Już w przyszłym roku zobaczymy zuepłnie nowego Punto III generacji. Już mówi się, że to od niego będzie zależała kondycja tego włoskiego producenta samochodów.
Desingiem nadwoza zająła się pracowanio Giugiaro, znana do tej pory za udany lifting Alfy Romeo 156 oraz za sylwetkę Chevroleta Aveo.
Strona techniczna auta została opracowana przez Fiata razem z koncernem General Motors. Skutkiem tej fuzji będzie przejęcie wielu częsci i podzespołów od Opla Corsy.
Do napędu auta posłuży jeden motor z szerokiej gamy silników. Od małej jednostki 1.2 o mocy 65 KM poprzez 130-konne 1.8, aż po 1.6 turbo o mocy 180 KM. Dla oszczędnych przewidziano również silniki wysokoprężne. Punto będzie oferowane z silnikami M-JET o mocach od 70 do 120 KM.
Przy okazji ważą się losy pięknej prototypowej Alfy Romeo 8c Competizione. Wg nieoficjalnych informacji auto nie będzie produkowane – nawet w limitowanej produkcji (serii). A czemu? Mogłoby to zagrozić firmie Maserati, również należącej do Fiata. Trzymajmy kciuki, aby prezes Luca di Montezemolo zmenił niepotwierdzoną jeszcze decyzję.
Jeśliby jednak zdania nie zmienił, to najprawdopodobniej powstanie inne, małe coupe, stylistycznie nawiązujące do konceptu 8c. Ma nosić nazwę Sprint, a powstałby na bazie Alfy 147.