Newsy

Nowy Ford Mustang po liftingu. Znamy ceny w Polsce

Produkowana od 2014 roku, szósta edycja Forda Mustanga doczekała się liftingu. Wprowadzono drobne zmiany wizualne, ale także mechaniczne. Dodatkowo poznaliśmy ceny u polskiego dystrybutora.

Pod względem wizualnym, nowy Mustang ma przede wszystkim zmieniony przód. Wprowadzono inny kształt reflektorów, a maska została niżej osadzona dzięki czemu uzyskano bardziej agresywny wygląd. W tylnej części wymieniono natomiast lampy, a dyfuzor i zderzak lekko zmieniły kształt. Modyfikacje są jednak bardzo kosmetyczne i na pierwszy rzut oka ciężko je zauważyć.

Nowy Mustang występuje w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza z nich, z 5-litrowym silnikiem V8 zyskała prawie 30 koni w stosunku do swojego poprzednika i teraz dysponuje mocą 450KM i momentem obrotowym 529Nm. Druga, z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost, skierowana głównie na rynek europejski została jednak osłabiona i z poprzednich 317KM zostało 290KM (440Nm). Wszystko to przez bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Ford zapewnia jednak, że mniejsza moc nie wpłynie na osiągi ze względu na zastosowanie innego układu wydechowego. Jeżeli już jesteśmy przy tym układzie, to ciekawostką jest, że nowy Mustang posiada tryb „Dobry sąsiad”, który po włączaniu ogranicza dźwięk wydawany przez układ wydechowy, aby nie budzić sąsiadów w nocy.

Zarówno silnik V8, jak i EcoBoost są dostępne z nową, 10-stopniową automatyczną skrzynią, która wykorzystuje adaptacyjne zmiany biegów w czasie rzeczywistym, aby zapewnić optymalne zużycie paliwa oraz przyspieszenie. Z włączoną funkcją Drag Strip pozwoli to Mustangowi przyspieszyć do 100 km/h w czasie krótszym niż 4 sekundy (przynajmniej tak zakładają producenci). Automatyczna skrzynia posiada również tryb manualny z wykorzystaniem łopatek przy kierownicy. Z kolei pełny manual posiada dalej 6 przełożeń. Został jednak przeprojektowany, aby zapewnić szybszą zmianę biegów oraz większą trwałość.

Ceny nowego Mustanga w Polsce zaczynają się od 170 300 zł. Za tą kwotę otrzymamy wersję fastback z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost i manualną 6-stopniową skrzynią biegów. 5-litrowy V8 kosztuje już 195 300zł. Za 10-stopniowy automat trzeba dopłacić 9 tyś. zł. Wersja nadwozia convertible z otwieranym dachem to natomiast dopłata 17 tyś. zł.

Pełna galeria Ford Mustang (2018)

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments