Mistrz Świata, Francuz Sebastian Loeb (Kronos Total Citroen) wygrał Rajd Cypru, 12 eliminację Rajdowych Mistrzostw Świata. To 8 zwycięstwo Francuza w tym sezonie. Tym samym Mr. Perfect umocinił się na fotelu lidera klasyfikacji kierowców. Drugi na mecie był jego największy rywal, Marcus Gronholm, a trzeci – już niemal tradycyjnie – jego kolega z teamu Mikko Hirvonen (obaj BP-Ford).
Cały rajd był jednym wielkim pojedynkiem samochodów z ekstremalnymi warunkami, kierowców z wysokimi temperaturami oraz… Sebastiana Loeba z Marcusem Gronholmem. Po pierwszym dniu to Fin był liderem rajdu, jednak jego kilkusekundowa przewaga nie wystarczyła aby obronić pozycję podczas kolejnych etapów. Sebastian dawał z siebie wszystko odnotowując rewelacyjne czasy, a co najważniejsze, na każdym OSie odrabiał kilka sekund do Marcusa. Po drugim etapie to Francuz był już liderem rajdu i tak pozostało do końca. Walka była niesamowita, a dwójka najszybszych w tym sezonie kierowców była klasą sama dla siebie.
Trzeci na mecie uplasował się młody Fin Mikko Hirvonen, który od kilku rajdów niezmiennie staje na najniższym stopniu podium. Jednak jego strata do prowadzącej dwójki wyniosła na koniec rajdu blisko 5 minut (!) To najlepiej obrazuje różnicę klas pomiędzy Marcusem i Sebastianem, a resztą kierowców w stawce.
Odpowiednio czwarte i piąte miejsce zajęli Manfred Stohl (OMV-Peugeot Norway) i Toni Gardemeister, który startował Xsarą WRC przygotowaną przez ASTRA Racing.
Po kłopotach z samochodem Australijczyka Chrisa Atkinsona (Subaru) na szóste miejsce awansował starszy brat Pettera Solberga – Henning (OMV-Peugeot Norway). Tuż za nim, na siódmej pozycji na mecie zjawił się Xavi Pons jadący Xsarą WRC.
Niemal tradycyjnie już, z kłopotami z samochodem zmagał się były Mistrz Świata Petter Solberg (Subaru). Norweg podczas pierwszego dnia narzekał na przegrzewający się silnik w jego Imprezie. Podczas drugiego dnia wydawało się że wszystko gra, Norweg osiągał czasy w okolicach 3-5 miejsca, gdy jego Subaru znów zaczęło szwankować. Tym razem Petter narzekał na nadsterowność. Jakby tego było mało, podczas ostatniego dnia Mr. Hollywood złapał gumę po uderzeniu w skałę, co kosztowało go wiele cennych sekund i ostatecznie Norweg ukończył rajd na ósmym miejscu. Przykład Pettera Solberga najlepiej ukazuje fakt, że w rajdach nie liczą się tylko umiejętności kierowcy, ale również, a może przede wszystkim, niezawodność samochodu.
Rajd Cypru nie obył się bez nieco mniej przyjemnych akcentów. Down Town Stage – Super OS prowadzący ulicami miasta Limmasol, był świadkiem wypadku Daniela Sordo, który na jednym z zakrętów pojechał prosto uderzając w bandę zabezpieczającą. Komisja FIA zadecydowała, że czasy z tego OSa nie będą liczyły się do klasyfikacji rajdu i ze względów bezpieczeństwa zaleciła kierowcom pokonanie go z małą prędkością. Super OS, który miał być atrakcją rajdu, w rzeczywistości okazał się być niewypałem.
Po 12 z 16 tegorocznych eliminacji liderem klasyfikacji generalnej jest Sebastian Loeb z przewagą 35 punktów nad drugim Marcusem Gronholmem.
Wyniki Rajdu Cypru, 12 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata:
1. S. Loeb / D. Elena (Citroen Xsara WRC) 4:40:50.4
2. M. Gronholm / T. Rautiainen (Ford Focus WRC) +21.2
3. M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Focus WRC) +5:16.1
4. M. Stohl / I. Minor (Peugeot 307 WRC) +6:39.7
5. T. Gardemeister / J. Honkanen (Citroen Xsara WRC) +8:40.4
6. H. Solberg / C. Menkerud (PEugeot 307 WRC) +14:40.0
7. X. Pons / C. Del Barrio (Citroen Xsara WRC) +14:46.7
8. P. Solberg / C. Mills (Subaru Impreza WRC) +15:21.5
Klasyfikacja kierowców po 12 z 16 eliminacji:
1. S. Loeb (112 pkt)
2. M. Gronholm (77 pkt)
3. D. Sordo (41 pkt)
Klasyfikacja producentów:
1. Kronos Total Citroen WRT (142 pkt)
2. BP-Ford WRT (135 pkt)
3. Subaru WRT (75 pkt)