Citroen zaprezentował odnowiony model C5. Auto wejdzie do sprzedaży już w październiku, a główną zmianą jest modyfikacja nadwozia – aby upodobnić auto do modelu C4. Tak więc auto dostało nowy grill i nowe, większe, tylne światła. Jednak na tym lista innowacji się nie kończy.
Zmieniono kształt tylnych słupków i klapy bagażnika, przez co bryła auta wydaje się bardziej harmonijna. Ponadto zwiększono pojemność bagażnika. 🙂
We wnętrzu – dodano nowe kolory i materiały, zmieniono detale deski rozdzielczej.
Od teraz C5 będzie miał kierunkowe, biksenonowe reflektory. Teraz są bardziej podobne do tych z mniejszego brata, C4. Technologia skrętu została unowocześniona – teraz zależy ona od prędkości.
C5 wyposażono ponadto w czujniki parkowania zarówno z przodu, jak i z tyłu. Oprócz tego znajdziemy w nim system AFIL. Jego zadanie to ostrzeganie kierowcy przed niezamierzoną zmianią pasa ruchu. Informuje o tym drżeniem siedzenia.
Bezpieczeństwo – samochód będzie wyposazony w system ESP, nowinką w modelu są poduszki chroniące kolana. Ponadto specjalny system będzie kontrolował, aby nie przekroczyć zaprogramowanej prędkości.
Tak samo jak poprzednik pojazd posiada hydropneumatyczne zawieszenie, które potrafi się adaptować do zmiennych warunków jazdy.
Pod względem motorów – flagowy pojazd będzie oferowany z trzema silnikami benzynowymi i trzema diesla. Benzyniaki to 4-cylindrowe 1.8 o mocy 116 KM i 2.0 wytwarzające 140 KM. Najmocniejszym silnikiem jest 3-litrowy V6, który wyposażony będzie m.in. w mechanizm zmiennych faz rozrządu. Generuje on 207 KM i współpracuje z nową automatyczną skrzynią biegów.
Dla oszczędnych przewidziano jednostki od 1.6 HDi o mocy 109 KM do 136-konnego silnika 2.0 HDI, który dostępny będzie z manualną skrzynią 6-biegową.