Prezentacje

Prezentacja Yamaha XV 1900 Midnight Star

Palm Springs, południowa Kalifornia, tuż przed północą – kawiarenki oblężone przez tłumy ludzi, na pięknie przystrojonych ulicach. Prawie wszyscy przystają na widok tego cruisera.
– „Jaka to marka ?” – pytają zafascynowani przechodnie,
– „To Yamaha” – wtórują im inni
– ” No to przynajmniej jest niezawodna!”

W USA co roku rejestruje sie 400 000 nowych cruiserów, na rynku panuje więc ogromna konkurencja. Dlatego Yamaha z myślą o rynku zza wielkiej wody stworzyła nową markę – Star. Dwaj wodzowie plemienia Star to Roadliner i Stratoliner. Pierwszy to klasyczny cruiser utrzymany w stylu lat 40. Drugi przypomina turystycznego cruisera – posiada szybę, skórzane sakwy i sissy bar. Na razie cała produkcja trafia do USA. Na starym kontynencie, Yamaha Midnight Star pojawi sie dopiero w kwietniu 2006. W Palm Springs w Kalifornii, odbył się pokaz nowego modelu w wersji amerykańskiej, która niewiele ma się różnić od wersji europejskiej.

Przednia lampa wygląda znakomicie. Jest duża, chromowana i opływowa. Przednim i tylnym kierunkowskazom nadano kształt kropli. Trzeba pochwalić zamysł stylistyczny, aby cały motocykl zwężał sie ku tyłowi. Dotyczy to również masywnego aluminiowego wahacza. Do tego wszystkiego motocykl posiada chromowane listwy na zbiornik paliwa, przypominające dawne, stare radia. Kokpit wtopiono w zbiornik paliwa. Króluje w nim ogromny prędkościomierz, którego cyfry przypominają starą szafę grającą. Poniżej znajduje się wskaźnik poziomu paliwa i bodajże najmniejszy obrotomierz świata. Na samym dole umieszczono wielofunkcyjny ekranik LCD, sterowany przyciskami na kierownicy. Wyglądająca klasycznie XV kryje w sobie najnowocześniejszą technikę. Choć sama rama jest identyczna z tą z modelu Wild Star, zrobiono ją z aluminium i waży tylko 16 kg, a nie 27 kg! Żeby obniżyć środek ciężkości, zbiornik paliwa mieści jedynie 13,5 litra, reszta benzyny spływa do 3,5 l rezerwy.

W porównaniu z Warriorem i MT-01, skok tłoka wydłużono o 5 mm, a jego średnicę zwiększono o 2 mm, dzięki czemu uzyskano pojemność 1854cm3. Te zmiany wymusiły zaprojektowanie nowego bloku silnika. Chcąc go wyróżnić od reszty, brzegi żeberek cylindrów są frezowane. Nowe wałki wyrównoważające, wtryskiwacze z dyszami o 12 otworach, wtryskujące paliwo do gardzieli o średnicy 43 mm. Wszystko to miało na celu osiągnięcie optymalnej mocy silnika „Gwiazdy Północy”. W XV po raz pierwszy zastosowano system Exup, dzięki któremu, silnik ciągnie dobrze od samego dołu i powoduje równą pracę silnika. Dodatkowo denka tłoków są chłodzone strumieniem oleju.

Yamaha XV 1900 Midnight Star posiada sporo zaawansowanej techniki, jak na klasycznego cruisera. Silnik V2 bardzo precyzyjny, sprzęgło pełni swoją funkcje bez zarzutu. XV jest bardzo łatwy do opanowania, ale aby pokonywać ciaśniej zakręty, potrzeba trochę wprawy. Ogromny jak na motocykl silnik, rozwija gigantyczny moment. Wynosi on maksymalnie 168 Nm co stawia go wśród najlepszych.

Z hamulcami Yamaha nieźle zaszalała. Z przodu, na dwóch pływających tarczach hamulcowych o średnicy 298 mm, działają czterotłoczkowe zaciski. Podczas ostrego hamowania, trzeba sie trochę wysilić i docisnąć klamkę do końca. Przy lekkim hamowaniu, układ daje się dobrze dozować. Natomiast tylny hamulec jest bardzo dobrze dozowany i radzi sobie w każdej sytuacji.

Europejska wersja z powodu normy głośności, będzie emitowała mniejsze decybele. Dodatkowo posiadać będzie chromowaną lampę i polerowane osłony goleni widelca. Dla europejczyków, XV będzie wyglądać jak prawdziwy, typowy cruiser.

Dane techniczne:

Silnik:
Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, dwa cylindry w układzie V, 48 stopni, dwa wałki wyrównoważające, OHV, wałki rozrządu napędzane kołami zębatymi, cztery zawory na cylinder. Smarowanie z suchą miską olejową, elektryczny wtrysk paliwa, średnica gardzieli 43 mm, alternator 450 W, akumulator 12 V/19 Ah, elektryczny rozrusznik, napęd pierwotny kołami zębatymi, mokre sprzęgło, skrzynia pięciobiegowa, napęd tylnego koła paskiem zębatym.
Średnica cylindra x skok tłoka – 100 x 118 mm
Pojemność skokowa – 1854cm3
Stopień sprężania – 9,5:1
Moc maksymalna – 101 KM (75 kW) przy 4700 obr/min
Maks. moment obrotowy – 68 Nm przy 2250 obr/min

Podwozie:
Podwójna rama kołyskowa z aluminium, widelec teleskopowy, średnica goleni 46 mm, wahacz aluminiowy, centralny amortyzator, z przodu dwie tarcze hamulcowe o śr. 298 mm, zaciski czterotłoczkowe, tylnia tarcza hamulcowa o śr. 320 mm, zacisk iednotłoczkowy.
Opony przód / tył – 130/70-18 / 190/60-17

Wymiary i masy:

Rozstaw osi – 1715 mm
Skoki zawieszeń przód / tył – 135 / 110 mm
Wysokość siodła – 735 mm
Masa własna – 320 kg
Pojemność zbiornika paliwa – 17 l

Cena: 58 900 zł

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments