Wyścig zbrojeń trwa. Po tym jak Nissan GT-R ustanowił nowy rekord (7:29) na północnej pętli toru Nurburgring, pozostałe koncerny samochodowe ustawiły się w kolejkę do pobicia tego czasu. Najpierw udało się to Corvette ZR1 (7:26). Następnie świat czekał na odpowiedź Niemców i za kierownicą Porsche Carrery GT przejechano tor w czasie 7:28. Tym razem w obecności niezależnych świadków, do walki stanął Viper SRT10 ACR. Okrążenie Nordschleife pokonał w ciągu 7 minut i 22 sekund.
Dodge Viper SRT10 na rok modelowy 2009 przeszedł kilka kosmetycznych zmian. Dodano 4 nowe lakiery, sześcioramienne obręcze ze stopów lekkich, zmodyfikowano ramę oraz zmieniono wlew paliwa z bakiem. Wersja ACR jest głównie przeznaczona na tor. Skrót pochodzi od American Club Racer. Silnik pozostał ten sam co w SRT10 – 8.4 litrowe V10 o mocy 612 KM i 760 Nm. Wersję ACR charakteryzuje regulowana twardość zawieszenia, lekkie obręcze kół, dwuczęściowe tarcze hamulcowe oraz opony typu semi-slick, które są dopuszczone do ruchu drogowego. Nowy zestaw aerodynamiczny gwarantuje niemal pół tony docisku przy prędkości 240 km/h.
Czas na pewno jest imponujący, ale nie należy zapominać, że pomimo tego iż Viper ACR jest autem dopuszczonym do ruchu drogowego, to w przeciwieństwie do Nissana GT-R nie pojedziemy nim po bułki do sklepu, nie odbierzemy dziecka z przedszkola, a następnie pozamiatamy na torze sąsiadów w ich Porsche GT3.