GM prezentuje na właśnie rozpoczynających się targach motoryzacyjnych w Los Angeles pierwszy model marki Pontiac w pełni zasługujący na miano auta z segmentu SUV.
Wprawdzie ta amerykańska marka ma w swojej gamie modele (Montana SV6, VIBE), które można by umiejscowić w tej popularnej w ostatnich latach klasie, jednak w mniejszym lub większym stopniu są to modele wywodzące się w innych segmentów, przede wszystkim vanów. Pontiac Torrent będzie pierwszym przedstawicielem segmentu SUV, łączącym w sobie właściwości auta miejskiego z terenowym. W sprzedaży na rynku amerykańskim model ten pojawi się w drugiej połowie tego roku.
Torrent bazuje na platformie wykorzystanej już m.in. w Chevrolecie Equinox i Saturnie Vue. W wyglądzie zewnętrznym wyróżnia się typowymi dla SUV-a liniami, masywnym przodem, 16- lub 17-calowymi kołami z oponami o rozmiarze 235/65. Przyglądając się uważnie można dostrzec pewne elementy w stylistyce, kratka chłodnicy lub prostokątne reflektory, które nawiązują do BMW X5.
Pontiac Torrent mierzy 4.795 mm długości, 1.813 mm szerokości i 1.703 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2.875 mm. Sporych rozmiarów bagażnik o pojemności 951 litrów powiększa się maksymalnie do 1.842 l po złożeniu tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60:40. Tylne siedzenie dają się przesuwać o 20 cm, dzięki czemu możliwa jest optymalna konfiguracja w zależności od tego, czy przewożone są osoby, czy też jakiś większy bagaż.
Za napęd auta odpowiadać będzie 185-konny, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,4 litra. Maksymalny moment obrotowy wynosi 285 Nm przy 3.800 obr/min i przenoszony jest na przednią oś za pomocą pięciobiegowej automatycznej przekładni. Nabywca będzie mógł także wybrać wersję z napędem na cztery koła.
O komfort podróżowania dbają takie elementy wyposażenia jak klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby, system audio oraz centralnie sterowany zamek. Za dodatkową opłatą można także zamówić skórzane i podgrzewane siedzenia, wykończenia wnętrza w elementy drewniane, chromowane i skórzane.
Bezpieczeństwo podróżującym zapewnić mają dwie przednie poduszki powietrzne, systemy ABS i ESP.