Recenzja Overpass

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: MarK
Data: 15 marca 2020

Twórcy produkcji niszowych biorą na siebie niezłe ryzyko. Mają szansę stworzyć grę, która będzie tak dobra, że jej renoma rozniesie się daleko poza wąskie grono docelowych odbiorców, ale mogą też bardzo łatwo przygotować produkt, na który uwagi nie zwróci zupełnie nikt. Gdzie na tej skali plasuje się Overpass?

Przodkowie

Symulacje off-roadowe... ahhh ten gatunek nie ma ostatni dobrego życia i wzięcia. Był wprawdzie Dakar 2018, ale szczególnie do symulacji brakowało daleko. To już nie lata, gdy pokazywały się produkcje tak nietypowe jak Screamer 4x4, który w swojej klasie po dziś dzień pozostaje niedoścignionym wzorem.

W tym momencie, zupełnie niespodziewanie, wkracza jednak na scenę Overpass. Produkcja, która ma nam za zadanie przybliżyć off-road na "małych czterokołowcach", czyli quadach oraz ATV.

Trybi, czy nie trybi?

W Overpass możemy bawić się w trybie pojedynczej próby, własnych mistrzostw, multiplayerze oraz oczywiście możemy rozegrać karierę. Ta podzielona jest na 12 rund, po których cała stawka mistrzostw dzielona jest na "finał A" i "finał B", który rozgrywa między sobą walkę o główne trofeum sezonu. Sama kariera ma dość nieliniowy przebieg i zawsze mamy wybór jaką imprezę rozegrać jako następną. W dodatku zajmowanie dobrych miejsc odblokowuje nowe ulepszenia naszego sprzętu, a także gadżety jak nowy ubiór kierowcy. Poza tym mamy jeszcze kontrakty sponsorskie i dodatkowe wyzwania, więc jest tego trochę.

Choć po rozegraniu kompletnych mistrzostw stwierdziłem, że w sumie nie są one niczym specjalnym, to jednak jako całość na pewno należy zaliczyć je na plus. Pozostałe tryby nie wymagają komentarza, no może poza multi, które bardzo chciałem dla was sprawdzić, ale... niestety nigdy podczas gry nie trafiłem w lobby na jakiegokolwiek gracza!

Idu i patrzu

Oprawa Overpass nieco mnie rozczarowała. Jest zła? Nieeee.... Jest po prostu tylko OK. Powiedzenie, że jest przeciętna, to może zbyt surowa ocena, z kolei dobra to na wyrost. Jest więc tylko i aż OK. Dlaczego? Odpalając produkcję na Unreal Engine po prostu spodziewałem się więcej. Tymczasem możliwości silnika graficznego widać w efektach specjalnych, świetlnych itp., ale już jakość modeli, a szczególnie tekstury, niedomagają. Nawet wspomnianym efektom daleko do poziomu choćby Assetto Corsa Competizione, ale z pewnością cieszą one oko. Tymczasem tekstury wszędzie zdają się przypominać, że to nie jest topowa gra, w dodatku mamy do czynienia z produkcją multiplatformową, choć moim zdaniem współczesne konsole mogą wygenerować dużo lepszy obraz. Oprawa graficzna nie odrzuca, ale też na pewno nie zachwyca.

Jeśli zaś chodzi o dźwięk to jak dla mnie mogłoby go nie być. Muzyka niby jest dobrze dobrana, ale dla mnie jakoś zbyt się narzuca. Zresztą dużo jej nie posłuchamy, bo jest jedynie w menu - na trasie za tło robi jedynie dźwięk silnika, jak to w produkcji chcącej postawić na w miarę realną zabawę. Niestety wspomniane odgłosy maszynerii dla mnie były po prostu... męczące. Wiadomo, że quady oraz ATV to trochę takie "bzyczki", ale ktokolwiek kiedyś jechał takim urządzeniem na pewno zgodzi się, że to co prezentuje Overpass jest zdecydowanie zbyt płaskie. Wszystkie pojazdy brzmią jak kosiarka, w dodatku bardzo jednostajnie i monotonnie, co po prostu męczy. Przynajmniej mnie.

W teren!

No dobrze, ale jak jest z najważniejszą rzeczą, czyli samą jazdą? Cóż... z pewnością nie jest to symulacja pełną gębą. Nie jest to też jednak arcade. Fizyka skłania do myślenia, że autorzy chcieli być raczej bliżej tego pierwszego, ale sporo niedomagań nieco zaciera ten obraz. Quad / UTV (bo wielkiej różnicy w zachowaniu nie ma, poza wielkością), potrafią przy większej prędkości nagle zachowywać się jak F1 na slickach pośrodku zamarzniętego jeziora i w sumie do tej pory nie wiem dlaczego. Pojazdy nie różnią się zauważalnie prowadzeniem między sobą, więc de facto bierzemy ten z najlepszymi parametrami i odpowiadającym nam wyglądem, jeśli dla kogoś to ważne.

Największą bolączką jest jednak jazda quadem, konkretnie zachowanie kierowcy, którego wychyleniem możemy sterować, aby balansować środkiem ciężkości maszyny. Wszystko fajnie, tylko że kierowca jest jakąś kompletną niemotą i spada z pojazdu czasem w kompletnie niespodziewanych, wręcz nielogicznych sytuacjach. Na przykład, kiedy fizyka powinna go "wbić" tyłkiem w kanapę ten... przelatuje przez przednią kierownicę. Tu także warto zaznaczyć, że produkcja wymaga dość precyzyjnego sterowania, więc wszyscy z klawiaturami mogą sobie odpuścić z założenia, bo zeżre ich frustracja - wiem co mówię, próbowałem. Rozsądne minimum by móc się bawić w Overpass to pad.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Project CARS 3
28 sierpnia 2020
WRC 9
03 września 2020
DRIFT21
2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie