Kia zaprezentowała model Cerato, zastępcę modelu Schuma. Nie ma z nią nic wspólnego, ale jest od niej wyższy, szerszy i… krótszy.
Auto jest oferowane jako sedan i hatchback. Paleta motorów obejmuje dwa silniki benzynowe i jeden diesla. W wyposażeniu standardowym są m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, klimatyzacja, centralny zamek oraz ABS z EBD.
Auto napedza w podstawie 16-zaworowa jednostka benzynowa o pojemności 1.6 l i mocy 105 KM. Rozpędza on auto do 100 km/h w 11 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 187 km/h. Jeśli to mało kierowca może wybrać dwulitrowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, który generuje 143 KM. Jego maksymalna prędkość wynosi już 208 km/h, a przyśpiesza w 9 s.
Dla oszczędnych przewidziano 1.5-litrowy diesel z systemem Common Rail, a to jego osiągi: 0-100 km/h w 13 sekund, prędkość maksymalna: 172 km/h.
Auto było dużo testowane w Europie, bo Koreańczycy w walce o klienta (oraz jego pieniądze) muszą pokonać Focusa, Astrą i Golfa.