Prezentacje

Prezentacja Mercedes CLK – RS Carlsson

W maju 2002 roku do salonów w Europie wjechało nowe CLK. Sportowy Mercedes wciąż skupia uwagę firm tuningowych. Przed nami 480-konna propozycja Carlssona!!!

Tam gdzie fabryka już nie sięga – w taki sposób Carlsson opisuje tuningowe technologie opracowywane w swojej siedzibie w Merzig. Dla wielu są one lekarstwem na nieuleczalna chorobę zwaną 'syndromem tunera'. Dla nich prawie każdy samochód z gwiazdą na masce wydaje się wyglądać jakby prosił sie o dodatkowe konie w silniku. Jako lekarze, leczący ów syndrom, firma Carlsson stanęła na wysokości zadania i postarała się o poprawienie wersji już po fabrycznym tuningu Mercedesa, czyli CLK 55 AMG.

Krok pierwszy: moc

Widlasty ośmiocylindrowy silnik zapewnia seryjnemu CLK 55 AMG moc 367KM osiąganą przy 5750 obr./min. Dla 'pacjentów' Carlssona to wciąż za mało. Oni potrzebują czegoś więcej. Z pomocą przyszła nowa turbosprężarka, poprawiająca w znaczący sposób osiągi auta. Została ona opracowana ze współpracą z firmą Ogura Clutch Co. Ltd. i umieszczona tak w komorze silnika, aby wizualnie i technicznie była zintegrowana z konstrukcja silnika. Całość zainstalowanego systemu charakteryzuje wysoka skuteczność co bezpośrednio przekłada się na natychmiastową reakcję silnika na naciśnięcie pedału gazu. Możliwości nowej turbosprężarki są oszałamiające. Moc z seryjnych 367KM

wzrosła o całe 113KM. W efekcie CLK – RS osiąga 480KM i 650Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 2800 obr./min. Tak wysokie parametry przekładają się na osiągi na drodze. Auto' setkę' osiąga po 4,4 sek, a sprint do 200km/h zajmuje mu tylko 14,2 sek! Prędkość maksymalna wynosi 310km/h! Nic dodać, nic ująć. Cała moc jest przenoszona jest na trzyczęściowe ultralekkie i eleganckie szesnastoramienne koła, które są dostępne w katalogu tunera. Felgi wykonano z lekkich stopów i mają z przodu rozmiar 8,5×19 cali, a z tyłu – 10×19 cali. Aby zapewnić autu szybsze pokonywanie ciasnych zakrętów zdecydowano się zmodyfikować zawieszenie. Seryjne elementy musiały ustąpić miejsca 9 – stopniowemu zawieszeniu gwintowanemu opracowanemu oczywiście przez Carlssona.

Krok drugi: wygląd

Firma Carlsson przygotowała, specjalnie dla tego modelu, nowy pakiet stylizacyjny. Na przednim i tylnym zderzaku pojawiły się nakładki. Z przodu zwraca uwagę umieszczony w zderzaku wlot dla intercoolera oraz mniejsze boczne 'skrzela' doprowadzające chłodne powietrze wprost na przednie hamulce. Z tyłu wyprowadzono cztery owalne końcówki układu wydechowego ze stali nierdzewnej. Sportowy układ, oczywiście skonstruowany od podstaw, dzięki sportowym tłumikom zapewnia miły dla ucha każdego fana tuningu dźwięk. Przejdźmy teraz trochę wyżej, a dokładniej na klapę bagażnika, gdzie znajduje się kontrowersyjne dzieło – spoiler. Jego wygląd sprawia wrażenie jakby został tu przeszczepiony całkowicie z innego auta. Wygląd nie ma tu większego znaczenia, ponieważ dla fana mocnych wrażeń liczą sie tylko właściwości jezdne, a spoiler zapewnia odpowiednią aerodynamikę. Czy jednak 'skrzydło' nie mogło zostać inaczej przytwierdzone do nadwozia niż przy pomocy 'wbitych' w nie mało

estetycznych kawałków blachy? Aluminiowe mocowania w ogóle nie pasują do wyglądu czarnego bolidu. Wystarczy miejsc tylko nadzieję, że panowie z Carlssona bardziej zastanawia się nad tą częścią i znajdą bardziej estetyczny odpowiednik. We wnętrzu Mercedesa odnajdziemy klatkę bezpieczeństwa. Skonstruowana jest ona w taki sposób, by co najmniej ograniczać swobodę podróżujących, ale podczas kraksy zapewnić jak największe bezpieczeństwo. Po zajęciu miejsca w sportowych fotelach Recaro o ponadprzeciętnych możliwościach CLK – RS przypomni nam wyskalowany do 330km/h prędkościomierz. Więcej elementów odróżniających wersję CKl 55 AMG od CLK – RS nie odnajdziemy, ale i tak każdy posiadacz takiego wozu może być z siebie dumny i ze spokojem chwalić się przed znajomymi.

Dane techniczne

silnik:
budowa: V8 kompresor
pojemnośc: 5439ccm
moc: 480KM
moment obrotowy: 650Nm
napęd: tylny
skrzynia biegów: 5-cio biegowa automatyczna

podwozie:
zawieszenie przód: kolumny MacPhersona, wachacz poprzeczny
zawieszenie tył: wachacz poprzeczny i wleczony
hamulce przod: tarczowe wentylowane
hamulce tyl: tarczowe
opony przod: 235/35 ZR19
opony tyl: 265/30 ZR19

nadwozie:
dł./szer./wys. (mm): 4640/1740/1415
rozstaw osi: 2715mm
drzwi/miejsc: 2/4

osiągi:
0-100km/h: 4,4 sek
0-200km/h: 14,2 sek
Vmax: 310km/h

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments