Prezentacje

Prezentacja Mitsubishi L 200

Jest niewygodny, mało komfortowy, wolny, głośny, nieprecyzyjny w prowadzeniu. Żadna kobieta dobrowolnie nie wsiądzie do takiego auta, a juz napewno nie za kierownicę. To idealne auto dla facetów z krwii i kości. Mimo wielu wad ma niepowtarzalny klimat i charakter.

Nadwozie

Otwarta paka i podwójna kabina Mitsubishi do pieknych nie należy, jednak co druga osoba zapytana o wygląd powie przynajmniej 'ładny’ albo 'niezły’. Pickupy mają to do siebie, że tworzą swój niepowtarzalny klimat, to coś, co pozwala pomarzyć o wolności i swobodzie. Gdybyśmy mieli wybierac najładniejszego japońskiego pickupa to napewno zostałby nim prezentowany Mitsubishi L 200. Auto ma ponad 5 metrów długości i trzymetrowy rozstaw osi. Jak duże jest to możemy zdac sobie sprawę dopiero podczas dokładniejszego manewrowania albo jazdy po zatłoczonym mieście w godzinach szczytu. Do tego dochodzi ogromny promień skrętu, który dodatkowo utrudnia jazde tym autem. Wnętrze jest skromne, ale za to wykonane bardzo solidnie. Nie ma tu mowy o tandetnych plastikach, za to znajdziemy solidnie wykonane elementy niezłej jakości. Jako wyposażenie znajdziemy tu m.im. automatyczną klimatyzację, podstawki pod kubki, schowki oraz zegar z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. L 200 w niczym nie przypomina spartańskiego samochodu do pracy. Kabina jest zarejestrowana na 5 osób jednak wygodnie podróżowac moga 4 dorosłe osoby. Za kierownica siedzi się 'o piętro’ wyżej niz w vanach, co szczególnie przydaje się podczas jazdy w mieście lub wyprzedzania na trasie.
Spora przestrzeń ładunkowa pomieści wszystko co chcemy. Możemy np. wywieźć liście i obcięte gałęzie, a w drodze powrotnej zabrac drewno do kominka. Czarny lakier, chromowany grill, siedemnastocalowe aluminiowe felgi dodaja L 200 bojowego wyglądu. Pickup na co dzień jest troche nieporęczny, ale za to bardzo wielofunkcyjny.

Napęd

Pod maska L 200 kryje się turbodiesel z elektronicznym wtryskiem paliwa o mocy 115KM. Pracuje, jak to zwykle u diesli bywa, z typowym głośnym klekotem. To auto nie ma charakteru prawdziwego sprintera, ale mocy ma wystarczająco dużo do normalnej jazdy i wyprzedzania. Dla osób, którym to nie wystarcza polski importer Mitsubishi oferuje za dopłata 5000 zł chip zwiększający moc do 136KM. Układ przeniesiania napędu L 200 bazuje na tym z modelu Pajero. Podczas jazdy cała moc jest przekazywana na tylne koła, ale po włączeniu reduktora moc rozdzielana jest w proporcji 50:50 na obie osie.

Właściwości jezdne

Tu trzeba mierzyć innymi kategoriami. Auta tego typu prowadzą sie niczym wóz drabiniasty i często trzeba dokonywać korekt kierownicą by utrzymac prosty tor jazdy. L 200 mimo to daje prowadzic się bardzo przyzwoicie. 17-calowe koła pomagają w stabilnym utrzymaniu auta na wcześniej obranym kursie. Można powiedzieć, że jadąc takim autem bardziej liczy się droga do celu niż sam cel podróży. L 200 to auto w sam raz na jazdę po polnych drogach lub leśnych bezdrożach. Jazda po asfalcie, choć konieczna, nie sprawia takiej frajdy do zjazd na wertepy. Do takiej jazdy napewno przydałyby sie lepsze hamulce. Kombinacja przód tarcze, tył bębny jest typowa dla pickupów, ale za to mało wydajna, co przekłada sie na odpowiednio długa droge hamowania – 45 metrów. Mistubishi wspaniale spisuje sie jako koń pociągowy. Ładownośc auta wynosi 990kg, a maksymalna masa przyczepy może wynieśc 2700kg. Długi rozstaw osi utrudnia pokonywanie wzniesień, gdyż trzeba uważać, żeby przez przypadek nie zawisnąć na szczycie górki.

