Need For Speed Porsche 2000

Autor: SZ
Data: 05 kwietnia 2004

NFS: P2000 jest grą dosyć skomplikowaną, ze względu na duży realizm jazdy i duże możliwości konfiguracji samochodu. Postaram się tutaj przybliżyć mniej doświadczonym graczom tajniki komputerowej jazdy i mechaniki:

1. Technika jazdy:
Stopień trudności jazdy wzrasta wraz z uzyskiwaniem dostępu do coraz szybszych samochodów - wiele czasu należy więc poświęcić na treningi przed kolejnymi wyścigami, aby na torze się nie okazało, że dany samochód jest dla nas za szybki. A na trasie mogą nas spotkać różne sytuacje, takie jak:
a) Podsterowność - oznacza, to, że przednie koła samochodu straciły przyczepność, najczęściej przy zbyt szybkim wchodzeniu w zakręt. W takiej sytuacji należy zdjąć nogę z gazu i ewentualnie lekko przyhamować;
b) Nadsterowność - jeśli przy wchodzeniu w zakręt zbyt ostro skręcimy, lub gwałtownie przyspieszymy, tylne koła mogą stracić przyczepność. Aby wyjść z opresji, zdejmij nogę z gazu i zrób lekką kontrę, czyli skręć koła w kierunku przeciwnym do zakrętu. Możesz też usztywnić amortyzatory lub zwiększyć siłę hamowania przednich kół kosztem tylnych;
c) Kontrolowany poślizg - najszybszy sposób pokonywania ostrych zakrętów. Aby z niego wyjść zdejmij na chwilę nogę z gazu i zakontruj kierownicą.

2. Tuning samochodu:
Poniżej opisuję możliwości modyfikacji samochodu jakie daje NFS: P2000 i ich znaczenie
a) Wysokość zawieszenia (ride height) - wpływa ona głównie na przyczepność. Obniżając zawieszenie, usyskasz lepszą przyczepność przy dużych prędkościach, lecz samochód będzie niestabilny na nierównościach i ostrzejszych zakrętach;
b) Sztywność amortyzatorów (stiffness) - sztywne zawieszenie pomoże ci w uzyskaniu wyższych prędkości podczas wyścigu i zwiększy precyzję kierowania samochodem lecz samochód będzie bardzo niestabilny na wyboistych trasach i będzie miał tendencje do wpadania w poślizg na zakrętach;
c) Kąt skrętu kół (toe in) - ten parametr będziesz musiał stale zmieniać w zależności od trasy: na trasach krętych zwiększ kąt skrętu, a na szybkich, prostych torach zmniejsz go w celu uzyskania lepszej stabilności samochodu;
d) Skok amortyzatorów (travel) - ta cecha opisuje zdolność samochodu do tłumienia wzelkich nierówności. Pamiętaj o usztywnieniu amortyzatorów przy zmniejszeniu skoku;
e) Siła docisku (downforce) - większa siła docisku poprawi stabilność samochodu, lecz zmniejszy jego prędkość maksymalną;
f) Rozłożenie siły hamowania - na przednią i tylną oś. Posługując się tym parametrem możemy pozbyć się podsterowności (zwiększając siłę hamowania na tylną oś) lub nadsterowności (oś przednia)
g) Przełożenia skrzyni biegów - to dość skomplikowany parametr mówiący nam o tym, jak długo samochód ma się poruszać na danym biegu. Ogólnie jest z tym tak jak z przerzytkami na rowerze: krótkie przełożenia to dobre przyspieszenie, lecz mała prędkość maksymalna. Długie przełożenia pozwalają na jazdę z większą prędkością, lecz jej osiągnięcie graniczy z cudem. Pośrednie ustawienia wydają się być w tym przypadku niezłym rozwiązaniem.

Ze wszystkimi ustawieniami warto jest eksperymentować samemu, aby znaleźć ustawienia odpowiadające naszemu stylowi jazdy. Powyższy poradnik służy jedynie zapoznaniu się z poszczególnymi parametrami samochodów i ich reakcjami.
Szerokiej drogi!

Wasza ocena artykułu

 7.1 - 248 głosy
     Jak oceniasz ten artykuł?

Komentarze ... 10 ostatnich

bullet daniel611
30 lis 06 - 09:02
Gość
niezły artukuł dla początkujących...

bullet Jurek
20 gru 06 - 16:49
Gość
Przyda się początkującym

bullet doniu
20 sie 07 - 16:05
Komentarze: 1
dla początkujących może być dajcie poradnik do nfs underground

bullet driver92
18 wrz 07 - 17:45
Gość
e tam..ja gram w te Porshe juz minello 7 lat a nawqet troche sie dowiedzialem..a wy napewno wiedzieliscie wszytko:D wiedzialem ale nie z taka dokladnoscia..thx pzdr 4 all

bullet Traktorzysta
27 sty 08 - 15:36
Gość
Bardzo dobre!

bullet Fazzi1
17 lut 08 - 14:52
Komentarze: 32
Wypas. Po prostu full

bullet SNOW DOG
02 maj 08 - 20:01
Gość
eeee ja tam nie potrzebuje poradnika ani tuningu pobrałem sobie BMW M3 GTR i mi wystarczy prowadzi sie jak marzenie

bullet Hawaj
29 maj 08 - 15:19
Gość
Mało coś w tym poradniku :-) za moich czasów poradnik setupu zajmował kilka stron ...

bullet gucio_85
29 maj 08 - 15:34
Komentarze: 457
nastały czasy optymalizacji :P

bullet RYUMAKKURO
06 sty 11 - 00:46
Gość
a ja nie umiem grać w takie gry-wole tetrisa np. albo most wanted

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie