Prezentacje

Prezentacja VW Golf V 2.0TDi Wimmer

Oto siła… tak reklamuje siebie znany niemiecki tuner Wimmer Rennsposrttechnik… i właśnie w ten sposób wykonali swoje auto. Choć seryjny silnik Volkswagena zasilany wtryskiem bezpośrednim i pompowtryskiwaczami posiada już niezłą moc. Niemieccy tunerzy uznali, że ta moc jest za niska jak na możliwości auta…

Dozowany od Wimmera samochód napędzany jest 2 litrową jednostką dieslowską z turbodoładowaniem, która seryjnie osiąga moc 140 KM oraz moment obrotowy rzędu 320 Nm przy 1750 obr. na min..
W celu zwiększenia mocy silnika dokonano optymalizacji kanałów dolotowych do silnika oraz zmodyfikowano elektronikę silnika przez co osiąga on budzącą szacunek moc 182 KM oraz 430 Nm… Tylko dzięki temu ciągnie jak burza już po osiągnięciu 1500 obr./min., a kultura jego pracy nie cierpi i nie drażni uszu.

Zawieszenie gwintowe zostało uzupełnione o zestaw stabilizujący, który poprawia trakcje i daje poczucie bezpieczeństwa. Auto zachowuje się neutralnie dzieki czemu można wchodzić szybko w zakręty jak i jeździć po dziurawych drogach bez zamartwiania sięo plecy.

W przypadku Wimmera design zewnętrzny był na drugim miejscu. Na specjalne życzenie klienta montowane są duże 19 calowe felgi i nic więcej, z drugiej strony przydało by się coś fajnego. Takie bajery jak ospojlerowanie lub podświetlenie podwozia czyli neony, przydała by się też opcja zamówienia sportowych siedzeń czy nowych wstawek z aluminium.

Samochód kosztuje około 25 500 euro czyli na polskie „złotówki” to jakieś 115 tys.. Co stawia go u boku innych przerobionych „piątek” pod względem ceny na dobrym miejscu np. VW Golf V Rieger 2.0 TDI ( 390 Nm i 171 KM mocy maksymalnej) kosztuje aż 35 271 euro, czyli strasznie dużo.

Ale patrząc na całość, która dostajemy od niemieckiego tunera to trzeba przyznać : „Pełen wypas za małe pieniądze”

Dane techniczne

Typ: turbodiesel
Ułożenie: poprzeczne z przodu
Napęd: na przednią oś,
Pojemność skokowa (ccm, cm3): 1968
Moc maksymalna: 182
Przy obrotach/min: 3500
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 430
Przy obrotach/min: 1500
Masa pojazdu/ moc (kg/KM): 7,77/1
Układ rozrządu/liczba zaworów/cylindrów: DOHC/4
Układ zasilania: wtrysk bezpośredni/pompowtryskiwacze

Skrzynia biegów
Typ/liczba przełożeń: manualna/6

Osiągi:
0-100km/h (s): 8,0
0-130km/h (s): 13,1
0-160km/h (s): 21,5
60-100km/h na 4. biegu (s): 5,3
80-120km/h na 6. biegu (s): 9,7

Średnie zużycie paliwa wg. tunera (l/100km): 7,3

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments