Prezentacje

Prezentacja Renault Megane R.S. Trophy 2018

Nowe Renault MEGANE R.S. TROPHY proponuje amatorom sportowej jazdy wyższe osiągi i wybitnie sportowy charakter. Nowy model wzmacnia gamę Renault Sport i jest kontynuacją linii Trophy, która pojawiła się wraz z pierwszą generacją Megane R.S.

Silnik

Wprowadzony po raz pierwszy w Nowym MEGANE R.S. nowy silnik 1.8 turbo z wtryskiem bezpośrednim został opracowany na bazie jednostki Renault-Nissan. Wprowadzone modyfikacje pozwalają osiągnąć po raz pierwszy w gamie R.S. symboliczny próg 300 KM (220 kW). Zwiększono również moment obrotowy do 420 Nm (+20 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej.

Wyższa moc oznacza lepsze przyspieszenie, również przy wysokich obrotach. Doskonały moment obrotowy, jeden z najlepszych w tej kategorii samochodów, ma wpływ na przyjemność prowadzenia. Pomimo wyższych osiągów samochód spełnia nową normę emisji spalin Euro 6Dt, która będzie obowiązywać od 1 września 2018 roku.

Konstruktorzy zwiększyli wydajność turbosprężarki poprzez wykorzystanie technologii wywodzących się z Formuły 1, by skompensować znaczny wzrost oporów przepływu w układzie wydechowym związany z zastosowaniem filtra cząstek stałych. Turbina, która obraca się z prędkością blisko 200 000 obr./min, jest teraz wyposażona w ceramiczne łożysko kulkowe. Materiał ten jest nie tylko lżejszy i bardziej trwały, ale też gładszy od stali i przyczynia się do zmniejszenia sił tarcia. Zastosowana technologia pozwoliła trzykrotnie zmniejszyć siłę tarcia w stosunku do tradycyjnie stosowanego płaszcza olejowego. To znacznie skróciło czas reakcji turbo.

Poza turbosprężarką, drugim czynnikiem, który poprawił osiągi silnika w Nowym Renault MEGANE R.S. TROPHY, jest nowy układ wydechowy. Tłumik został wyposażony w zawór mechaniczny, który umożliwia zmianę brzmienia silnika. Jest to kolejna nowość w gamie R.S.

Położenie zaworu, sterowanego automatycznie w zależności od wybranego trybu Multi-Sense, obrotów i obciążenia silnika, powoduje zmianę brzmienia. Gdy zawór jest zamknięty, spaliny przechodzą kanałem, którego konstrukcja pozwala wytłumić niskie, brzęczące tony i modulować dźwięki o średniej częstotliwości. W efekcie uzyskujemy przyjemne sportowe brzmienie, które sprawdza się w codziennym użytkowaniu samochodu. Po otwarciu zaworu opór zmniejsza się i spaliny są odprowadzane bezpośrednio do wydechu. Pozwala to w pełni podkreślić sportowy potencjał silnika, zarówno w brzmieniu, jak i w osiągach.

Podobnie jak Nowe Renault MEGANE R.S., wersja TROPHY będzie dostępna z dwiema skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach: skrzynią manualną lub automatyczną EDC z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Maksymalny moment obrotowy dla wersji ze skrzynią EDC dzięki specjalnemu mapowaniu silnika wynosi 420 Nm.

Układ jezdny

Nowy MEGANE R.S. TROPHY jest wyposażony we wszystkie nowości wprowadzone w Megane R.S., z technologią 4CONTROL na czele. Układ czterech kół skrętnych pozwala dynamicznie pokonywać ciasne zakręty i poprawia przy tym stabilność. Przy niskiej prędkości tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do przednich. Zapewnia to większą precyzję toru jazdy i lepsze wyczucie drogi, a także niezwykłą przyjemność prowadzenia jak na samochód przednim napędem. Przy wysokiej prędkości przednie i tylne koła skręcają w tę samą stronę zapewniając idealne prowadzenie tylnych kół i zwiększając stabilność samochodu.

Nowy MEGANE R.S. TROPHY jest świetnie przystosowany do sportowej jazdy. W standardzie jest wyposażony w wyczynowe zawieszenie Cup. W porównaniu do zawieszenia Sport różni się następującymi elementami:

• samoblokującym mechanicznym mechanizmem różnicowym Torsen® z nowymi ustawieniami, które ułatwiają wchodzenie w zakręty i poprawiają trakcję przy wychodzeniu z zakrętów,
• bardziej twardymi o 25% amortyzatorami i sprężynami (o 30%),
• bardziej sztywnymi stabilizatorami poprzecznymi (+10%).

W standardzie Nowe Renault MEGANE R.S. TROPHY jest wyposażone w dwumateriałowe przednie tarcze hamulcowe. Umożliwiają one nie tylko zmniejszenie masy nieresorowanej na każdym kole o 1,8 kg, ale również lepiej rozprowadzają ciepło podczas intensywnego hamowania i gwarantują większą wytrzymałość. Znakiem rozpoznawczym zawieszenia Cup są polakierowane na czerwono zaciski Brembo®.

Nowe Renault MEGANE R.S. TROPHY można z łatwością rozpoznać po specjalnych obręczach kół 19’’ Jerez z oponami Bridgestone Potenza S001, które są znane z doskonałej przyczepności. W 2019 roku w ofercie pojawią się również nowe lekkie obręcze 19’’ Fuji, które pozwolą zmniejszyć masę każdego koła o 2 kg z oponami Bridgestone Potenza S007. Te specjalnie opracowane dla Renault Sport opony zapewniają Nowemu MEGANE R.S. TROPHY jeszcze lepsze wyczucie drogi i lepszą przyczepność na zakrętach. Są też znacznie trwalsze, co jest istotne w przypadku sportowego użytkowania samochodu.

Design

Mocny, sportowy charakter Nowego Renault MEGANE R.S. TROPHY doskonale podkreśla kolor nadwozia Żółty Sirius. Jest to flagowy lakier wersji Trophy – z wyjątkowym połyskiem i refleksami – zwraca uwagę i świetnie eksponuje atletyczne linie samochodu. Oczywiście dostępne są również pozostałe kolory nadwozia z oferty Megane R.S. W przypadku Nowego Renault MEGANE R.S. TROPHY design współgra z mocnymi osiągami. Nie zabrakło też licznych odniesień do świata sportów samochodowych, dzięki czemu nowy model przykuwa wzrok swoim wyrazistym wyglądem.

Koneserzy z łatwością rozpoznają Nowe Renault MEGANE R.S. TROPHY po charakterystycznych elementach: oznakowaniu „TROPHY” na aerodynamicznej listwie F1 i specjalnym wzorze obręczy kół 19’’ Jerez, inspirowanym samochodem koncepcyjnym Renault Sport R.S.01 z diamentowanym lakierem i czerwoną linią. Nazwa felg odwołuje się do nazwy toru, na którym bolid R.S.01 po raz pierwszy został zaprezentowany publiczności.

Nowe Renault MEGANE R.S. TROPHY może być w opcji wyposażone również w nowe fotele Recaro. To nowa generacja foteli, znanych z Megane III R.S. Zmieniono konstrukcję siedziska, aby lepiej dostosować je do sportowej jazdy i jednocześnie zapewnić wysokie bezpieczeństwo. W połączeniu z większym zakresem regulacji w pionie, nowe fotele umożliwiają kierowcy obniżenie wysokości nawet o 20 mm, co sprzyja sportowym doznaniom. Zoptymalizowano również oparcie ze sztywną obudową i wbudowanym zagłówkiem. Regulacja kąta pochylenia za pomocą pokrętła pozwala lepiej je dostosować do pozycji kierowcy.

Pokryte Alcantarą® sportowe fotele Recaro doskonale pasują do stylistyki wnętrza Nowego Renault MEGANE R.S. TROPHY. Alcantara jest bardzo odporna na zużycie i zarysowania, a także zmiany temperatury. Doskonale trzyma ciało, a przy tym jest dwukrotnie lżejsza od skóry. To materiał o unikatowych zaletach, świetnie przystosowany do potrzeb użytkowników sportowych samochodów.

Pełna galeria Renault Megane R.S. Trophy 2018

Dane techniczne

Rodzaj paliwa: benzyna
Norma emisji spalin: Euro 6Dt

SILNIK
Typ: 4-cylindrowy z turbosprężarką wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3): 1798
Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 79,7 x 90,1
Liczba zaworów: 16
Moc maksymalna w kW EWG (KM): 220 (300)
Maksymalny moment obrotowy w Nm EWG (mkg): 400 (40,8)
Układ rozrządu: łańcuch
Stop&Start: tak
Filtr cząstek stałych: tak

SKRZYNIA BIEGÓW
Typ: manualna
Liczba biegów: 6

OSIĄGI
Współczynnik oporu aerodynamicznego: 0,78
Prędkość maksymalna (km/h): 260
1000 m ze startu zatrzymanego (s): 24,8
0-100 km/h (s): 5,7
Przyspieszenie 80-120 km/h na 3. biegu (s): 3,1

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2
W cyklu mieszanym (l/100 km) – wg normy NEDC: 8,1
CO2 (g/km) – wg normy NEDC: 183
Pojemność zbiornika paliwa (l): 50

UKŁAD JEZDNY – UKŁAD KIEROWNICZY I ZAWIESZENIE
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego: tak
R-EPS mechaniczny układ kierowniczy z elektrycznie wspomaganą przekładnią zębatą: tak
Min. średnica zawracania kół (m): 10,3

UKŁAD HAMULCOWY
Przód: tarcze wentylowane (355 mm)
Tył: tarcze wentylowane (290 mm)
Wspomaganie nagłego hamowania: tak
Układ kontroli toru jazdy (ESC): tak

KOŁA I OPONY
Homologowane obręcze kół: J19
Opony montowane w standardzie: 245/35 R19
Koła skrętne: 4

MASA (kg)
Masa własna (kg) min.: 1419
Dopuszczalna masa całkowita (DMC): 1899

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments