Z silników – do dyspozycji będziemy mieli 2 benzynowce i jednego diesla. Podstawowy motor ma pojemność 1400 ccm i moc 75 KM. Wersja mocniejsza wyposażona będzie w jednostkę napędową o pojemności 1600 ccm i mocy 109 KM. Diesel to silnik Hdi o pojemności 1400 ccm i mocy 68 KM. W przyszłości 1007 otrzyma także wysokoprężną jednostkę 1600 Hdi o mocy 109 KM.
Do silników benzynowych będzie można dokupić skrzynię 2 Tronic, oferującą dwa tryby zmiany biegów – sekwencyjny (możliwe dźwigienki pod kierownicą) i zautomatyzowany. Jednak to auto ma jednego, naprawdę dużego asa. Jego drzwi odsuwają się do tyłu po szynie, czyli tek jak w vanach. Ma to ułatwić wysiadanie z auta na np. parkingu. Jednak ta drzwi mają być całkowicie bezpieczne. Powyżje 5km/h nie będzie można ich otworzyć, a gdy napotkają przeszkodę od razu się cofają. Peugeot chce wyprodukować 130 000 sztuk tego pojazdu w ciągu roku. Pędzie produkowany w fabryce PSA Peugeot Citroën w Poissy, a ogólny koszt inwestycji wynisósł już 560 milionów euro. We Francji nowy Peugeot zostanie wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2005 r., a poza nią w pierwszej połowie 2005 roku.