Recenzja Moto GP 3

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: S4jm0n
Data: 08 marca 2006

Zazdrość – ludzka rzecz


„Dawcy nerek” – tak zazwyczaj określają motocyklistów kierowcy czterech kółek. Czy rzeczywiście uważają jazdę jednośladem za głupotę, czy może kieruje nimi po prostu zwyczajna zazdrość? Zazdrość, że pomimo o połowę większej liczby kół i dwa lub nawet kilka razy większej pojemności silnika, prawdopodobnie nigdy nie będą w stanie poruszać się swoim autem tak szybko jak owi „dawcy”.

Raczkujemy


MotoGP URT 3 to kolejna część gry, w której mamy okazję wcielić się w kierowcę motocykla wyścigowego. Skrót UTR oznacza Ultimata Racing Simulator. Czy rzeczywiście w przypadku MotoGP 3 mamy do czynienia z symulatorem? Z pewnością nie. Fizyce jazdy nie możemy za wiele zarzucić, ale nie możemy też podciągnąć jej pod miano symulatora. Przesiadając się z wirtualnych czterech kółek na Moto GP, możliwe, że będziemy mieć na początku małe trudności z przyswojeniem sobie pewnych praw, których w żaden sposób „nie przeskoczymy”. Otóż jak to na motorze- aby skręcić, trzeba się też pochylić. I tak jadąc w lewym łuku, aby skręcić w prawo należy manewr skrętu rozpocząć nieco wcześniej. Zanim przechylimy się z lewej strony na prawą, motocykl „ucieknie” nam parę metrów i przy braku szczęścia (umiejętności także...) możemy wylądować na bandzie. A o to wcale nie trudno. Przy wyższych prędkościach, obraz się rozmazuje, na zakrętach przechyla, a w krytycznych momentach nawet trzęsie. Deszcz także nie jest tylko graficznym ozdobnikiem. Musimy uważać z gazem na zakrętach, aby nie spowodować uślizgu tylnego koła i nie zaliczyć „szlifa”. W ustawieniach kamery można trochę poprzebierać. Do wyboru jest kilka za i przed motorem, oraz dwie z widokiem kierownicy. Po opanowaniu maszyny pozostaje nam już tylko wygrywać.

Na najwyższych obrotach


A jest czym wygrywać. Oprócz 24 znanych nam motorów na licencji z poprzedniej części, dodano jeszcze 16 innych w klasach o pojemności od 600cc do 1200cc. Prezentują się znakomicie. Mamy kilka streetfighter’ów, ale większość to typowe wyścigowe motocykle. Jeśli mamy ochotę „pośmigać” maszynami wprost z torów GP, wybieramy tryb Grand Prix i zasiadamy za sterami takich motorów jak np. Yamaha YZM-M1, Honda RC211V, Ducati Desmosedici GP4, Kawasaki Ninja ZX-RR, Suzuki GSV-R XRE2, Proton KR5, Aprilia RS3 Cube. Jeżeli jednak zdecydujemy się poprowadzić naszą karierę w całkiem nowym trybie Extreme, w którym to zarabiamy pieniądze, kupujemy nowe części oraz rozdzielamy punkty umiejętności, to w najniższej klasie Extreme 600 jest do wzięcia np. Sheridan Longbow, w klasie Extreme 1000 np. Arashi Xevieus 1000, a w najmocniejszej Extreme 1200 – Ignasio Strano 1200. Jakby tego było mało, mamy możliwość każdy motocykl, kask oraz strój motocyklisty dostosować do własnych upodobań pod względem wizualnym. Możemy nanieść swój tekst lub logo w dowolnym miejscu i dowolnym kolorze! Ale nie to Was przecież interesuje, w końcu wspomniałem wcześniej coś o pieniądzach ;) Otóż w trybie Extreme mamy możliwość zarabiania i wydawania pieniędzy. Na szczęście tych nie będziecie musieli przeznaczać na prezenty dla swojej dziewczyny, a mogli wydać wyłącznie na to, co tygryski lubią najbardziej - części do motocykla. Możemy usprawnić hamulce, zawieszenie, silnik, a także zredukować masę naszej maszyny. Wszystko to przekłada się bezpośrednio na osiągi motocykla, co na długiej prostej lub w ciasnych zakrętach ma duże znaczenie. Starczy może już, o bezdusznych kawałkach metalu, obutych w gumę i skórę. Wszakże nasz motocykl jest kierowany przez jednostkę w pełni myślącą i sprawną fizycznie, czyli człowieka. Ten jak wiadomo posiada szereg umiejętności w sterowaniu motocyklem i jego rola w zwycięstwie jest nawet większa niż maszyny. Fakt, że w Moto GP3 rolę owego kierowcy spełniamy my, ale mimo wszystko klawiatury nie przyspieszymy, ani nie zwiększymy kąta wychylenia kierowcy. Aby ten stan rzeczy zmienić, z pomocą „przychodzą” nam punkty umiejętności, zdobywane w czasie kariery i przydzielane przez nas takim umiejętnościom, jak wchodzenie w zakręty, przyspieszanie i hamowanie.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie