Prezentacje

Prezentacja Ford Focus II

Ford Focus II – w 100% nowy!

Był rok 1998. Ford wycofywał powoli swojego kompkata – Escorta i wprowadził jeden z najbardziej awangardowych samochodów, Focus’a. Nikt nie wróżył mu powodzenia. Dziwne kształty, no i jeszcze to wnętrze. Jednak posiadał kilka ciekawych rzeczy. Super zawieszenie, a zarazem komfortowość. Duża gama silników, benzynowe Zetec’ki i oszczędne turbodiesle. Ceny były atrakcyjne, tak samo jak wyposażenie. Wyróżniał się z tłumu jak kilka miesięcy temu Renault Megane.

3,4 kwartał roku 2004

Focus II, pokazywany na salonach samochodowych, jest już w wersji przedprodukcyjnej. Więc jaki jest. wg. Ford’a? W 100% nowy. Żadna część nie jest taka sama jak w poprzedniku. A jaki wg. pozostałych. Użytkownicy C-Max’a już wiedzą. Dobre silniki, przestronne wnętrze, poprawione wykończenie i materiały. Nowe zawieszenie. No i walory zewnętrzne. Trzeba się temu przyjrzeć bliżej.

Silniki

Znane z koncernu PSO. 1.6 Duratec 16V(100KM), 1.6 DuratecTI-VTC 16V(115KM) i 2.0 Duratec 16V(145KM). No i Diesle 1.6 TDCI(109KM) i 2.0 TDCI(136KM). Gama znana z Peugeotów i nowych Fordów. Na szczególną uwagę zasługuje silnik 2.0 TDCI. Pod względem elastyczności, swojego benzynowego brata, pozostawia daleko w tyle. A to dzięki momentowi obrotowemu – 320Nm/400obr.! Sprint do 100km/h – 9.3sek. Do miasta starczy w spokojności 1.6 TDCI. Silniki benzynowe nie są aż tak rewelacyjne. Więcej koni mechanicznych, jednak słabsza dynamika.

Wnętrze

Wystarczy popatrzeć na zdjęcia. Ma teraz dużo z Mondeo (choć by klamki wewnętrzne, są takie same). No i oczywiście części z C-Max’a. Schowki, przełączniki, sterowanie klimą, zegary i opcję wyposażenia, jak w u brata – minivana. Mi się takie wnętrze podoba. Ale jest jeden, jakże istotny minus. CHodzi mianowicie o komputer pokładowy. Dwuliniowy, taki sam „ogromny” miał Ericsson T10s. I to nie jest przesada. Powiększa się, gdy kupimy nawigację satelitarną. Ale po co to komu w naszej cudownej Polsce taki bajer, gdzie tylko jedna firma opracowała mapy (Mercedes). W porównaniu do starego Focusa zmieniono także kierownicę. Jest trójramienna. Takim kształt został pierwszy raz zastosowany w autkach Forda.

Zawieszenie/wygląd zewnętrzny

Zawieszenie to już legenda. Samochód czuje każdy najmniejszy ruch kierownica. Skręca prawidłowo, tak samo pokonuje nierówności. Będzie także ESP, które na pewno przyda sią zimą. A co na zewnątrz. Światła przednie i grill, prawie taki sam jak w C-Maxie. Tylnie światła, też takie same, tylko zostały odpowiednio zmniejszone. A sylwetka. Od razu widać, że to Focus znów będzie wyróżniał się na tle konkurencji.

Podsumowanie

Ford stworzył już Focusa II we wszystkich wersjach, także sedan i kombi. Ale wyjdą one na rynek dopiero pod koniec pierwszego kwartału 2005r. Dość późno. Jak mniemam, że ten czas zostanie poświęcony na doskonalenie szczegółów (ten komputer pokładowy). Tym razem nie popełnię tego samego błędu, jaki popełnili recenzenci w 1998r. Ten samochód przyjmie się i to na pewno. Jest prawie doskonałym przedstawicielem klasy kompaktów i narobi tam w swoim czasie niezłego zamieszania. A narazie, zapowiadają się obniżki na „stare” Focus’y. Aby były jak najwczęsniej.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments