Motogry Publicystyka

Asysta linii wyścigowej – pomaga czy przeszkadza?

Czym jest asysta linii wyścigowej? W bardzo dużym skrócie jest to wyrysowana na torze linia, pokazująca optymalny tor pokonywania zakrętów, zmieniająca swój kolor w zakresie: zielony – żółty – czerwony, który określa czy nasza prędkość jest odpowiednia, na granicy przyczepności, czy za duża w danym miejscu na torze. Jest to niezwykle pomocna asysta, zwłaszcza dla […]

Publicystyka

DiRT Rally 2.0 parę miesięcy po premierze. Symulacja czy po prostu trudny arcade?

DiRT Rally 2.0 wzbudza dość mieszane uczucia i spotyka się z zupełnie skrajnymi opiniami. Tak skrajne oceny najnowszej produkcji mamy również w redakcji Speed Zone, więc postanowiliśmy je skonfrontować. Dyskusję przeprowadzili MarK (M) i Jaceł (J) i mamy nadzieję, że zaznajomienie się z nią rozjaśni naszym czytelnikom, czym tak naprawdę jest DiRT Rally 2.0. MarK: […]

Publicystyka

Forza Horizon 4 vs kierownica – poradnik

Po premierze Forzy Horizon 4 wszystkie grupy internetowe związane z najnowszą produkcją Playground Games są systematycznie zalewane pytaniami dotyczącymi gry na kierownicy. W związku z tym, że nową Forze ogrywam na sprzęcie Thrustmastera, postanowiłem odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania w formie artykułu. To co znajdziecie w tekście to moje prywatne opinie i obserwacje. Jeżeli się […]

Publicystyka

Z wizytą w Ragnar Simulator

W połowie sierpnia miałem okazję odwiedzić Ragnar Simulator, czyli bodaj najbardziej zaawansowany symulator wyścigowy dostępny w naszym kraju. Zapraszam do relacji z wizyty. Ragnar Simulator ma obecnie dwie siedziby: w Częstochowie i Trójmieście. Jako mieszkańcowi stolicy, żadna z tych lokalizacji nie jest mi po drodze. Jednakże na początku roku podczas nowej imprezy Simracing dla WOŚP […]

Publicystyka

Retrowspominka cz. I. Richard Burns Rally

Pęknięta, brudna szyba, pognieciona maska, dym z chłodnicy, krzywy wahacz ściągający Corollę mocno na prawo. Widzę czerwoną bramkę, dojeżdżam. Koniec stage. Taki finisz zaliczam do bardzo udanych. Dojechałem, jestem w pierwszej piątce i mam szansę na dalsze uczestnictwo w mistrzostwach, mimo że nie naprawię wszystkiego na czas do kolejnego OeSu. Powiecie – mało od siebie […]

Publicystyka

Jak zacząć w Project CARS 2? – poradnik początkującego

Ponieważ Project CARS 2 urosło i przybyło mu nowych opcji, a sam gatunek jest raczej skomplikowany, spróbuje wprowadzić do wstępnych ustawień – tak żeby początkujący gracz mógł w 10 min ogarnąć najważniejsze funkcje i zacząć zabawę z nową grą. Ustawienia graficzne Gra jest ładna i choć generalnie ma dobrą optymalizację potrafi być wymagająca sprzętowo. Dla […]

Publicystyka

Przewodnik po San Andreas

Zapraszamy do pięknego i tajemniczego stanu Ameryki Północnej. Do San Andreas!!! Nasze biuro podróży zapewni Tobie zapierające dech w piersiach atrakcje, kradzieże, morderstwa, napady. Odwiedzając S.A. znajdziesz się w samym środku konfliktów rasowych, poznasz prawdziwą istotę bezprawia. Zwiedzając i zapoznając się z okolicą nie raz będziesz musiał przeciwstawić się nadchodzącej śmierci. Tak to już jest, […]

Publicystyka

Test Logitech Momo Racing

Dzięki Ci Logitechu, że mamy Momo Racing! Może zbyt się ekscytuję, ale… spójrzcie sami. Elegancki sprzęt, w dodatku jeździ się na nim tak dobrze, jak wygląda. Czego można spodziewać się po kontrolerze z segmentu 300-500 złotych? Zapraszam do lektury. Kierownica kręci się pod kątem 240 stopni, co sprzyja precyzyjnemu kierowaniu. Koło trzymamy pewnie i wygodnie […]

Publicystyka

Historia serii Need For Speed

Czy jest na sali gracz, który nie słyszał nic o serii Need For Speed? Nie? Trudno się temu faktowi dziwić. Od trzynastu lat Electronic Arts karmi nas kolejnymi częściami samochodówki, która na stałe zagościła w naszej pamięci i na których elektronicy dorobili się już milionów dolarów. Seria ta zdążyła już zaliczyć w swej historii tyle […]