Mistrz świata w dziedzinie aerodynamiki z wynikiem Cx=0,26 świętował swoją premierę na IAA w 1989 roku. To sportowe 2+2 Coupe bazuje na konstrukcji Opla Vectry i poprzez to posiada identyczny rozstaw kół. Chociaż produkcja Calibry rozpoczęła się w czerwcu 1990 roku, już na Boże Narodzenie w 1989 zdobyła ona nagrodę za swój design.
Stylistyka i wyposażenie
Calibra zachwyciła publiczność nie tylko swoim atrakcyjnym wyglądem, ale również ekonomią i praktycznością. Nieprzypadkowe jest podobieństwo do Opla GT, oba auta mają tego samego ojca – Erharda Schnella. Rzucającymi się w oczy elementami Calibry są wąskie, wcięte reflektory i klinowany kształt z wystającym tyłem i ostro opadającą powierzchnią tylnej szyby. Calibra posiada najbardziej płaskie reflektory świata! Dodają one wiele sportowemu wyglądowi auta i są charakterystycznym znakiem mistra – cw.
Opel Calibra był seryjnie wyposażony w ABS, wspomaganie, elektrycznie podgrzewane lusterka i sportowe fotele. Jednakże całe wnętrze zostało „wypożyczone” od siostrzanego modelu Vectry. Od 1993 roku Calibra była oferowana z dwiema poduszkami powietrznymi.
Pierwsze „High-tech” sportowe coupe Opla oferowane było z 5 wersjami silnika: 2.0 (115 PS); 2.0 16V (150 PS), zastąpiony później przez wersję ECO Tec (136 PS); 2.5 V6 (170 PS) i top wersję z napędem na 4 koła, 6 biegową skrzynią biegów, silnikiem 2.0 16V Turbo (204 PS) i prędkością maksymalną wynoszącą 245 km/h.
Oferowano również specjalne edycje Calibry, tj. DTM/Rosberg, Classic, Young oraz Cliff Motorsport Edition. Opel Calibra w momencie debiutu był majstersztykiem designu. Kiedy porównywano ją do konkurencji tj. Audi i VW widać było ogromną przewagę. Nawet dziś, po ponad 10 latach Calibra nie wygląda staro, lecz zachowała „młody wygląd”.
Prawdziwa rajdówa
Na początku 1993 roku podano pierwszą wiadomość, że Opel na bazie Calibry 4×4 z silnikiem 2.5l V6 ma znów wziąć udział w wyścigach DTM. Na jesieni to już był fakt – Calibrę DTM można było zobaczyć na torze Hockenheim. W sezonie 1994 w teamie Opla jeździli ex-mistrz F1 – Keke Rosberg i dwaj zwycięzcy Le-Mans – Manuel Reuter i John Winter pseudo Louis Krager. Byli to kierowcy, którzy mogli zapewnić podium dla Opla.
W sporcie motorowym najwyższy wynik uzyskała Calibra w 1996 roku, wygrywając edycję mistrzostw ITC, zarówno jako najlepszy team jak i kierowca. Niestety ciąg dalszy sukcesów nie nastąpił, ze względu na wycofanie Calibry ze sportu motorowego oraz zakończenia produkcji. Opel Calibra daje szczególnie duże pole do popisu tuningo-maniakom.
Materiały pochodzą ze strony www.calibra-team.pl.