Porsche opracowuje plan rozwoju na przyszłość. Do 2022 r. producent sportowych samochodów zainwestuje w elektromobilność ponad 6 mld euro, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych.
Planowane nakłady inwestycyjne zostały znacznie podniesione – w nowej wersji uwzględniają przeznaczenie około 3 mld euro na zasoby materialne oraz nieco ponad 3 mld euro na rozwój. Koszty rozwoju obejmują wydatki na Mission E (około 450 mln euro), warianty i pochodne Mission E (około 500 mln euro), elektryfikację i hybrydyzację produktów z aktualnej gamy (około 1,5 mld euro) oraz inteligentną mobilność, infrastrukturę do ładowania i zaawansowaną inżynierię (około 700 mln euro).
Kolejny 1 mld euro zarezerwowano na inwestycje w zasoby materialne potrzebne dla realizacji projektu Mission E. Na terenie zakładów w Zuffenhausen powstają obecnie: nowa lakiernia, specjalna sekcja montażowa oraz most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Prace projektowe czekają też nadwoziownię. Ponadto, inwestycje obejmą centrum rozwojowe w Weissach. Łącznie, projekt Mission E pozwolił stworzyć około 1200 nowych miejsc pracy.
Całkowicie elektryczny samochód sportowy Mission E ma być najbardziej sportowym, najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem w swoim segmencie. Dysponując mocą systemową na poziomie 600 KM, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie potrzebował znacznie mniej niż 3,5 s. Co więcej, będzie w stanie wielokrotnie przyspieszać i hamować bez strat wydajności, a do tego zaoferuje 500 kilometrowy zasięg (cykl NEDC) oraz bardzo krótki czas ładowania. Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V „zatankowanie” energii potrzebnej do pokonania dystansu 400 km zajmie zaledwie 15 min.
Kompleksowa infrastruktura do szybkiego ładowania
Porsche, wraz z Audi, reprezentuje Grupę Volkswagen w strukturach IONITY – spółki joint venture utworzonej wspólnie z koncernami BMW Group, Daimler AG oraz Ford Motor Company. Jej celem jest zbudowanie do 2020 r. oraz późniejsza obsługa 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Prace budowlane ruszyły w ubiegłym roku. Aby uzupełnić sieć IONITY, także sieć dealerska Porsche staje się częścią krajowej infrastruktury szybkiego ładowania.