Prezentacje

Prezentacja Nissan Almera GTI (tuning)

Jak pewnie parę osób zauważyło – piszę artykuły głównie o Nissanach. Jest to moja ulubiona marka (wg mnie oczywiście najlepsza ;)). Od roku jestem członkiem (członek – to brzmi dumnie ;)) Nissan Klubu Polska (www.nissanklub.pl), którego to klubowiczów serdecznie pozdrawiam.

W ankiecie „Materiałów, o jakiej tematyce jest wg Ciebie za mało w Speed Zone?” wybraliście, aż w 55,77 % opcję „tuningu”. Chcąc uczynić zadość Waszym prośbom 😉 przedstawiam Łukasza. Człowieka, którego zapał podziwiam. Gościa, który pokazał, że potrafi wiele, a z naszą pomocą zrobi dużo, dużo więcej!

Łukasz jest właścicielem granatowego Nissana Almery. Startuje w wyścigach na ¼ mili. Samochód naprawdę robi wrażenie, o czym możecie przekonać się na zdjęciach, a także w danych technicznych auta. A jest co podziwiać. Podstawą tego Potwora jest Nissan Almera GTI. Silnik w nim zastosowany, to znany z kilku modeli Nissana (Sunny GTI, Primera, a także turbodoładowany w Sunnym GTI-R) – SR20DE posiadający 143 KM i 178 Nm. No i to w wystarczy do sprawnego poruszania się po mieście i na trasie. Ale nie dla Łukasza i nie na ¼ mili! Almi przeszła szereg modyfikacji jak na przykład wymienione tłoki na JE przeznaczone do silnika SR20DET, pozwalające na kompresję 8,5:1, przeprowadzono szlif wału, zamontowano nowe panewki. Oryginalne sprzęgło oczywiście nie wytrzymałoby takiej mocy, więc zainstalowano spiekowy wyrób. W układzie dolotowym mamy intercooler od Iveco, filtr K&N (jednak za mały). Układ wydechowy otwiera kolektor by KSR (Grabowski), a dalej turbina z VOLVO T5 (wydajność do 350 koni). Dalej mamy downpipe 3’’, a reszta już posiada średnicę 2,5’’. Z tyłu dumnie pręży się (i pięknie brzmi :)) tłumik końcowy Upgrade. SMT6 zostało zestrojone i założone w firmie Tomaracing. Paliwo pompuje pompa Wallbro 255ph, do cylindrów dostarczają je wtryski 370cc z Nissana 200SX (S14), a ciśnienie reguluje regulator Megan.

Oczywiście głównym „sprawcą” mocy jest turbosprężarka dająca doładowanie 0,8 bara. Docelowo, po wymianie wtrysków, ma być 1 bar. Moc na silniku 267,5 KM, a moment obrotowy niespełna 300 Nm. Wszystko możecie zobaczyć na wykresie z hamowni. ¼ mili auto pokonuje w 13,550 s.

Jakie Łukasz ma plany? Bardzo ambitne, zaawansowane i daleko idące. Niemniej jednak dla znających temat – do przebycia. Lista zakupów jest długa. Na jej czele stoi większa turbosprężarka. Dużo większa. Dalej mamy komputer AEM EMS, większe wtryski, lepsza pompa paliwa, mocniejsze półosie, lekkie: maska, błotniki i klapa, szpera, opony dragowe z USA (Nissan Klub Polska i tam ma swoich ludzi )… Jak widać niemało tego…

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments