Ford zaprezentował swój nowy koncepcyjny samochód – Mercury Meta One, który jest sporym osiągnięciem dla tego koncernu głównie ze względu na nowe rozwiązania techniczne jakie w nim zastosowano. Nowy Mercury najprawdopodobniej wejdzie na rynek w 2007 roku.
Jedną z nowości jakie zastosowano w Meta One jest tzw. LDW (Lane Departure Warning) – podobny system funkcjonuje w Citroenie C4. System ten będzie ostrzegał kierowcę o niekontrolowanej zmianie pasa (np. jesli kierowca zaśnie lub nie włączy kierunku) działając na jego zmysły – dotyku (poprzez wibracje), słuchu i wzroku. Jeśli samochód będzie zjeżdżał na lewą stronę – poczujemy wibracje w fotelu po lewej stronie i na odwrót – zjeżdżając na prawą stronę fotel zadrży z prawej strony.
Kolejnym systemem jest CMdB (Collision Mitigation by Braking). Za pomocą sensorów oraz kamery umieszczonej w aucie wykrywa on możliwość zderzenia czołowego i w razie potrzeby sam hamuje samochód lub wzmacnia siłę hamowania jeżeli kierowca hamuje za słabo w stosunku do wymaganej siły aby uniknąć kolizji lub znacznie złagodzić jej skutki. „Redukcja nawet kilku mil na godzinę może robić różnicę przy zderzeniu.” – mówi specjalista techniczny Forda Priya Prasad. „Ilość energii przy uderzeniu jest zależna od prędkości więc nawet niewielka redukcja szybkości powoduje znaczną redukcję w sile uderzenia.”
Mercury Meta One najprawdopodobniej będzie oferowany w dwóch wersjach silnikowych, jedna to wysokoprężny V6 z dwoma turbinami, a drugi to silnik elektryczny współtworzący napęd hybrydowy.