Relacje

Relacja z Bemowo 17.09.05

Galerie:
http://speed-zone.pl/bemowo1.html
http://speed-zone.pl/bemowo2.html

Finał Mistrzostw Polski Wyścigów Równoległych na 1/4 mili – po samej nazwie mogliśmy się spodziewać dobrej imprezy ze sporą dawką wrażeń, które organizatorzy nam niewątpliwie zapewnili ale czy w dobrym słowa tego znaczeniu ? Zacznę od początku.
Po dotarciu na lotnisko Bemowo czekała na mnie plakietka z napisem PRASA, którą odebrałem bez większych problemów i udałem się na parking maszyn. Tym razem nie był on podzielony na sektory, w których stały samochody z danej klasy. Wszystkie auta były wymieszane. Na lotnisku czekały na nas także inne atrakcje, m.in. pierwsze Mistrzostwa Polski w Need for Speed Underground 2, imponujących rozmiarów Monster Truck, przeróżne demo-cary firm tungowych oraz ich stoiska oferujące ulotki a czasem nawet miłe gadżety jak np. smycze TOYO TIRES. Po kilku pogawędkach ze znajomymi udałem się na pas lotniska by obserwować starty z poszczególnych klas.

Mini

W klasie MINI bez niespodzianek. Wilkos Mariusz, kręcąc wysokie 13-tki bez większych problemów torował sobie drogę do zwycięstwa już od samego początku, deklasując najpierw w półfinale Bartka Trojana w Hondzie Shuttle, a następnie wygrywając finał z Aleksandrem Muczko w Cinquecento o ok. 0.5 sekundy.

Mini+

Za to w MINI+ pojawiła się zapowiadana „zielona niespodzianka”, czyli zielony Suzuki Swift Radka Petery. Radek już na samym początku dał o sobie znać schodząc w eliminacjach jako jedyny poniżej 14 sekund. Marcin Januchowski w uturbionej Sienie deptał mu po piętach jednak obaj rywale spotkali się dopiero w finale. Wcześniej, Marcin (ET:13.779) musiał pokonać Michała Gadomskiego w Renault 5 GTI (ET:14.402), a Radek (ET:13.614) w półfinałach wygrał z Marcin Płudowskim w Civicu LPG (ET:14.089). W finale, komentujący Booster obstawiał kierowcę Fiata Sieny (ET: 13.91) jednak zwycięzcą klasy MINI+ został zasłużenie Radek Petera w swojej bardzo szybkiej „zielonej niespodziance” tym samym ustanawiając nowy rekord klasy MINI+ ET: 13.148 !!!!!

Diesel

W DIESLU wszyscy ponownie oczekiwali wygranej Marka Staszewskiego w czarnym Lupo Masters’a. Ten jednak postawił wszystko na jedną kartę i próba pobicia rekordu skończyła się awarią auta już w pierwszym przejeździe. Ta przegrana jednak i tak nie miała dla Marka większego znaczenia jeżeli chodzi o punktację w generalce, bo mistrzostwo Polski, kierowca czarnego „Lupiszona” miał już zapewnione. Przy takim obrocie spraw półfinały klasy DIESEL zapowiadały się niezwykle emocjonująco. Najpierw na kresce stanął Damek Szymon w niebieskim Lupo CompSportu razem z Piotrkiem Grzybem w „przereklamowanej” Fabi, której średnie 13-tki nie robiły na nikim większego wrażenia. Dlatego też w półfinale Fabia (ET:14.881) uległa dobrze przygotowanemu Lupo (ET:12.96), jeżdżącemu bez nitro (!!!). Kolejny półfinał to walka pechowej Skody Diagtronika (ET:12.606) oraz Ibizy Artura Dobraczyńskiego. Tym razem Pick-Up jeździł jak należy i zakwalifikował się do finału, gdzie musiał stoczyć zwycięski pojedynek z CompSportem. Skoda wygrała go jednak „o włos”. ET+RT Lupo to 13.233 natomiast Wilczek Bartosz pomimo gorszego RT zdążył nadgonić konkurenta i wyciągnął ET+RT: 13.228 !

Moto

W klasie MOTO pojawiły się Superbike’i z teamu POLand POSTION. Motocykle przygotowane specjalnie na tor i legitymujące się większa mocą w stosunku do ich seryjnych odpowiedników kręciły najlepsze czasy pośród wszystkich zawodników schodząc na niskie 10-tki. Po zawodach jednak Bartek Wiczyński nie dał za wygraną i po kilku przejazdach udało mu się wykręcić pierwsza 9-tkę w Polsce na motocyklu ! Jego ET to 9.91

Profi

W wolnossakach Xawery i tym razem nie zawiódł swoich fanów. Pomimo usilnych starań Sienkiego, który najpierw w półfinale (ET:12.794) wyeliminował Kubę Wyszomirskiego w Civicu (ET:13.257), nie udało mu się przegonić na mecie Mielcarka osiągającego ET:12.457. Piotr Sienkiewicz kolejny raz musiał zadowolić się drugim miejscem z finałowym ET:12.781.

Profi+

W PROFI+ od samego początku faworytem było białe, 1000-konne Camaro Carlsena Mortena. W półfinale 1000 dzikich rumaków przebyło dystans 400 metrów w czasie 11.343 sekundy. Maciek Krajewski w swojej Crovetcie nie miał najmniejszych szans w finale z takim potworem…. a jednak. Wystarczyły nerwy na starcie Morten popełniając Falstart pozbawił się najwyższego miejsca na pudle. Maciek wygrał swoją klasę z czasem ET:12.484.

Turbo

W klasie TURBO niespodzianką okazał się Fiat Ritmo, który niestety mając problemy z trakcją nie pokazał jeszcze na co do końca go stać (ET:13.366). Awaria wykluczyła go z półfinału, który Marcin Wawrzak pojechał samotnie. W drugim półfinale zmierzyli się Bakal Piotr oraz Fibich Eugeniusz. Jeszcze w półfinałach ogomny spoiler w Corsie GEKO, zamontowany pod przednim zderzakiem wzbudzał w widzach śmiech. To jednak nie przeszkodziło GEKO (ET:12.274) w wygranej z Pietją (ET:14.045). Co więcej, w finale okazało się, że owy wynalazek nie jest może nawet taki „śmieszny” na jaki wyglądał, bo pokonał „zdezorientowanego” przez Witka – Marcina w Hondzie CRX (ET:12.153) osiągając równe ET: 12 sekund. Dezorientacja w sporcie jest dozwolona i choć nie na swoją korzyść to dobrze wykorzystał ją Witek Karałow zapowiadając przyjazd innym, słabszym autem.

Turbo+

Klasa TURBO+ to przede wszystkim nowy rekord Polski. Już w przejazdach eliminacyjnych czterołapy Marcina Czernika (ET:9.856) oraz Tomka Nagórskiego (ET:10.067) pokazały, że drzemie w nich niesamowity potencjał. Radość Marcina Czernika w Subaru Impreza z rekordu Polski nie trwała długo. Awaria auta wyeliminowała go z półfinałów, które na spokojnie Tomek przejechał sam. Miejsce w finale zapewnił sobie Mozer Sebastian w Subaru Impreza (ET:11.628), pokonując Grzegorza Staszewskiego w EVO 5 (ET:12.727). Finał klasy TURBO+ to wielki triumf Tomka Nagórskiego w Mitsubishi Evolution VII InkTec. Napęd na cztery koła, duża moc oraz dobry łącznik między kierownicą a fotelem zaowocowały nowym rekordem Polski – ET: 9.773 !!! Sebastian z czasem 11.625 nie miał żadnych szans na zwycięstwo.

Maxi

Najmocniejsza klasa MAXI nie przyniosła tak niskich czasów jak poprzednia klasa. Już od samego początku Audi S4 VTG Killer nie jeździło tak jak powinno. W półfinale Arek Oziębło (ET:10.812) o mało co nie przegrał z szybszym od niego Grzegorzem Kuletą w uturbionej Corvetcie (ET:10.791). W finale spotkał się „dostawczak” i „kombiak”. Wygrał ten niższy z czasem ET: 11.013. Blauth Marcin w Typhoonie pokonał ćwiartkę w 12.511 sek.

Outlaw

W OUTLAW także pojawiały się czasy poniżej 10 sekund. Tomek Nagórski chcąc dogonić Marcina Czernika wykręcił już w eliminacjach 9.888. OZ w półfinale (ET:10.853) tym razem uległ czarnemu „Tyfusowi” (ET:10.313), a Tomek kolejny raz pokonał 400 metrów samotnie po to, by w finale nie dać cienia szans Marcinowi Blauth. ET: 11.11 Typhoona to za dużo, aby móc konkurować z EVO7 Tomka, który w finale wykręcił ET:10.367.

Podsumowanie

Przejazdy ze wszystkich klas niewątpliwie dostarczyły dużo wrażeń widowni jednak organizatorzy zadbali, by nie było to jedyne „atrakcje”. Brak trybun, przy cenie biletu 30 zł to jednak duże nieporozumienie. Ceny kiełbasek (10zł) czy innych przekąsek wołały o pomstę do nieba. Lepiej było zaopatrzyć się wcześniej we własny prowiant i przybyć na zawody z grillem. Przejazd Monster Trucka po zdezelowanym Golfie nie rekompensował małej ilości i daleko postawionych ToyToy’i, nie wspominając już o pracy ochroniarzy, którzy skutecznie wtapiali się w tłum pstrykając zdjęcia ładnych samochodów. Pomimo uwag Artura Lewickiego (Boostera) ochrona nie była w stanie zapanować nawet nad niewielką grupką widzów, „chcących” być rozjechanym przez 1400 konnego dragstera. Niestety, ale przy takiej organizacji, gdzie za priorytet przyjmuje się osiąganie jak najlepszych czasów, a nie bezpieczeństwo i zapewnienie odpowiednich warunków widzom, sport może bardzo szybko stracić na popularności aniżeli zyskać. Miejmy jednak nadzieję, że w sezonie 2006 zostaną poczynione co do tego odpowiednie kroki, a kibice nie będą przychodzili jedynie wypić piwo i poszukać zaczepki tylko pooglądać najszybsze samochody Polski w akcji.

Szczegółowe wyniki z poszczególnych klas na stronie SSS: www.sss.org.pl

Galerie:
http://speed-zone.pl/bemowo1.html
http://speed-zone.pl/bemowo2.html

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments