W Stuttgarcie powstanie nowe muzeum Poorsche. Konkurs na projekt architektoniczny budynku muzeum został właśnie rozstrzygnięty!
Prace budowlane przy Porscheplatz rozpoczną się jeszcze w tym roku. Całkowity koszt powstania nowego muzeum Porsche szacuje się na około 50… milionów euro, co daje trochę ponad 200 milionów złotych – czyli tyle, ile kosztuje średniej jakości rządowa limuzyna. 😉
Prezes Zarządu Porsche AG, dr Wendelin Wiedeking zakłada, że liczba gości,
którzy w ciągu roku odwiedzą muzeum, wzrośnie z 80.000 do ponad 200.000.
Nowo wybudowane muzeum od 2007 roku ma być postrzegane jako samodzielna i dynamicznie uformowana, monolityczna bryła, która zdaje się szybować nad ziemią i nad poziomem parteru. Powierchnia budowli będzie wynosiła około 5.000 metrów kwadratowych powierzchni wystawowej. Ma zwiedzającym uzmysłowić, że możliwe jest „objęcie niezmierzoności Porsche”. Podstawa budynku obejmuje część wejściową, lecz nie służy tylko jako miejsce startu dla zwiedzających wycieczek. Ma również otwierać interesującą perspektywę na warsztat pojazdów historycznych i archiwum.
Przy samym wejściu na gości czeka historia firmy sprzed roku 1948. Później jest główna sala wystawowa, na której ędą zaprezentowywane w kolejności chronologicznej pojazdy firmy po roku 1948. Ponadto znajdziemy w niej samochody znajdujące się w danym okresie kręgów tematycznych (między innymi Targa Florio, prototypy, era 917, Le Mans i Evolution 911). Nowy budynek firmy Porsche pomieści 80 wozów tej firmy, a dla porównania – obecne muzeum mieści ich tylko 20.
Na całym terenie oprócz głównej atrakcji znajdziemy również sklepy (tu pewnie kupisz modele 1:24 za 200 zł, równie kosztowne kubeczki oraz piłeczki do golfa – wszystko z wielkim logiem Porsche, oczywiście), restaurację dla gości, bar kawowy oraz ekskluzywna restaurację z dużym tarasem na dachu. W podziemiu zaplanowano parking dla 300 samochodów. Prawdopodobnie budynek posłuży jeszcze innym celom, np. będzie wykorzystywany także do większych imprez, jak na przykład prezentacje samochodów, imprezy dla klientów czy dla konferencji prasowych.