Komfort jazdy

Jak wiadomo, we wszelkich autach tego typu komfort jazdy jest minimalny. W tym przypadku nie ma wyjątku. Resorowanie pojazdu nie jest najlepsze. Podczas przejazdu przez nierówności auto bardzo podskakuje. Na poprzeczne garby najbardziej reaguje tył samochodu i niekiedy lubi sobie bardziej 'podskoczyć’. Jednak z czasem będzie to mniej odczówalne, gdyż poprostu przyzwyczajamy sie do tego. Tylna sztywna oś i piórowe resory nie pozwalają osiągnąć zadowalającego komfortu. Tak to już jest, zawsze trzeba pójśc na kompromis. W tym przypadku wzamian za komfort mamy dużą ładowność.

Bezpieczeństwo

Tutaj znowu nie będzie dużo do powiedzenia. Pickupy mają służyć jako auto pracujące, a nie jako ostoja bezpieczeństwa. W standardzie mamy dwie poduszki powietrzne i ABS. To całkiem przyzwoicie, bo jeszcze do niedawna auta tego typu były traktowane zupełnie po macoszemu. Jak juz wspominałem, przydałyby się lepsze halmulce, bo jak narazie L 200 ma jedną z najdłuższych dróg hamowania w swojej klasie. Konstruktorzy muszą jeszcze nad tym popracować, jeżeli chcą zdobyć większe zaufanie klientów.

Ekonomia

L 200 jest dostepny ma polskim rynky za 169000 zł. Jest to cena znacznie wyższa od konkurencji, bo np. Toyota Hilux kosztuje 128400zł, czyli o 40600zł mniej, ale za to Mitsubishi może sie pochwalić całkiem niezłym wyposażeniem seryjnym. W aucie odnajdziemy elektryczna regulacje szyb i lusterek, a nawet automatyczna klimatyzację. Jak na charakter samochodu, takie wyposażenie można uznać za wręcz luksusowe. Komu nie wystarcza mocy może nabyć wspomniany już chip za 5000zł, zwiekszający możliwości silnika.

W wielu krajach pickupy służą jako woły robocze, a w Europie raczej jako modny dodatek do garażowej kolekcji. Mimo wielu niedogodniej jazda takim autem może dać naprawde ogromną frajdę, porównywalną do jazdy Porsche 911 po górskich serpentynach. Pickupy to męska sprawa, trzeba wiele wyżeczeń, żeby jeździć takim autem na co dzień. Przy takim aucie poczujemy się jak małe dziecko i z chęcia 'pobawimy’ się w błocie. 160000zł to niemało, ale Mitsubishi L 200 napewno jest wart tych pieniędzy i gdybym miał możliwość zakupu tego auta, napewno skorzystałbym z okazji.

Dane techniczne

silnik:
typ: turbodiesel
ułożenie: wzdłużnie z przodu
budowa/liczba cylindrów: rzędowy/4
zawory na cylinder: 2
pojemnośc: 2477ccm
moc: 115KM
maksymalny moment obrotowy: 240Nm
napęd: na cztery koła dołączany
skrzynia biegów: ręczna, 5-cio biegowa

podwozie:
zawieszenie przód: podwójne wachacze trójkątne
zawieszenie tył: oś sztywna, resory piórowe
hamulce przód: tarczowe
hamulce tył: bębny
opony: 205/80 R16 lub 265/70 R17
koło skrętu: 13,2m

nadwozie:
dł./szer./wys. (mm): 4935/1775/1800
rozstaw osi: 2960mm
rozstaw kół przód/tył (mm): 1465/1480
drzwi/miejsc: 4/5
ciężar własny: 1825kg
ładowność: 995kg

osiągi:
0-100km/h: 14,6 sek
Vmax: 152km/h
100-0km/h zimne/rozgrzane (m): 45,3/47,5
zużycie paliwa miasto/trasa/średnio: 15,7/7,7/11,7

cena modelu podstawowego: 169000zł

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments