Prezentacje

Prezentacja Nissan 350Z

Zastanawiałem się tak, jakby tu uczcić to, że Speed Zone miało swój 50 numer. I wpadłem na pomysł: 350Z! Pewnie wielu o tym nie wie (i ma prawo), ale samochody sportowe Nissana (260Z, 280Z, 300Z i 300ZX, którego następcą jest 350Z) i Datsuna (240Z) wspaniale się sprzedawały i były na prawdę doskonałymi autami do szybkiej, bezpiecznej jazdy. Czy 350Z poradzi sobie z ciężarem legendy? Czy podbije rynek europejski? Postaram się udowodnić, że ma do tego pełne predyspozycje!

Taki tekst widnieje na stronie Nissana: „Nissan 350Z (…) to nie tylko reaktywacja legendy Z, najsłynniejszego japońskiego samochodu sportowego, ale również symbol nowej ery czasu zmian i renesansu w polityce Nissana. W pierwszych miesiącach od wprowadzenia na rynek model 350Z stał się najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym w Ameryce

Północnej i Japonii, a podobny sukces spodziewany jest też w Europie.” To symbol nowej ery… Na pewno 350Z z poprzednimi wersjami sportowych modeli niewiele łączy. To zupełnie nowy model. To auto z idealnymi właściwościami jezdnymi. To auto będące kwintesencją sportowego stylu. Jestem nawet w stanie powiedzieć, że jest bardziej sportowy, od Porsche Boxtera. To jednak kwestia gustu… Nie są jednak kwestią gustu osiągi tego auta. 280 KM, 363 Nm, 5,9 s. do „setki” i 250 km/h elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej budzi respekt. I o to chodzi! A najważniejsze jest to, że jest to „czysta” moc. Nissan we wcześniejszych „zetkach” montował silniki turbodoładowane. W 350Z jest to silnik wolnossący. Także jeśli komuś mimo wszystko brakuje mocy, to za bodajże niecałe 10 tys. złotych może zamontować zestaw turbo. Ale wtedy, jeśli nie mamy umiejętności Schumachera, to nie wyłączajmy ESP. W wersji z seryjną mocą, nie jest to tak niebezpieczne. Idealnie zestrojony układ jezdny wspaniale radzi sobie z dużą mocą. Podobnie jak 6-biegowa, manualna skrzynia biegów. Jest wprost stworzona dla ludzi, którzy lubią zmieniać biegi. Jednak jeżeli ta czynność nie należy do naszych ulubionych, także nie będziemy źle się czuli w 350Z! Silnik jest bardzo elastyczny i jednakowo chętnie przyspiesza na niskich, jak i na wysokich obrotach. Komfort… Czy w samochodach tego typu istnieje takie pojęcie? Tak! Tak, o ile nie będziemy go porównywać

do zwykłej „osobówki”. Komfort jest wystarczający, nawet na polskich drogach. Nissan nie chciał udawać, że 350Z jest to auto 4-osobowe.Wolał zamontować więcej głośników i schowków z tyłu. Jeśli jednak ktoś sądzi, że dzięki temu „zetka” ma duży bagażnik, jest w dużym błędzie! 235 l., wysoki próg załadunku, ogromna belka usztywniająca nadwozie i brak jakiejkolwiek rolety zasłaniającej bagaż skutecznie uniemożliwiają wyjazdy na wakacje. Jednak to kolejny dowód na to, że wszystko w tym aucie zostało podporządkowane osiągom i radości z jazdy. Bo tu, jazda tym autem jest celem samym w sobie. Ten cel uprzyjemnią nam takie rzeczy, jak el. szyby, lusterka (podgrzewane), czy automatyczna klimatyzacja. W wersji Pack, mamy dodatkowo m.in. el. sterowane i podgrzewane fotele, skórzana tapicerka (czarna), zestaw audio Bose, ze zmieniarką na 6 płyt, 6 głośnikami +subwooferem, o mocy 240 W (w podstawowym wyposażeniu 140 W i 4 głośniki. O nasze bezpieczeństwo dbają czołowe, boczne i kurtynowe airbagi, systemy ABS, EBD, BA, ESP, TCS, i seryjnie montowane hamulce Brembo, które zatrzymują auto ze 100 km/h w 39,2 m, a po rozgrzaniu w 37,9 m. Dokupić możemy jedynie

pomarańczową skórzaną tapicerkę, i alufelgi firmy RAYS. Gwarancja jest na 3 lata, lub 100 tys. km. Jedyną jej wadą są przeglądy co 15 tys. km. lub co roku. Teraz najsmutniejsza kwestia… Wersja podstawowa kosztuje 173.720 zł. Pack – 186.620. Nie ukrywajmy – to dużo.

Ale zrobienie wspaniałego auta sportowego za tę cenę, to nie lada sztuka. Zwłaszcza auta, które daje tyle radochy z samej jazdy. Myślę, że wszystkich przekonałem, że 350Z jest symbolem nowej ery. Ery, w której nie będziemy zazdrościli sobie samochodów ze względu na cenę. Bo to, że Boxter kosztuje 100 tys. więcej, nie znaczy że daje więcej radości z jazdy!

Dane techniczne

Silnik: V6; 4 zawory / cylinder
Pojemność skokowa: 3498 ccm
Moc maksymalna [KM (kW) – obr/min]: 206(280)/6200
Maks. moment obrotowy [Nm – obr/min]: 383/4800
Prędkość maksymalna: 250 km/h (elektronicznie ograniczona)
Przyspieszenie do 100 km/h: 5,9 s.
Zużycie paliwa na 100 km:
w mieście: 16,1 l
na trasie: 8,7
średnie: 11,4

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments