Prezentacje

Prezentacja Nissan Primera

Takie jest hasło reklamowe samochodu który jest inny, albo jak kto woli odmienny od swoich rywali z klasy D/E. Czemu aż tak inny. Po pierwsze nikt się nie spodziewał że tak będzie wyglądała. Chodzi mi o sylwetkę. Jej poprzedniczka miała smuklejszą i dzięki temu bardziej agresywna budowę. Nawet wersja kombi, gdy patrzyło się od przodu wyglądała co najmniej „fajnie”. Ta za to mocno napuchła i nabrała obłej i potężnej sylwetki. Następne kolosalne zmienny są wewnątrz. Wszystko jest, tylko jak! Zegary są pośrodku konsoli, jakby wsunięte. Także pośrodku , tylko trochę niżej jest kolorowy 6″ monitor LCD TFT i panel „N-Form”. Nawet silniki są inne.

Nadwozie/Stylistyka

Primera występuje w trzech wersjach nadwoziowych – Sedan, Hatchback i Kombi. Każdy robiony dla innych właścicieli. Pierwszy elegancki, drugi „agresywny” a ostatnie rodzinne. Stylistyka może się podobać, bo robi z tego samochodu, jak to się w moich rejonach mówi, „kawał krowy”. Bądź co bądź, jest masywna i potężna. Accord przy niej wygląda jakby po hardcorowym tunningu! I choć jest wielka i potężna to nie elegancka, tak jak Avensis. Jest niewiadomo jaka, ale na pewno rzucająca się w oczy.

Wyposażenie

Prawie full wypas. W podstawowej wersji mamy: Kolorowy monitor LCD TFT 5,6″(komputer pokładowy, tylną kamerę, ale oprócz wersji 1.6), automatyczną klimatyzację, el. lusterka, szyby przednie, automatyczne wycieraczki. Z dziedziny bezpieczeństwa: ABS, EBD, BA (Brake assist), przednie, boczne, poduszki powietrzne oraz kutyny, aktywne zagłówki i centralny zamek w pilocie. Super,a to tylko podstawowa. Najlepsza ma jeszcze: Wycieraczki z czujnikiem deszczy, tylną kamerę pomagającą w parkowaniu (ewenement w tej klasie), system kontroli ciśnienia w oponach, zintegrowany zestaw głośnomówiący d otel. komórkowego, skórzana tapicerka, tylne szyby elektryczne, ESP, tempomat, xenony ,przednie lampy przeciwmgłowe, felgi aluminiowe 17″, el. szyberdach. Brakuje tylko PS2 z ekranami w zagłówkach – ale po co to kierowcy, no i po co wydziwiać. Full Service !!!

Audio

Ja tak jak w poprzednim artykule (o Mazdzie 6), robie oddzielny akapit dla Car-Audio. Tutaj Nissan nie zastosował systemu BOSE (tak jak Mazda), ale własną konstrukcje. Mamy tu system 6.1 o zwiększonej mocy. Jaka to moc i jaki sub-woofer nikt nie wie. Gra – nieźle, nie jest to Mazda 6, która pod tym względem jest bezkonkurencyjna, ale… Jeżeli nie jeździsz na zawody, typu kto głośniej i bardziej efektownie to wystarczy ci w zupełności. Brakuje tu trochę głębokiego basu i wysokich dźwięków. Reszta jest dobra. I co najfajniejsze wszystko sterujesz przez znany wszystkim panel N-Form, zintegrowany z 5,6″ ekranem. Super efekt, nikt nie ma takiego standardowego ekranu w radioodtwarzaczu. Brak Zmieniarki. Sterowanie może odbywać się także poprzez przyciski przy kole kierownicy. Suma summarum – gra lepiej niż u większości konkurentów – tylko 6 go dyskwalifikuje.

Silniki

Do wyboru mamy tutaj 3 silniki benzynowe: 1.6(109KM/80kW), 1.8(116KM/85kW) i 2.0(140KM/103kW). Nissan produkuje także dwa diesle, pierwszy własnej konstrukcji 2.2Tdi(136KM/102kW), oraz drugi powstały przy współpracy z Renault, czyli 1.9dCi(120KM/88kW). We wstępie mówiłem że silniki są też odmienne w stosunku do przeciwników. Czemu? A tak, wszyscy robią diesle o pojemności do 2000cm3, ponieważ za nie płaci się mniejsze podatki. Nissan zrobił o pojemności 2184cm3. Firmy robią także wysokopojemnościowe, topowe benzynowe motory. Accord ma np. 2.4l, 6 2.3l, Mondeo ST220 a Vectra wersje GTS. Nissan ma tylko 2.0l. A to tak, bo cały samochód nie był tworzony do wyścigów, ale miał być wielkim krążownikiem, z miękkim zawieszeniem, bardzo komfortowym i przy tym niedrogim. Cele zostały osiągnięte. Szaleństwa, typu palenie gumy tym wozem to jedno wielkie nieporozumienie.

Cena

„Nissan Primera 1.9dCi już od 79.990PLN” ten slogan reklamowy był widoczny na bilbordach, w gazetach, a nawet w telewizji. Omówię więc opłacalność tej wersji. Dostajemy samochód z nieprzeciętnym wyposażeniem bo np. panelem N-Form z 5,6″ ekranem TFT LCD. Dostajemy diesla który sprawnie napędza Lagunę i będzie napędzał tak Primiere. Choć nie poszalejemy, ale jak mówiłem ten wóz nie jest do agresywnej jazdy. Droższe wersje np. z wyższym wyposażeniem czyli accenta i tekna kosztują odpowiednio więcej. Primera z silnikiem 2.2Tdi w wersji accenta i z nadwoziem Combi kosztuje ok. 100.000PLN, ale wtedy mamy full wypas.

Podsumowanie

Wcześniej opisywałem Mazde 6 i mówiłem że jeżeli masz 100.000PLN to kupuj właśnie ją. Ale tylko jeżeli lubisz sportowe zacięcie i jest one ważniejsze dla ciebie niż komfort. Jeżeli kierujesz się komfortem i masz mniej o 20.000PLN to zastanów się nad kupnem tego wozu. Niepowtarzalna sylwetka i wygląd w środku (zegary po środku, zamiast z lewej strony) jak i na zewnątrz. Innowacji tutaj także wiele. No i to co najfajniejsze bo panel N-Form i silnik 2.2Tdi który jest idealny do tego samochodu. Takiego samochodu już nie będzie nigdy. Pozdrowienia.

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments