Recenzja Need For Speed Payback


Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Rafer
Data publikacji: 30 listopada 2017

Need for Speed Payback to kolejna odsłona popularnej serii gier wyścigowych spod szyldu Electronic Arts. Za produkcję ponownie odpowiada szwedzkie studio Ghost Games, które przygotowało również poprzedniego NFSa dwa lata temu. Najnowsza część miała jednak zerwać z koncepcjami znanymi z ubiegłych odsłon i sądząc po zapowiedziach stać się bardziej interaktywną adaptacją popularnego filmu Szybcy i Wściekli, łącząc szybkie samochody z pełną akcji fabułą (zabrakło jednak pięknych kobiet). Takie połączenie zdaje egzamin na dużym ekranie, ale czy sprawdzi się w grze?

Od zera do bohatera


Najnowszy Need For Speed kładzie duży nacisk na wątek fabularny. Historia, którą poznajemy nie jest jednak niczym odkrywczym i przyjmuje dość standardowy schemat. Mamy tutaj do czynienia ze zdradą, w wyniku której główni bohaterowie, zostają rozdzieleni i upadają prawie na samo dno. Po pewnym czasie nastaje moment pojednania i rozpoczyna się droga do zemsty, której możemy dokonać wygrywając ostateczny wyścig o najwyższe stawki. Oczywiście nie będziemy mogli tego zrobić od razu i aby w ogóle wziąć w nim udział, musimy najpierw zdobyć szacunek na mieście. Wchodzimy więc do półświatka nielegalnych wyścigów i szemranych interesów, w którym prawie każdy mówi do siebie po nazwisku oraz w sposób bardzo kulturalny i grzeczny… No cóż, raczej nie tego bym się spodziewał po takim klimacie, ale rozumiem, że gra jest w główniej mierze przeznaczona dla młodszych graczy, więc nie można rzucać obelgami na lewo i prawo. Sprawia to jednak, że atmosfera kuleje i jest bardziej groteskowo niż gangstersko.

W grze wcielamy się w trójkę bohaterów, którzy tworząc ekipę, mierzą się z Familią, czyli kartelem trzymającym w garści całe miasto. Każdy z naszych protagonistów posiada odmienne umiejętności, które wykorzystujemy podczas różnego rodzaju zmagań i misji pchających wątek fabularny do przodu. Mamy Tylera, będącego specem od wyścigów klasycznych, Maca – pogromcę zakrętów i bezdroży oraz Jess - naszego fachowca od ucieczek oraz szybkiego transportowania różnych typów z punktu A do punktu B. Mamy więc do czynienia z całkiem fajną różnorodnością misji, jednak wykonując je, szybko można zauważyć liniowość fabuły i to, jak mocno jesteśmy prowadzeni za rączkę. Ponadto prawie każde z zadań zostało od początku do końca zaplanowane przez twórców i jakakolwiek próba ingerencji w scenariusz z reguły kończy się porażką. Mocno utkwiła mi w pamięci sytuacja podczas jednej z pierwszych misji ucieczkowych w wykonaniu Jess, gdy po wyjechaniu fragment poza wyznaczoną trasę i upływie określonego czasu, zostałem złapany przez policję, mimo że w pobliżu nie było żadnych radiowozów. Również nierealnie wygląda sytuacja odwrotna, gdy jedziemy zgodnie z założeniami twórców i mieszcząc się w czasie, dojeżdżamy do „mety” naszej ucieczki. Wtedy nagle wszystkie radiowozy znikają i gubimy pościg. Muszę przyznać, że trochę dziwnie to wygląda i przynajmniej w tego typu zmaganiach przydałoby się więcej swobody. Ogólnie jednak misje fabularne są całkiem widowiskowe, więc jeżeli ktoś lubi takie klimaty to powinien być zadowolony.

1  2  3  4  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Ankieta

Najlepsza gra wyścigowa 2017 roku to:

DiRT 4

F1 2017

FlatOut 4: Total Insanity

Forza Motorsport 7

Gran Turismo Sport

MotoGP 17

Need For Speed Payback

Project CARS 2

WRC 7

Inna (napisz w komentarzu)



Speed Lista

Screen Miesiąca

Fly AWAY

"Fly AWAY"
Screen by Jurek Kerr

Zagłosuj lub wyślij screena!

Partnerzy


Czas tworzenia: 0.2959 sekund(y). DB queries: 14.