Flagowa limuzyna Volvo – S80 dostępna będzie teraz również z sześciocylindrowym silnikiem T6 o mocy 285 KM oraz z napędem na cztery koła. Kolejną nowością jest silnik turbodiesel D5 z układem AWD. Benzynowy T6 bazuje na rzędowym o pojemności 3.2 litra, który jest dostępny w S80 od sierpnia 2006 roku. Wersja T6 ma pojemność skokową 3.0 litry, moc 210 kW (285 KM) oraz moment obrotowy wynoszący tylko 400 Nm. Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy.
Trochę mniejsza pojemność skokowa silnika T6, wynikająca z nieco mniejszej średnicy cylindra i krótszego skoku tłoka, jest kompensowana przez użycie turbosprężarki, która w tym silniku zasysa gazy spalinowe w dwóch etapach. Napływ gazów jest rozdzielony między dwa kanały w każdym z cylindrów. Technologia ta znana jest pod nazwą twin scroll. Dzięki niej możliwe jest użycie zwartej i prostej turbosprężarki gwarantującej niezwykle szybką reakcję, w pełni porównywalną z tą uzyskiwaną dzięki dwóm turbosprężarkom. W Volvo S80 pięciocylindrowy silnik turbodiesel D5 obecnie również może współpracować z napędem AWD.
Informacja prasowa Volvo