Lancia na Międzynarodowym Salonie w Paryżu 2006
W Paryżu Lancia świętuje stulecie marki, proponując na swoim stanowisku ekspozycję stworzoną według zasad prawdziwej “Maison Lancia”. Na francuskim wybiegu „wystąpiły” bowiem cała gama modeli Lancia: od nowej Lancii Ypsilon po Musę, Thesis i Phedrę.
Prezentowane samochody są przykładem niezwykle pięknej stylistyki i wizytówek “Made in Italy”, które – niczym cenne klejnoty lub stroje „Haute Couture” – można wybrać i przymierzyć w „butiku” Lancii, wyróżniającym się elegancką, czarną i błyszczącą podłogą, bogactwem stalowych detali i wyważonym kontrastem kolorów i grafiki na ścianach.
Świat mody to jeden z trzech obszarów, oprócz projektowania i kina, z którymi marka nawiązała w tym roku współpracę, by w ten sposób uczcić swoje stulecie. Przykładem jest między innymi udział Lancii w imprezie “Moda Milano” z flotą stu spersonalizowanych Ypsilon, które udostępniono modelkom, biorącym udział w pokazach zorganizowanych w lutym i we wrześniu. Warto wspomnieć, że Lancia wzięła ostatnio także udział w 63. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji, gdzie promowała “Lancia Tour Italian Design”, wystawę gromadzącą najsłynniejsze przedmioty, w tym także samochody Lancia, które stworzyły historię włoskiego wzornictwa. I wreszcie, w pierwszym tygodniu września, w Turynie, odbył się “Lancia Club Turin International Meeting 2006”, na którym stawiło się ponad trzysta samochodów marki Lancia z całego świata.
W programie obchodów stulecia przewidziano wiele inicjatyw. Wszystkie mają na celu zapoznanie szerokiej publiczności nie tylko z legendarną historią marki, złożoną z samochodów i projektantów, wyścigów i silników, które odegrały ważną rolę w rozwoju technologicznym oraz w sportowych wydarzeniach XX wieku. Chodzi także o wyraźną chęć bycia głównym bohaterem przyszłości. Jest to najlepszy wyraz witalności firmy, która przez sto lat swojej historii zdołała utrzymać tożsamość producenta samochodów, będących kwintesencją komfortu, elegancji i awangardowej technologii. Ten sam duch i ten sam cel Lancia wytyczyła sobie na nadchodzące lata, proponując ciągle cenne nowości samochodowe. Przykład? Bohaterka ekspozycji: Concept Lancia Delta HPE, prototyp, który stanowi współczesną interpretację (shooting brake) Lancii Beta HPE, oryginalnego pomysłu z drugiej połowy lat 70, który okazał się najlepszą kwintesencją wartości marki: od jakości wykończenia oferowanej we wnętrzu auta, po obszerną przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, oryginalne rozwiązania nadwozia, wzornictwo wewnętrznych detali, zastosowanie wysokiej jakości materiałów, zaawansowaną technologię, gwarantującą maksymalny komfort, osiągi i bezpieczeństwo.
Drugim najważniejszym punktem ekspozycji jest oczywiście nowa Ypsilon, która stanowi pierwszy krok Lancii w stronę przyszłości. Model łączy w sobie oryginalność i prestiż elitarnego samochodu z klasą. Został opracowany według zasad jazdy typowej dla aut kompaktowych: oto duch nowej Lancii Ypsilon, modelu, który scala doskonałość stylu i awangardową technologię. Poza tym, nowa Ypsilon została opracowana i stworzona dla klienteli, która uwielbia wyróżniać się poprzez ekskluzywne wyroby i która w samochodzie poszukuje przede wszystkim przyjemności z jego użytkowania.
W światłach jupiterów znalazła się również Musa Collezione Centenario, będąca ukłonem w stronę tradycji – tej samej, która do dziś jest myślą przewodnią stylistów i projektantów marki – ale także wyrazem wrodzonego powołania do bycia zawsze najlepszą pod względem wyposażenia, mechaniki i napędu. Dlatego ekskluzywna „personalizacja” Centenario daje możliwość wyboru wyjątkowej, dwukolorowej karoserii (bicolore). W modelu Musa zastosowano oryginalne logo, świętujące stulecie marki, umieszczone na słupku. Musa wyróżnia się też wysoko zaawansowaną technologią: od rewolucyjnego silnika 1.3 Multijet („silnika 2005 roku”), po innowacyjną skrzynię DFN, wielkoformatowy dach Gran Luce i system audio Bose®.
Francuską wystawę zamykają wizytówki Lancii: modele Thesis i Phedra – maksymalny wyraz połączenia w samochodzie „elegancji i innowacji”. W Paryżu publiczność może podziwiać ostatnią ewolucję Thesis, która zawiera nowy silnik 2.4 Multijet o mocy 185 KM, premierowe, jeszcze bardziej wyrafinowane wnętrza i oryginalne detale na zewnątrz. Co więcej, samochód prezentowany na ekspozycji posiada dwukolorową karoserię i został spersonalizowany za pomocą logo 63. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. Ponadto, zaraz po inauguracji zostanie wystawiona również Phedra z mocnym silnikiem 2.0 JTD, z wyposażeniem Emblema Plus w wersji „7-osobowej”, czyli najlepszy przykład „włoskiej sztuki życia”.
Oczywiście Musa i Thesis również odznaczają się oryginalnym logo stulecia: po numerze 1 widnieje znak “∞”, który przypomina zarówno dwa zera jak i symbol nieskończoności. Ten mocny znak zawiera zatem w sobie zarówno przeszłość, teraźniejszość jak i przyszłość. Obchody stulecia istnienia nie są bowiem oznaką nostalgii za minionymi czasami, lecz punktem wyjścia do nowych wyzwań, czego przykładem jest ekspozycja przygotowana w Paryżu – bogata w nowości, a jednocześnie z dumą nawiązująca do przeszłości. Należy pamiętać, że lakier w dwóch kolorach, cecha szczególna „wielkich” Lancii z przeszłości, powraca w ostatnich modelach dzięki długiemu procesowi lakierniczemu: mówiąc w skrócie to, co kiedyś było elementem „rzemieślniczym” w zasięgu możliwości tylko nielicznych, dziś jest oferowane przez Lancię również w małych autach flagowych, jak Musa i Ypsilon. Poza tym, dzięki dziedzictwu wartości, które wpisane są w jej kod DNA, Lancia przewyższa inne marki, jeśli chodzi o umiejętność spełniania potrzeb klienta, zwracającego uwagę na technologię, znającego jednak wartość tradycji i domagającego się „bogatej zawartości samochodu”, a także ekskluzywności i prestiżu.
Concept Lancia Delta HPE – światowa prapremiera
W Paryżu debiutuje Concept Lancia Delta HPE, która – czerpiąc inspirację z eleganckiego, funkcjonalnego i sportowego samochodu z drugiej połowy lat ‘70, jakim była Lancia Beta HPE – wyraża w niezwykle nowoczesnej formie ideę sportowego i funkcjonalnego sedana (shooting brake).
Jest to samochód o średnich gabarytach (długość 4,5 m, szerokość 1,8 m i wysokość 1,5 m), które gwarantują z jednej strony przestronne wnętrze (przede wszystkim w tylnej strefie), komfort podróżowania, doskonały dostęp oraz wielofunkcyjny, modułowy i pojemny bagażnik, z drugiej zaś czynią z niego model wyróżniający się smukłą i sportową sylwetką.
Concept, stworzony na bazie stuletniego doświadczenia, kontynuuje tradycję „wielkich” średnich Lancii – takich jak Aprilia, Appia, Fulvia, Lancia Beta HPE, Prisma, Dedra i Lybra – i oferuje innowacyjne rozwiązania, które czynią z modelu najlepszą kwintesencję wartości marki.
Najważniejszy jest styl, z oryginalnymi rozwiązaniami nadwozia, w którym odradza się tradycja Lancii: dach typu “flying bridge”, tylna wielkoformatowa szyba pozbawiona dolnej obwódki, chromowana osłona chłodnicy będąca współczesną interpretacją klasycznej osłony Lancii z lat 50., boczne chromowane elementy podkreślające całą, szeroką powierzchnię szyb i dodające smukłości bokom samochodu.
Drugą zaletą projektu jest duża przestrzeń, dostępna dla kierowcy i pasażerów: w tej dziedzinie Concept Delta HPE plasuje się na szczycie kategorii z rozstawem osi 2700 mm, co przekłada się na nadzwyczajną przestrzeń z tyłu, gdzie można cieszyć się takim samym komfortem, jak w limuzynie. Ponadto, tylne, przesuwane siedzenie ze składanym oparciem pozwala na zwiększenie już i tak przestronnej wnęki bagażnika, lub po przesunięciu do tyłu i odpowiednim nachyleniu, na uzyskanie pełnego relaksu – jak w fotelu klasy bussines podczas międzykontynentalnego lotu.
Wysoki komfort przebywania we wnętrzu auta gwarantuje trzeci atut, plasujący samochód na najwyższym poziomie w świecie motoryzacji, czyli cicha praca, zapewniona przez dach pochłaniający hałasy oraz znakomite doświetlenie wnętrza, dzięki dużej powierzchni otwieranego dachu i bocznych szyb. Należy również pamiętać o relaksie, jaki może podarować nam wyrafinowany sprzęt Hi-Fi Bose® ze sterowaniem w kierownicy lub idealna temperatura wnętrza, oferowana przez automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Komfort oznacza także możliwość korzystania z pojemnego i wielofunkcyjnego bagażnika o pojemności ponad 400 litrów.
Co więcej, Concept łączy klasę i prestiż Lancii z bardzo zaawansowanym technologicznie wnętrzem w dziedzinie rozrywki, czego przykładem jest odtwarzacz MP3, a przede wszystkim Blue&Me®, innowacyjny system oparty na Windows Mobile, stworzony dzięki współpracy Fiata Auto i Microsoftu. Łączy on możliwości technologii Bluetooth® z wejściem USB, które umożliwia słuchanie ulubionej muzyki, zarejestrowanej w telefonie komórkowym, w nowych smart phones, w odtwarzaczu MP3 lub na kluczu USB.
Czwartą cechą charakterystyczną Lancii jest design wnętrza. Od zawsze marka kojarzona jest z typowo włoskim rzemiosłem, którego cechą charakterystyczną jest wnętrze stanowiące idealne dopełnienie oryginalnych i wyrafinowanych linii nadwozia modeli. A nowy concept car nie stanowi wyjątku: kabina, stworzona przez Centro Stile Lancia jest prawdziwym salonem, gdzie deska rozdzielcza, panele drzwi oraz przednie i tylne fotele są wyrazem włoskiego wyrafinowania i ekskluzywności.
To nie wszystko. Czwarta cecha, ściśle związana z wzornictwem wnętrz, to zastosowanie wysokiej jakości materiałów nie tylko w związku z ich aspektem estetycznym, lecz także właściwościami sensorycznymi, które oferują, m.in. drewniane wykończenia, chromowane detale, tapicerkę ze alcantary i skóry oraz welurowe dywaniki.
I wreszcie, Concept Delta HPE został opracowany z myślą o możliwości zastosowania szerokiej gamy silników benzynowych i Diesla współpracujących ze skrzyniami z 6 przełożeniami, manualnymi i skomputeryzowanymi, o zwiększonej mocy od 120 KM do ponad 200 KM, w połączeniu ze sprawdzoną i udoskonaloną mechaniką pod względem komfortu i obsługi, dzięki zastosowaniu zawieszeń SDC (z elektronicznie sterowaną amortyzacją), które jeszcze bardziej zwiększają przyjemność jazdy.
Nowa Ypsilon
Na francuskim „wybiegu” prezentują się cztery egzemplarze Nowej Ypsilon. Pierwszy to wersja Argento w kolorze Blu z szarą tapicerką. Wyposażona w sprawdzony i niezawodny silnik 1.2 8v o mocy 60 KM, posiada ABS, dwie przednie poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, elektryczne wspomaganie kierownicy Dual Drive i podwójny zagłówek z tyłu. Wśród wyposażenia opcjonalnego, które wzbogaca tę wersję, oprócz przednich świateł przeciwmgielnych i obręczy ze stopu lekkiego 15’’, wyróżnia się Blue&Me®, wyrafinowany system oparty na Windows Mobile i stworzony dzięki współpracy Fiata Auto i Microsoftu.
Druga „mała wizytówka firmy” jest wyposażona w nowy silnik 1.4, 16-zaworowy o mocy 95 KM i posiada sekwencyjną, skomputeryzowaną skrzynię biegów DFN (Dolce Far Niente). Prezentuje doskonałe osiągi: prędkość maksymalna 175 km/h i 10,9 sekund, by rozpędzić model od 0 do 100 Km/h. Oferowana z wyposażeniem Oro, wyróżnia się ciepłym i intensywnym kolorem nadwozia (Bordeaux), połączonym z kabiną, z elegancką beżową tapicerką. Wśród wyposażenia, seryjnego i na zamówienie, eksponowany samochód posiada: ABS, cztery poduszki powietrzne, przesuwaną i opuszczaną, dzieloną, tylną kanapę (3-osobową z 3 zagłówkami), otwierany dach Granluce, sterowanie radiem przy kierownicy, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD i plików MP3 oraz przednie światła przeciwmgielne.
I wreszcie, jako ukłon w stronę dwukolorowych modeli (cechy, którą od zawsze wyróżniała się Lancia, dzisiaj realizowana poprzez złożony i długi proces lakierniczy), w Paryżu obecne są dwa egzemplarze z dwubarwnym nadwoziem wyposażone w błyskotliwy silnik 1.3 Multijet 16v i manualną skrzynię biegów.
Pierwszy, eksponowany model posiada wyposażenie Oro, górną część nadwozia w kolorze granatowym, a dolną w kolorze jasno-szarym (wewnątrz widać granatową tapicerkę); drugi natomiast to wersja Platino, odznaczająca się wyrafinowanym zestawieniem chromatycznym nadwozia (bordowy i perłowy) i bordową tapicerką w kabinie. Ponadto, nowa Ypsilon Oro zawiera ABS, cztery poduszki powietrzne, manualną klimatyzację, otwierany dach Granluce, radio z odtwarzaczem CD i przednie światła przeciwmgielne. Wystawiany samochód posiada także ważne wyposażenie opcjonalne, takie jak system Hi-Fi Bose®, obręcze ze stopu lekkiego 15″, lakier metalizowany w dwóch kolorach, odtwarzacz MP3 i sterowania radia w kierownicy.
Jeszcze bogatszy jest drugi dwukolorowy samochód (Platino), tak jak poprzedni, zawiera również automatyczną, dwustrefową klimatyzację, kierownicę i uchwyt dźwigni zmiany biegów pokryte skórą (na zamówienie w samochodzie może znaleźć się nawigator map i dwukolorowe obręcze kół ze stopu lekkiego 16″).
Nowa Ypsilon, przeznaczona dla wymagającej klienteli, została odnowiona poprzez ewolucję linii nadwozia – tak bardzo cenionej przez europejskich kierowców – i oryginalny charakter, złożony z wyróżniającej się osobowości, która uwodzi swoją urodą i elegancją. Ponadto, model gwarantuje lepsze osiągi, więcej technologii i więcej możliwości personalizacji.
Mówiąc bardziej szczegółowo, Nową Epsilon charakteryzuje jeszcze piękniejszy i nowocześniejszy styl dzięki kilku przemyślanym rysom, które odzwierciedlają nowe tendencje na rynku i jednocześnie zwiększają „size impression” samochodu, by zadowolić męską klientelę. By natomiast wyjść naprzeciw młodym i dynamicznym klientom, Nowa Ypsilon stosuje nowe silniki, benzynowe i Diesla, wszystkie przyjazne dla środowiska, a także wyróżniające się błyskotliwością i właściwą mocą. Ten model stanowi także prawdziwą wizytówkę pod względem osobowości i uroku, dzięki wyjątkowo bogatej palecie kolorów w segmencie: jest to precyzyjna odpowiedź dla kobiet, zwracających większą uwagę na estetykę. I wreszcie, model wyróżnia się wyjątkowo bogatą gamą, ponieważ oferuje wyraźnie zróżnicowane rozwiązania (Argento, Oro Bianco, Oro Giallo i Platino), które zadowolą klientów „premium”, podzielonych na cztery grupy o różnych gustach i potrzebach: młodzież, mężczyźni, kobiety i osoby starsze. A zatem Nowa Ypsilon kładzie nacisk na bycie alternatywą „B Premium” dla wszystkich i w całej Europie, gdyż reprezentuje stan zaawansowania w segmencie ekskluzywnych aut “kompaktowych”.
Opracowano ją dla wyrafinowanej klienteli, która uwielbia wyróżniać się i szuka przede wszystkim przyjemności w obsłudze samochodu. Podobnie jak najlepsze, luksusowe produkty włoskie, Nowa Ypsilon łączy elegancję stylu z awangardową technologią. To mariaż, do którego nowy model dokłada niezwykle wyrafinowaną estetykę, tj. współczesną interpretację linii Lancia, idealnie dobrane kolory i liczne możliwości personalizacji.
Podsumowując, Nowa Ypsilon pokazuje jeszcze raz olbrzymią wszechstronność „małego auta flagowego”, popularnego modelu, wraz z którym Lancia wchodzi w przyszłość, w której produkt nie jest jedynym argumentem „premium”, wyróżniającym go spośród konkurencji i nie będzie nawet jedynym czynnikiem, motywującym pragnienia potencjalnego klienta. Dlatego marka opracowała ważne nowości w zakresie sprzedaży i usług posprzedażnych, aby zadowolić pragnienia, potrzeby, gust i aspiracje wielu różnych klientów.
Nowa Ypsilon wyróżnia się oryginalnym stylem, zainspirowanym przez model Ardea z 1939 roku, w pełni harmonizującym z nowoczesnymi tendencjami, które wymagają lekkiego i zmysłowego wzornictwa. Ponadto, wyróżnia się kompaktowymi wymiarami, wysoką pozycją jazdy i olbrzymią elegancją linii i detali.
Wśród nowości tego modelu na uwagę zasługują oryginalna osłona chłodnicy i wyjątkowe listwy ozdobne, które różnią się w zależności od wersji wyposażenia. Mówiąc dokładniej, dla wersji Argento sportowa osłona kolumny kierownicy jest wykonana z tworzywa metalluro, natomiast w wyposażeniach Oro Bianco i Oro Giallo boczne listwy są chromowane. I wreszcie, wersja Platino posiada chromowaną kratkę chłodnicy z “hot stamping” i chromowane listwy boczne. Inną nowością estetyczną nowego modelu jest gama kolorów złożona aż z 15 odcieni nadwozia (w tym 7 premierowych) i 9 nowych zestawień „dwukolorowych”: jest to najbogatsza i jedna z najbardziej złożonych ofert w segmencie i świadczy o wadze, jaką producenci Lancii przywiązują do koloru – jako wyrazu stylu i włoskości. Poza tym, od zawsze dla modelu Ypsilon kolor nie jest tylko kwestią estetyki, lecz także integralną częścią filozofii wyrobu, którego elementami składowymi są: elegancja, urok, osobowość, zabawa, fantazja, styl oraz maksymalna możliwość personalizacji.
Wnętrza ujmują pasażerów i kierowcę swoją wszechogarniającą przytulnością, a jednocześnie są funkcjonalne i nowoczesne, by zawsze gwarantować maksymalny komfort. Wrażenie to dodatkowo zwiększa wyjątkowa dbałość o detale, zastosowanie wysokiej jakości materiałów, typowych dla luksusowego samochodu i stworzenie wyrafinowanych i eleganckich zestawień chromatycznych między odcieniem nadwozia i tapicerki wnętrza. Te wyjątkowe dla tego segmentu cechy czynią z “Ypsilon” prawdziwą wizytówkę firmy.
Nowa Ypsilon gwarantuje zawsze przewidywalne zachowanie, a także łatwość i przyjemność jazdy. To między innymi zasługa pięciu dostępnych silników, dziś jeszcze mocniejszych i jeszcze bardziej błyskotliwych, a przy tym przyjaznych dla środowiska: po EURO 4, model wprowadza bowiem DPF, który reguluje poziom emisji zanieczyszczeń, całkowicie redukując cząstki stałe. A dokładniej, gama silników zawiera dwie nowe jednostki Multijet (1.3 16v 75 KM i 1.3 16v 90 KM), obydwie w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub ze skrzynią sekwencyjną, skomputeryzowaną o nazwie DFN (skrót od “Dolce Far Niente”, czyli „słodkie lenistwo”).
Do tych dwóch Turbodieseli dochodzą kolejne dwa błyskotliwe silniki benzynowe: 1.4 16v o mocy 95 KM dostępny z manualną skrzynią biegów lub z sekwencyjną, skomputeryzowaną DFN; i nowy 1.4 8v 77 KM dostępny tylko ze skrzynią manualną. Ostatnia jednostka wyróżnia się jako jeden z najlepszych silników w swojej kategorii pod względem zużycia paliwa: 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym. I wreszcie, ponownie zastosowano sprawdzoną jednostkę 1.2 8v o mocy 60 KM, która potrafi łączyć doskonałe zalety momentu obrotowego z płynnością działania i stosunkowo małą pojemnością skokową.
Pod znakiem zaawansowanej technologii, ostatnie dziecko z rodziny Lancia może być również wyposażone w Blue&Me®, innowacyjny system oparty na Windows Mobile, owoc współpracy Fiata Auto i Microsoftu, który zmienia paradygmaty komunikacji, informacji i rozrywki w samochodzie, poprawiając komfort i jakość czasu spędzanego w samochodzie. To, charakteryzujące się prostą obsługą urządzenie zawiera „system z zestawem głośnomówiącym i rozpoznawaniem głosowym”, który pozwala na wykonywanie/odbieranie rozmów telefonicznych i słuchanie muzyki podczas jazdy w prosty i bezpieczny sposób, a dzięki technologii Bluetooth®, umożliwia komunikowanie się z samochodu ze światem zewnętrznym poprzez osobiste urządzenia, takie jak telefon komórkowy lub palmtop. Ponadto, system Blue&Me® umożliwia słuchanie ulubionej muzyki zarejestrowanej w telefonie komórkowym, w nowych smart phones, w odtwarzaczu MP3 lub na kluczu USB. To zasługa wejścia USB, znajdującego się na konsoli, które pozwala na podłączenie wszelkich urządzeń cyfrowych, posiadających analogiczne połączenie. W ten sposób można odtwarzać muzyczne pliki audio (MP3, WMA i WAV) bezpośrednio poprzez sprzęt stereo.
Nie będzie przesadą powiedzenie, że każdy może znaleźć taką Nową Ypsilon, która idealnie zadowoli jego potrzeby i gusta. Istnieje bowiem ponad 700 kombinacji tej „małej wizytówki firmy”, będących wynikiem połączenia 15 odcieni karoserii, 4 typów wyposażenia (Argento, Oro Bianco, Oro Giallo, Platino), 9 nowych zestawień dwukolorowych (bicolore), 8 różnych kolorów tapicerki i 6 typów obręczy kół (łącznie z tymi z Linii Akcesoriów). Niezależnie od poziomu personalizacji, Nowa Ypsilon jest zawsze fascynująca i oryginalna, w pełni oddając sławny na całym świecie włoski smak.
Mówiąc dokładniej, Nowa Ypsilon Argento to samochód, który zwraca się głównie do młodych, dając im możliwość spełnienia „osiągalnego marzenia”. Wyróżnia się bogatą gamą żywych kolorów i mocno kontrastowych zestawień dwukolorowych. Nowa wersja posiada również lakierowaną osłonę chłodnicy i satynowe listwy zewnętrzne. Ponadto, kabina jest przyjemna i nowoczesna dzięki dwukolorowym tkaninom technicznym z wstawkami z ekoskóry, które można wybrać według własnych upodobań. Wśród dostępnego wyposażenia uwagę zwracają zewnętrzne lusterka w odcieniu nadwozia, przygotowanie do montażu radia i na zamówienie manualna klimatyzacja oraz dwa pakiety (Argento Plus i Tech), opracowane z myślą o specyficznych wymogach klientów.
Drugi typ wyposażenia nazwany Oro Bianco, jest idealny dla osób, które preferują „stylowe auta sportowe” i które w nowej wersji docenią kolory i dwukolorowe zestawienia w zimnych odcieniach, osłonę chłodnicy z chromowaną obwódką, zewnętrzne osłony chromowane i chromowaną listwę z boku. Ten sam sportowy rys we wnętrzu przejawia się zastosowaniem tkaniny technologicznej „Airtex”. Ponadto, w Nowej Ypsilon Oro Bianco mamy najmocniejsze silniki w gamie: jednostka 1.3 Multijet 16v o mocy 90 KM i 1.4 16v 95 KM.
Nowa Ypsilon Oro Giallo, samochód od zawsze adresowany do kobiet, gwarantuje wysoki poziom personalizacji, który potwierdza i wzmacnia wizerunek „eleganckiego auta kompaktowego”. Wystarczy zacząć od stylu nadwozia, charakteryzującego się kolorami i dwukolorowymi zestawieniami w ciepłych odcieniach, a także paroma elementami chromowanymi: zewnętrznymi osłonami, listwami ozdobnymi z boku i obwódką osłony chłodnicy. Co więcej, wewnątrz zastosowano tkaninę fashion „Centorighe”, a dostępne silniki to jednostka 1.4 8v o mocy 77 KM i 1.3 Multijet 16v 75 KM – obydwa zajmują wiodącą pozycję w swojej kategorii ze względu na stosunek mocy do zużycia paliwa. Wyposażenie uzupełnia wyjątkowo ceniona przez tę klientelę, wyrafinowana skrzynia biegów DFN, która oferuje maksimum komfortu dzięki trybowi automatycznemu, który można zastosować po wypróbowaniu całej przyjemności sportowej i dynamicznej jazdy z przekładnią manualną. Niemniej ważne uzupełnienie wyposażenia Oro Bianco i Oro Giallo stanowią: radio CD, klimatyzacja manualna i na zamówienie pakiety Oro Plus i Tech.
I wreszcie, przeznaczona dla bardziej dojrzałej klienteli, Nowa Ypsilon Platino podkreśla swoją pozycję „malej wizytówki firmy”. Przykładem są eleganckie i wyrafinowane kolory i dwukolorowe zestawienia o podobnej tonacji, nowe obręcze ze stopu lekkiego 15” i elementy chromowane (osłony zewnętrzne, listwy boczne i kratka chłodnicy), wnętrza pokryte skórą /alcantarą Starlight i wyjątkowe wyposażenie, takie jak radio CD ze sprzętem Hi-Fi, uchwyt dźwigni zmiany biegów pokryty skórą, a na zamówienia Pack Platino Plus, Pack Hi-Fi Bose® i dach Granluce, a także wszystkie cztery nowe typy silników.
Podsumowując, można powiedzieć, że Nowa Ypsilon to model przedstawiony w czterech różnych wersjach dla zróżnicowanej klienteli. Odpowiednio do tego zróżnicowania stworzono również propozycje finansowania. Na przykład, dla grupy „młodych trzydziestolatków”, złożonej z wielu osób wykonujących wolne zawody i małych przedsiębiorców, we Włoszech opracowano ofertę opartą na nowym rozwiązaniu zakupu “LanciaPiù”, która przewiduje minimalną wpłatę początkową, raty o małej wartości przez 25 miesięcy, pewność gwarantowanej wartości po zakończeniu umowy i szeroką swobodę w końcowym wyborze (zakup nowej Lancii, zatrzymanie jej lub zwrot). Dla „młodych”, którzy chcą wejść po raz pierwszy do świata Ypsilon, “Lancia Più” jest dostępna również bez zaliczki. I wreszcie, aby zadowolić różnorodną i wymagającą klientelę, opracowano specjalne pakiety usług: ubezpieczenie od kradzieży i pożaru, auto casco, pomoc drogową, itp.
Również w Niemczech dla młodych klientów przewidziano rozwiązania bez zaliczki, długoterminowe i z niskimi ratami oraz dodatkową innowacyjną propozycję: zapłatę za samochód w trzech ratach (1/3 przy zakupie, 1/3 po roku, 1/3 na koniec drugiego roku). We Francji klienci prywatni znajdą ofertę wynajmu, łącznie z konserwacją i pomocą drogową. Podsumowując, wszyscy potencjalni nabywcy Nowej Ypsilon, mężczyźni i kobiety, młodzi i starsi, będą mogli liczyć na specjalne pakiety usług, dostosowane do ich specyficznych potrzeb.
Sukces samochodu to wynik dobrze zorganizowanego zakładu, przebłysku intuicji stylistycznej, wynikającej z badań nad nowymi tendencjami gustu, pojawiającymi się potrzebami klientów, z przewidywań, dotyczących sytuacji rynku i konkurencyjnych modeli. Rodzi się zatem z trudnej recepty, która jest wystawiana na próbę przez najbardziej surowego sędzię: czas. Autentyczny sukces trwa bowiem przez lata. Najlepszym na to dowodem jest Lancia Ypsilon, która przez ponad 20 lat sprzedaży różnych edycji (Y10, Y i Ypsilon) zdołała zdobyć ponad półtora miliona kierowców. To nie wszystko. Od premiery Ypsilon, w 2003 roku, to „małe auto flagowe” zostało sprzedane w liczbie ponad 200.000 egzemplarzy, w tym 35.000 tylko w 2006 roku z udziałem we Włoszech na poziomie 8,3% w segmencie B (procent ten rośnie do 23%, jeśli uwzględnimy tylko samochody trzydrzwiowe; model zajmuje ogółem stabilną pierwszą pozycję).
Podsumowując, Lancia Ypsilon „ciesząca się świetną formą”, dzisiaj jest gotowa do podjęcia nowych wyzwań i możliwości, wyprzedzając przyszłościowe tendencje na rynku, a także chce zdobyć nowych klientów dzięki swoim zaletom w dziedzinie stylu, technologii, oryginalności i gamy.
Aby planować sukcesy na przyszłość niezwykle ważna jest umiejętność działania w nowym kontekście, gdzie wyrób nie jest jedynym elementem „premium” w strategii sprzedaży: nowe podejście do klientów, sprzedaży i usług posprzedażnych musi towarzyszyć wyrobowi wraz z innowacyjnymi rozwiązaniami i w formie, którą doceni klient. Dlatego na rynku włoskim dostępny będzie „Lancia V.Y.P Service” (Very Ypsilon People Service) w zakresie pomocy drogowej oraz usługa związana z odbiorem i dostarczeniem samochodu w przypadku przeglądu. Konkretnie, klient przez dwa lata, czy też przez cały okres trwania gwarancji, nie będzie musiał martwić się o odprowadzenie samochodu do warsztatu na przeglądy, zajmie się tym bowiem Lancia, która zapewni jednocześnie klientowi mobilność. Również koszt przeglądów będzie wliczony w usługę. Ponadto w razie awarii, przebitej opony, wyczerpania paliwa, itp. do akcji wkroczy warsztat na kółkach, by szybko rozwiązać problem. Podsumowując, jest to rewolucyjna obsługa, która rzeczywiście odpowiada na potrzeby klienta „premium”.
Lancia Musa Platino Plus Collezione Centenario
Egzemplarz wystawiany w Paryżu wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem: niebieski Angelico i brąz Caravaggio: to element oryginalności i klasy, który wzbogaca jeszcze bardziej czystą i harmonijną linię nadwozia modelu. Ponadto, idealnym uzupełnieniem wyrafinowanego nadwozia Lancii Musa Platino Plus Collezione Centenario jest bogate wnętrze. W środku znajdziemy bowiem to samo wyrafinowanie i ekskluzywność, które jest synonimem najlepszej tradycji Lancii: to prawdziwy salon, w którym siedzenia pokryte w całości brązową skórą wengé wzbogacono o lamówkę i kontrastowe szwy w kolorze kości słoniowej.
Wyposażenie samochodu, prezentowane na wystawie w Paryżu, jest niezwykle interesujące (standardowe i na zamówienie): automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja satelitarna z mapami i odtwarzacz CD oraz telefon GSM z zestawem głośnomówiącym, kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, 4 poduszki powietrzne, czujniki parkowania, dach Granluce, dwukolorowe obręcze kół 16”. A do tego: ESP, ABS z EBD, przednie światła przeciwmgielne, elektryczne podnoszenie szyb z przodu i z tyłu. Warto wspomnieć o Cruise Control, sterowaniu radiem w kierownicy, zmieniarce CD oraz czujnikach deszczu i zmierzchu.
I wreszcie, Musa Platino Plus Collezione Centenario jest wyposażona w mocny i elastyczny silnik 1.9 Multijet, który rozwija moc maksymalną 100 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr/min. W połączeniu z manualną skrzynią biegów z 5 przełożeniami, silnik ten rozpędza Lancię Musa Centenario do 179 km/h i pozwala jej osiągnąć prędkość w 11,5 sekundy od 0 do 100 km/h. Wszystko to przy małym zużyciu paliwa: 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Podsumowując, nowa “personalizacja” Collezione Centenario to kolejny atut modelu Musa, który cieszy się olbrzymim powodzeniem na rynku. Poza tym, Lancia Musa, stworzona w oparciu o koncepcję „włoskiej gościnności” (pasażer jest gościem w samochodzie), zachęca do przebywania w samochodzie, wyjątkowym w swoim segmencie. Owszem jest to produkt luksusowy, lecz nigdy nie wpadający w ostentację, ponieważ został zaprojektowany dla tych, którzy uwielbiają cieszyć się życiem, nie rezygnując z codziennej praktyczności. Lancia Musa wnosi do świata motoryzacji sekrety włoskiej gościnności: to auto, które ujmuje swoich gości dobrym gustem, ciepłem i hojnością.
Lancia Musa jest wyrazem dobrego smaku w wyrafinowanych i harmonijnych formach, w ciepłych kolorach połączonych z elegancją, w cennych szczegółach i wysokiej jakości materiałach. Jej gabaryty są odpowiednie do codziennej jazdy po mieście i do długich podróży: 3,99 m długości, 1,70 m szerokości i 1,66 m wysokości, dzięki czemu model prezentuje się jako nowy punkt odniesienia w tej wyjątkowej klasie aut kompaktowych.
Lancia Musa zapewnia ciepłe wrażenia, które oferuje swoim gościom: światło przeźroczystego dachu “GranLuce” i przestrzeń wnętrza, przyjemne w dotyku powierzchnie, wszechogarniający komfort ergonomicznych foteli i automatyczna klimatyzacja uczynią każdą podróż wyjątkowo przyjemną. Ponadto, przestrzeń jest łatwa do „opanowania” dzięki podniesionej pozycji kierowcy, ergonomii przełączników i modułowym siedzeniom, które mogą przyjmować aż 32 różne pozycje (łącznie z wyjątkową pozycją “chaise longue”).
I wreszcie, Lancia Musa jest hojna w swojej ofercie technologicznej – posiada silniki o doskonałych osiągach, przeznaczone do relaksującej i swobodnej jazdy. Trzy Turbodiesle Multijet: 1.9 o mocy 100 KM, pełny i elastyczny, idealny w każdej sytuacji, i dwa 1.3 o mocy 70 KM i 90 KM, doskonałe do jazdy po mieście w połączeniu z sekwencyjną skrzynią skomputeryzowaną nazywaną “Dolce Far Niente”. Dla tych, którzy robią mniej kilometrów, zainstalowano błyskotliwy silnik benzynowy 1.4 Fire o mocy 95 KM. Jako wyraz troski o ekologię dostępny jest również silnik 1.3 90 KM z filtrem cząstek stałych.
Lancia Thesis Sport
W Paryżu obecna jest również nowa Lancia Thesis Sport, która łączy sportowy duch z elegancją w niepowtarzalnym i ekskluzywnym stylu. Eksponowana wersja wyróżnia się między innymi dwukolorową karoserią (jasnoszary z ciemnoszarym) i personalizacją w postaci logo 63. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji: samochód był bowiem częścią floty Lancia, udostępnionej organizatorom do przejazdów gwiazd i reżyserów przybywających na festiwal.
Uwagę zwraca przede wszystkim nadwozie – samochód cechuje szara metalizowana karoseria, bardzo wyrafinowana, która jeszcze bardziej eksponuje linię wizytówki marki Lancia. Ponadto, swoim wzornictwem wyróżniają się szprychowe obręcze kół ze stopu lekkiego 18”, które dają jeszcze wyraźniejsze wrażenie sportowego charakteru tej wersji.
Ten sam rys odnajdziemy wewnątrz, dzięki nowym tapicerkom z czerwonej skóry Frau® z dopasowanymi wykończeniami. Oryginalna Thesis Sport doskonale harmonizuje z duchem wizytówki firmy Lancia, luksusowej limuzyny, która stawia na elegancję i awangardową technikę, by zdobyć elitę kierowców. Jest to bowiem szczególny segment, gromadzący limitowaną liczbę samochodów, w których najważniejsi producenci skupiają wszystko to, co najlepsze w dostępnej dziś technologii samochodowej. Dlatego Thesis Sport jest wyposażona w nowy silnik 2.4 Multijet 20-zaworowy, który w połączeniu z automatyczną, sekwencyjną skrzynią biegów z 5 przełożeniami, rozwija moc 185 KM przy 4000 obrotów/min i moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obrotów/min. Oprócz tego, wraz z tą grupą jednostek napędowych samochód osiąga prędkość maksymalną 222 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 9,7 sekund. Oczywiście, egzemplarz prezentowany na stanowisku Lancii eksponuje wszystkie mocne punkty modelu Thesis: od bogatego wyposażenia seryjnego w dziedzinie bezpieczeństwa (ABS z EBD, ESP w komplecie z ASR, 8 poduszek powietrznych) po luksusową kabinę, obszerną i bezpieczną, czego dowodem jest na przykład nawigacja z kolorowym ekranem, system Hi-Fi Bose®, automatyczna wielostrefowa klimatyzacja i przednie fotele Comfort (wentylowane, podgrzewane, regulowane z masażem), które obrazują stan zaawansowania pod względem wygody i ergonomii. Ponadto, dostępny jest objętościowy system antywłamaniowy z zabezpieczeniem przed podniesieniem, a także czujniki parkowania.
Lancia Phedra Emblema Plus
Najlepszym przykładem włoskiej sztuki życia jest Lancia Phedra, prestiżowy jednobryłowy samochód, który wyróżnia się wyciszonym wnętrzem, przyjemnym dla oka, w dotyku i gwarantujący komfort przebywania w nim, dopracowanym w najmniejszych szczegółach i przystosowanym do jednoczesnego podróżowania w nim kilku osób. To samochód wyposażony w całą serię urządzeń z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i telematyki, które stawiają go na szczycie kategorii, do tego stopnia, że w 2004 roku zdobył 5 gwiazdek Euro NCAP.
Egzemplarz eksponowany w Paryżu posiada wyposażenie Emblema Plus w wersji „7-osobowej”. Ponadto z zewnątrz odznacza się obręczami kół ze stopu lekkiego 16″, potrójnym, otwieranym dachem i eleganckim kolorem karoserii: Grigio Rossini, który idealnie komponuje się z wnętrzem, gdzie uwagę zwraca tapicerka ze skóry w kolorze naturalnym (cuoio). W wyposażeniu dostępne są: ABS z EBD, 6 poduszek powietrznych, ESP, automatyczna wielostrefowa klimatyzacja, system nawigacji z kolorowym ekranem, Cruise Control oraz czujniki deszczu i zmierzchu. Ponadto, publiczność może podziwiać przednie fotele obrotowe, podgrzewane z elektryczną regulacją (z pamięcią ustawień dla fotelu kierowcy).
Co więcej, Lancia Phedra jest wyposażona w mocny silnik 2.0 JTD, który rozwija moc maksymalną 136 KM przy 4000 obrotów/min i moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obrotów/min. W połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów z 6 przełożeniami, silnik rozpędza Lancię Phedra do prędkości maksymalnej 190 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 11,4 sekundy.
Oczywiście wystawiany egzemplarz jest kwintesencją wszystkich mocnych punktów modelu, który niezależnie od wersji zawsze zapewnia klasę i komfort. Na przykład, przestrzeń dostępna w Phedra jest taka jak w limuzynie w formie auta jednobryłowego. Przednie fotele mogą obracać się o 180° (w standardzie), co pozwala pasażerom na konwersację lub pracę twarzą w twarz. Wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara lub skóra – podkreślone dyskretną wstawką z mahoniu – pokrywają cały pas kabiny i otaczają pasażerów, dając poczucie ciepła, bezpieczeństwa i przytulności. Lancia Phedra to właściwy samochód dla osób dynamicznych, które pragną żyć swobodnie w naszych czasach, naznaczonych ciekawością świata, chęcią przemieszczania się, zwiedzania interesujących miejsc i dzielenia się doświadczeniami z innymi. Pragną tego wszystkiego, nie rezygnując jednakże ze swojego ekskluzywnego stylu życia i z przyzwyczajenia do otaczania się przedmiotami z klasą, które w swojej kategorii stanowią to, co najlepsze na rynku.
A zatem najwyższy komfort i wyrafinowana stylistyka, a także osiągi na szczycie segmentu. To zasługa silników, które gwarantują w każdej sytuacji przyjemną jazdę, połączoną z ekonomiczną eksploatacją: jednostka 2.0 JTD 16v o mocy 108 KM (tylko ze skrzynią automatyczną), jednostka 2.0 JTD 16v o mocy 120 KM i 2.0 JTD 16v Euro 4 (z DPF) 136 KM (tylko ze skrzynią manualną z 6 przełożeniami), która jest dostępna z podstawowym wyposażeniem, Executive i Emblema.
Artykuł powstał przy współpracy z Fiat Auto Poland