Wielu już spisało tę markę na straty. Kanciaste modele 75 lub 155 nie miały w sobie tego 'coś’, czym cieszyłyby oko każdego automaniaka. Modele 156 lub 147 powoli zaczęły przywracać marce pożądane słowa uwielbienia. Jednak na tym nie poprzestano. Po latach oczekiwań pojawiła się nowa Alfa GT i od razu zyskała uznanie w oczach fanów marki i nie tylko. Może nikt nie zemdleje na jej widok, ale na pewno wygląda interesująco i ładnie. Jeśli za samochodem ludzie oglądają się na ulicach Monte Carlo, a turyści pstrykają fotki przejeżdżającej Alfie, to na pewno wiele to
znaczy. GT to cos więcej niż tylko 156 bez tylnych drzwi. Rasowy przód, wysoka linia okien i długie drzwi to typowe wyznaczniki pięknych coupe. Bardziej wybredni na pewno znajdą jakieś ‘ale’, lecz i tak GT będzie się im podobać.
Alfa Romeo GT opiera się na płycie podłogowej z modelu 156, ale wnętrze pochodzi z 147. W środku jest ciasno i sportowo. Fotele są bardzo wygodne, a wykończenia zaskakująco dobre. Skórzany kokpit, białe tarcze zegarów, kubełkowy kształt foteli – tutaj nie poczujemy się jak w superluksusowej limuzynie. Według producenta z tyłu jest miejsce na trzy osoby, jednak dwie dorosłe osoby jeszcze się zmieszczą, ale o trzech nie ma nawet co myśleć. Do minusów należy zaliczyć jeszcze fatalna zwrotność. Parkowanie lub dokładniejsze manewrowanie to raczej najmniej przyjemny etap podróży tym autem.
Wybór silników jest wyjątkowo bogaty i każdy na pewno dobierze sobie jednostkę do swoich upodobań. W ofercie są trzy jednostki benzynowe: 2.0 JTS o mocy 165KM, 3.2 V6 z 240KM i 1.8. Do wyboru mamy także jednego diesla: Multijet o mocy 150KM, jednak najbardziej rasowo auto prezentuje się z silnikiem 3.2 V6. Ten silnik na pewno nie pozwoli nam się nudzić i zapewnia bardzo dobre osiągi. Szkoda tylko, że ta wersja różni się od innych tylko większą rura wydechową. Silnik diesla jest też bardzo ciekawa jednostką. Jak wiadomo spalanie nie będzie za duże, a osiągi, elastyczność i cicha praca silnika na pewno są jego plusami.
Alfa Romeo GT to w miarę pojemne auto – bagażnik ma 320 litrów pojemności. Jest też bardzo dynamiczne, szczególnie z silnikiem 3.2, więc mówiąc krótko jest wart polecenia.
Dane techniczne:
Silnik:
budowa: benzynowy V6
pojemność: 3.179 ccm
moc: 240KM
maksymalny moment obrotowy: 300Nm
napęd: przedni
skrzynia biegów: ręczna 6-cio biegowa
Podwozie:
zawieszenie przód: kolumny McPhersona
zawieszenie tył: podwójne wahacze trójkątne
hamulce przód: tarczowe wentylowane
hamulce tył: tarczowe
opony: 225/45 R17
Nadwozie:
dl./szer./wys. (mm): 4489/1763/1355
drzwi/miejsc: 2/5
masa: 1410kg
Osiągi:
0-100km/h: 6,7s
Vmax: 243km/h
śr. zużycie paliwa: 12,4l/100km