Newsy

Massa zwycięzcą, Renault Mistrzem!

Ostatnie Grand Prix Formuły 1 w sezonie 2006 za nami. Po pechowej awarii silnika Schumachera na Suzuce, tytuł Mistrza Świata był już praktycznie w rękach Fernando Alonso. Wciąz jednak Ferrari miało szanse na tytuł Mistrza Świata w kategorii konstruktorów. Weekend nie wróżył dobrze – 10 miejsce startowe Schumachera wcale nie przybliżyło tego tytułu. Jednak jeden z najlepszych kierowców wszechczasów nie zamierzał odpuścić. Wyścig na torze Interlagos zapowiadał się nadzwyczaj emocjonująco. I taki też był.

Walka na torze miała rozegrać się także pomiędzy Toyotą, a BMW Sauber, którzy chronili 5 miejsca w generalnej klasyfikacji jedynie z przewagą 1 punkta. Wyścig jednak nie zaczął się dobrze dla kierowców Toyoty. Już na samym początku Jarno Trulli i Ralf Schumacher musieli wycofać się z wyścigu z powodu awarii zawieszenia w ich bolidach. Z walki musiał zrezygnować także zespoł Williams-Cosworth. Nico Rosberg i Mark Webber odpadli z wyścigu z powodu kolizji.

Michael Schumacher startujący z 10 pozycji szybko przebijał się na początek stawki. W końcu zaatakował po wewnętrznej Fisichelle aby przejąć 4-tą pozycję. Kiedy wyjeżdżał z zakrętu Senna S tył jednak uciekł mu na zewnątrz. Przyczyna była prosta – przebita lewa, tylna opona. „Schumi” walcząc z nadsterownością całe okrążenie zjechał do boksów, dotankował bolid, wymienił opony i wyjechał na 19-tej, ostatniej pozycji. Jego kolega z zespołu, brazylijczyk Felipe Massa tymczasem prowadził w wyścigu z bezpieczną przewagą. Schumacher tracił do niego ok. 70 sekund. Niemiec jednak nie odpuścił i postanowił walczyć o punkty dla zespołu.
Pomimo cięższego bolidu od pozostałych, Schumacher ustanawiał kolejne rekordowe czasy okrążeń. Piął się systematycznie w górę stawki. Podczas wyśigu, nasz rodak Robert Kubica był przez moment nawet na 2 pozycji. Ostatecznie po drugim postoju w boksach polak zajmował 9-tą pozycję i na tym miejscu dojechał do mety. Nick Heidfeld niestety pod koniec wyścigu rozbił się na pierwszym zakręcie toru. Wcześniej uszkodził jego bolid Scott Speed, wjeżdżając w bolid Nicka gdy ten go wyprzedzał. BMW Sauber bez punktów, ale „dzięki” awariom Toyoty zdobył piąte, niespodziewane na początku sezonu, miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Niewątpliwym zaskoczeniem okazało się 10-te miejsce Takumy Sato z zespołu Super-Aguri Honda.
Massa wciąż bezpiecznie prowadził w wyścigu. Za nim jechał Fernando Alonso, a podium zamykał Jenson Button.

Piąte miejsce było atakowane już przez samego Michaela Schumachera. Fisichella przez jakiś czas skutecznie odpierał ataki 7-krotnego Mistrza Świata, jednak presja jaką na niego wywierał dała się we znaki na jednym z zakrętów, gdzie kierowca Renault za mocno opóźnił hamowanie. Opony zostały zablokowane, a Giancarlo wylądował na poboczu oddając 5-te miejsce Michaelowi, który zaczął pogoń za Raikkonenem. Iceman także odpierał jego ataki jednak w końcu musiał uznać wyższość kierowcy Ferrari. Na pościg za Buttonem i miejscem na podium było już za późno. Kilkusekundowej straty nie sposób było odrobić na 2 okrążenia przed końcem wyścigu, nawet mimo poprawy najlepszego czasu okrążenia – 1:12.162!
Pomimo tego, że Schumacher nie zdobył ani tytułu Mistrza Świata, ani nie wygrał ostatniego GP w sezonie, pokazał, że miano najlepszego kierowcy świata należy mu się z całym szacunkiem. Brawurowa i perfekcyjna jazda w jego wykonaniu pozwoliła mu wyprzedzić niemal wszystkich kierowców.
Mistrzem Świata w sezonie 2006 został Fernando Alonso z dorobkiem 134 pkt. Najlepszym konstruktorem został jego zespół Renault F1 Team – 206 pkt. Zaraz za nim uplasowało się Ferrari – 201 pkt.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments