Newsy

Peugeot 1007!

Znamy już ostateczny wygląd modelu 1007. Auto jako prototyp zostało zaprezentowane w 2002 na targsch w Paryżu (Peugeot Seasame). Auto mierzy 3,73 m długości i 1,61 m wysokości. Karoseria to wspólna praca Pininfariny i Peugeot-Design pod wodzą Gérarda Weltera. Mały lew będzie bardzo dobrze wyposażony. Siedem poduszek powietrznych, system Isofix, ESP i oczywiście ABS – to tylko niektóre elementy. Poza tym w niektórych wersjach będzie dostępny panoramiczny szklany dach, tempomat, komputer pokładowy i nawigacja.

Z silników – do dyspozycji będziemy mieli 2 benzynowce i jednego diesla. Podstawowy motor ma pojemność 1400 ccm i moc 75 KM. Wersja mocniejsza wyposażona będzie w jednostkę napędową o pojemności 1600 ccm i mocy 109 KM. Diesel to silnik Hdi o pojemności 1400 ccm i mocy 68 KM. W przyszłości 1007 otrzyma także wysokoprężną jednostkę 1600 Hdi o mocy 109 KM.
Do silników benzynowych będzie można dokupić skrzynię 2 Tronic, oferującą dwa tryby zmiany biegów – sekwencyjny (możliwe dźwigienki pod kierownicą) i zautomatyzowany. Jednak to auto ma jednego, naprawdę dużego asa. Jego drzwi odsuwają się do tyłu po szynie, czyli tek jak w vanach. Ma to ułatwić wysiadanie z auta na np. parkingu. Jednak ta drzwi mają być całkowicie bezpieczne. Powyżje 5km/h nie będzie można ich otworzyć, a gdy napotkają przeszkodę od razu się cofają. Peugeot chce wyprodukować 130 000 sztuk tego pojazdu w ciągu roku. Pędzie produkowany w fabryce PSA Peugeot Citroën w Poissy, a ogólny koszt inwestycji wynisósł już 560 milionów euro. We Francji nowy Peugeot zostanie wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2005 r., a poza nią w pierwszej połowie 2005 roku.

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments