Pierwszy egzemplarz debiutującej w tym roku Toyoty GR Supry nowej generacji został sprzedany na aukcji charytatywnej za 2,1 miliona dolarów (prawie 8 milionów zł). Dochód z licytacji został przekazany na działalność American Heart Association oraz Bob Woodruff Foundation. W Polsce Toyota zebrała 43 zamówienia na nową Suprę w ciągu pierwszych 3 dni.
Toyota GR Supra, 5. generacja legendarnego sportowego modelu, zadebiutowała na targach w Detroit 14 stycznia. Równocześnie Toyota rozpoczęła przyjmowanie zamówień na nowy model, jednak pierwszego egzemplarza, który opuścił fabrykę w Grazu, nie można było kupić w salonie. Samochód został właśnie sprzedany podczas 48. edycji dorocznej aukcji Barrett-Jackson w Scottsdale za kwotę równą niemal 8 milionów zł.
– „Kiedy Toyota wprowadza na rynek samochód o takim znaczeniu, mamy tylko jedną szansę, by właściwie uczcić to wydarzenie. Ta aukcja była doskonałą okazją do oddania nowej Suprze należnych honorów. W ten sposób świętowaliśmy powrót legendy po niemal 2 dekadach przerwy. Fani sportowych samochodów marzyli, by usiąść za kierownicą nowej Supry. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy być częścią spełnienia tych marzeń” – powiedział Bob Carter, wiceprezydent ds. sprzedaży Toyota Motor North America.
Pierwszy egzemplarz nowej Supry to wyjątkowy samochód na skalę światową. Jako jedyny został oznaczony numerem VIN o zakończeniu 20201. Cyfry 2020 reprezentują rok modelowy, zaś cyfra 1 oznacza, że jest to pierwsza Supra nowej generacji. Samochód otrzymał szary matowy lakier Storm Grey, czerwone lusterka boczne i czarne matowe obręcze kół z lekkich stopów. Wnętrze zostało wykończone w czerwonej tonacji z elementami z włókna węglowego.
– „Aukcja pierwszej Toyoty Supry 2020 miała rangę historyczną” – ocenił Craig Jackson, CEO domu aukcyjnego Barrett-Jackson. – „Licytacji nowej Supry towarzyszyły ogromne emocje, które udzieliły się wszystkim zebranym w hali wystawowej WestWorld. Byli wśród nich Bob Carter i cały zespół Toyoty”.
Zwycięzca aukcji otrzymał dodatkowo ekskluzywne podwójne zaproszenie VIP na wyścig Toyota Owners 400 na torze Richmond Raceway, a także profesjonalny kombinezon wyścigowy, jazdę samochodem bezpieczeństwa (pace car) i kilka okrążeń z weteranem wyścigów NASCAR, Michaelem Waltripem.
Toyota przeznaczyła środki ze sprzedaży pierwszej Supry na wsparcie American Heart Association, najstarszej amerykańskiej organizacji charytatywnej, zajmującej się walką z chorobami serca i zawałami, a także Fundacji Boba Woodruffa, wspierającej ratowników, którzy ucierpieli podczas akcji ratunkowej po zamachach na World Trade Center w 2001 roku, oraz ich rodzinom.