Prezentacje

Prezentacja Mazda 3

Mazda 3 – Groźna

Znów opisuję Mazdę. Tym razem jej kompaktową odmianę, czyli model 3. Znów jest inna od reszty kokurentów. Wygląd – agresywny, bardziej podobny do auta sportowego. Co więc mamy tu z klasycznego kompakta?

Nadwozie

Mazda dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i sedan. Obydwie o sportowej linii, charakterystycznej dla nowych modeli tego producenta. Hatchback wygląda na małego, ale jest tylko o 21 cm krótszy od Toyoty Avensis. Właśnie tutaj trwa spór: czy jest to jeszcze kompakt, czy już klasa średnia? Sedan ma 4.29 m długości i wyglada dosyć „niejednoznacznie”. Czemu? Porównajmy „trójkę” w dwóch kolorach. Jedna srebrna, druga zółta. Pierwsza wygląda dość elegancko, coś jak 407, druga staje się podobna do RX8…

Silniki

Do wyboru mamy trzy, z czego jedynie 2 są dostępne w Polsce. Jeden – 1.6 (105KM), drugi – 2.0 (150KM). Chcąc pośmigać wersją dwulitrową, będziemy musieli dopłacić 12 tys. PLN. Trochę drogo, ale cóż… Na rynku niemieckim jest też dostępny diesel – 1.6 DI (109KM). Ten sam motor spotkamy w Focusie C-Max i Peugeocie 307. Nieprzesadzając – jest sprawny i oszczędny – średnie spalanie wynosi 6,1l / 100 km.

Wyposażenie
Są trzy wersje: Touring, Exclusive i Active (w innych krajach mogą różnić się nazwami np. Comfort czy Top). Najuboższa posiada:
– 4x airbag,
– centralny zamek,
– radio z CD i czterema głośnikami (+ sterownie w kierownicy)
– elektryczne lusterka i szyby,
– kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach,
– ABS z EBD,
– klimatyzację automatyczną (w sedanie, w hatchbacku – manualną).
W droższych znajdziemy ESP, kurtyny powietrzne, aluminowe felgi 16″, światła przeciwmgielne i komputer pokładowy. Dopłata do nadwozia typu sedan wynosi 960PLN.

Audio

Nic szczególnego, jak mogłoby się wydawać. Radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, firmowany przez Bose. Ma za to jedną ciekawą opcję, a mianowicie możliwość rozbudowywania. Można dołożyć do niego odtwarzacz kasetowy, MD czy zmieniarkę na 6 CD.

Ceny

Podstawowy hatchback z silnikiem 1.6 w wersji Touring, kosztuje 69.360 PLN – to dużo. Ale dostajemy również sporo. Po pierwsze jest nieźle wyposażona, po drugie ma oszczędny i zaskakująco mocny silnik. Po trzecie: pochodzi w 100% z Kraju Kwitnącej Wiśni, a to wróży precyzję wykonania i niepospolitą niezawodność. No i wygląd… Ludzie ogladają się za nią równie często, co za BMW serii 5.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments