Mitsubishi Lancer Evo IX to już dwunaste wcielenie 4-drzwiowego sedana z genami rajdówki. Niestety, Evo IX niemal nie różni się od „ósemki” i co gorsze, będzie dostępny tylko w Japonii.
Evo IX ma napęd na cztery koła, dwulitrówkę z turbosprężarką i 261KM pod maską. Silnik został wyposażony w zmienne fazy rozrządu MIVEC. To, co odróżnia z zewnątrz najnowszą wersję od poprzedniej to nowe zderzaki, których design został podporządkowany lepszemu chłodzeniu i aerodynamice. Z tyłu uwagę zwraca spory dyfuzor i, oczywiście, przerośnięty spoiler.
Biorąc pod uwagę minimalny zakres zmian i uderzające podobieństwo do poprzedniej wersji, Mitsubishi powinno okreslać ten model mianem 'VIII i pół’. A może zamiast kolejnej Evolucji japońscy inżynierowie pomyśleliby wreszcie o Rewolucji?
Lancer Evo IX zostanie wyprodukowany tylko w 5 tys. egzemplarzy. Wszystkie mają trafić w ręce Japończyków.