Po dość długim okresie sprzedaży własnie teraz Renault wyprodukowało milionowego Espaca. Historia tego modelu jest bardzo interesująca. Tak naprawdę prototyp został zaprojektowany jako europejska wersja Voyagera dla Peugeota, który odrzucił tą propozycję.
Pomysł przejęło Renault. Pierwszy rok sprzedaży (1984) nie był najlepszy – sprzedano tylko 2700 aut. Auto miało reflektory przednie w ramach oszczędności przejęte z Traffica, miało kłopoty z karoserią, która „odlatywała”. Jednak w 1985 zaczął się boom na to auto, co spowodowalo przeniesienie produkcji w 1987 do Dieppe (z Romorantin) spowodowane małą wydajnościa początkowej fabryki. Gdy sprzedano 190 tysięcy pojazdów (1988), Renault odświeżyło trochę „pyszczek” auta przez zmianę reflektorów. Wprowadzono wtedy również wersję z napędem 4×4. W 1991 zaprezentowano Espace generacji drugiej, a trzy lata później Espace F1 – monstrum z silnikiem V10 upamiętniające zdobycie przez Renault mistrzostwa świata konstruktorów w Formule 1. Produkcję Espaca II zakończono w 1996, sprzedano 316 tysięcy aut. Później pojawił się bardzo futurystyczny Espace III, którego żywot dobiegł końca w 2002. Sprzedano 365 tysięcy sztuk Espace III. Od tamtego czasu jest produkowana IV generacja (jeszcze bardziej futurystyczna). Obecnie 22,1 procent rynku samochodów MPV należy właśnie do Renault – dzięki Espace-owi.