Porsche przedstawiło pierwsze informacje na temat nowej 911 z napędem na wszystkie koła. Od razu zaprezentowano zwykłą Carrerę – jak i mocniejszą Carrerę S. Auta wizualnie nie rożnią się od swoich tylnonapędowych braci. Jedynie tylna część nadwozia została poszerzona o 44 milimetry, aby zmieściły się opony o rozmiarach 295/35R18 lub 305/30R19.
Zwykłą Carrerę 4 napedza 3.6-litrowy bokser, wyciągajacy moc 325 KM. Pozwala on na katapultowanie auta do 100 km/h w ciągu 5.1 s. Prędkość maksymalna tego cacka wynosi 280 km/h.
W Carrerze 4S pracuje już większy, 3.8-litrowy motor. Dysponuje on mocą 355 KM. Dzięki temu auto osiąga „setkę” w 4.8 s. Prędkość maksymalna
wynosi 288 km/h.
Najważniejszą innowacją w tym modelu jest system napędu na cztery koła. Został on oparty na sprzęgle wiskotycznym. Normalnie przekazuje ono 95% momentu obrotowego na tylne koła, lecz w przypadkach awaryjnych jest w stanie dostarczyć maksymalnie 40% momentu na koła przednie.
Do wyposażenia standardowego Carrery 4S wchodzi system aktywnych amortyzatorów. Dzięki niemu można zmieniać charakterystykę tłumienia na sztywniejszą – lub odwrotnie – za pomocą jednego guzika. System ten dostępny jest w za dopłatą w zwykłej Carrerze S.
Na specjalne życzenie w obu wersjach może zostać zainstalowane bardziej sportowe zawieszenie, o 2 cm niższe od seryjnego. Przy okazji – w pakiecie – dawana jest mechaniczna blokada tylnego dyferencjału.
Auto wjedzie do salonów Porsche jesienią.