Newsy

Narodziny Fiat Group Automobiles SpA

Z dniem 1 lutego 2007 Fiat Auto zmienia nazwę przyjmując nazwę “Fiat Group Automobiles SpA”.
Jednocześnie zostaną utworzone cztery inne spółki, w 100% kontrolowane przez Fiat Group Automobiles SpA, nazwane odpowiednio “Fiat Automobiles SpA”, “Alfa Romeo Automobiles SpA”, “Lancia Automobiles SpA” oraz “Fiat Light Commercial Vehicles SpA”.

Obecni szefowie czterech brandów zostaną nominowani na dyrektorów zarządzających odpowiednich spółek. Wszyscy współpracownicy pozostaną pracownikami Fiat Group Automobiles SpA.
Zmiany te są zgodne z nową polityką Grupy Fiat, a w szczególności odzwierciedlają one dwa strategiczne podejścia do biznesu: z jednej strony jedność Grupy, z drugiej specyficzny charakter sektorów operacyjnych i poszczególnych brandów.
W kolejnych miesiącach we wszystkich sektorach działalności Grupy charakterystyka ta zostanie uwidoczniona z połączeniem danej marki “Fiat Group” z sektorem lub brandem.

Narodziny Fiat Group Automobiles SpA stanowią naturalny, kolejny krok w kierunku przemiany Grupy trwającej od końca 2005.
Po pierwsze, wprowadzenie określenia “Group” (Grupa) do nazwy odzwierciedla silne poczucie przynależności do Grupy Fiat, co znajduje konkretne potwierdzenie zarówno w aporcie wnoszonym przez sektor Auto do ogólnego bilansu i w efekcie synergii z innymi sektorami.
Ponadto, nowa nazwa ma na celu zidentyfikowanie ważnego obszaru działalności, który został poddany głębokiej transformacji zyskując bardziej racjonalną, solidną i zwartą strukturę.

Jednocześnie wskazuje to również na połączenia wewnątrz samego obszaru „Auto”, co dało już wiele korzyści na poziomie efektywności operacyjnej, zarządzania zasobami i redukcji kosztów.

Określenie “Fiat Group Automobiles SpA”, zgodnie z intencją, ma za zadanie podkreślenie międzynarodowego charakteru tej wielkiej organizacji przemysłowej.

Utworzenie czterech spółek natomiast odzwierciedla wagę, jaką Grupa przykłada do pozycjonowania marek na rynku.
Marki Fiat, Alfa Romeo, Lancia oraz Fiat Light Commercial Vehicles posiadają swoją specyfikę, odrębną tożsamość, znane cechy, prowadzą określone polityki handlowe i marketingowe znacznie różniące się pomiędzy sobą.
Odpowiedzią na coraz dalej idącą odrębność marek, większą ich waloryzację, i co za tym idzie wzmocnienie ich zdolności konkurencyjnych jest powstanie czterech spółek.
Nowy układ nie powoduje żadnych zmian z relacjach z pracownikami, dealerami i dostawcami.
Przeciwnie, większa rozpoznawalność brandów pozwoli na nawiązanie bardziej efektywnych relacji z siecią handlową, klientami i partnerami.

W ogólnym ujęciu, zakomunikowane zmiany stanowią realizację założeń dotyczących wzmocnienia poszczególnych marek wewnątrz jednego dużego sektora samochodowego.
Informacja prasowa – Fiat Auto Poland

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments