Relacje

Relacja z NASCAR, IndyCar. Weekend 7 – 8 lipca 2018

Podsumowanie minionego weekendu 7 – 8 lipca w NASCAR, IndyCar oraz krótka relacja ze startów Polaków w motorsporcie.

NASCAR – Coke Zero Sugar 400, Daytona

NASCAR wróciło na tor Daytona. Oznacza to dla kierowców jazdę z gazem w podłogę przez całe okrążenie, a dla kibiców dużo emocji. Warunki atmosferyczne nie pomagają zawodnikom – w weekend panowała temperatura ~30°C!

Pole Position zajął Chase Elliot. Młody zawodnik wciąż czeka na pierwsze zwycięstwo. Oczywiście Daytona mu tego nie ułatwiła w żadnym stopniu. W tym przypadku, prócz umiejętności, potrzebuje jeszcze nieco szczęścia. Tym samym, pierwszy 40-okrążeniowy sprint pierwszego etapu, wygrał Ricky Stenhouse Jr. Należy wyróżnić Kyle’a Buscha, który świetnym manewrem wyszedł na drugą pozycję tuż przed metą. Początek drugiego „stage’a” przyniósł pierwszy duży wypadek z udziałem wielu samochodów. Na kolejny „wreck” nie musieliśmy czekać długo. Jeszcze przed końcem drugiego etapu Busch inicjuje kraksę po kontakcie z Byronem. Zamieszanie na torze nie przeszkodziło Stenhouse’owi w zdobyciu zwycięstwa w drugim etapie.

Trzeci etap nie przyniósł nic wartego wspomnienia. Emocje dostarczyła sama końcówka. Na 5 okrążeń przed końcem, na pozycji lidera utrzymywał się Harvick. Wtedy też pojawiła się żółta flaga, powodując overtime. Daytona oczywiście, nie poprzestała na jednej próbie ukończenia wyścigu. W czasie drugiego overtime’u doszło do ostatecznej walki Truex’a z Jones’em. Erik okazał się zwycięzcą!

IndyCar – Iowa Corn 300, Iowa Speedway

„Amerykańska F1” przywitała widzów słoneczną pogodą na Iowa Speedway. Pole position zajął Will Power. Na niekorzyść kierowcy działa jednak statystyka – jeszcze nikt nie wygrał w Iowa, startując z pierwszego pola. Pierwszej zmiany lidera doczekaliśmy się już na początku, kiedy Newgarden wyprzedził Power’a. Pierwsze zjazdy odbyły się ok 80. okrążenia. Rossi stracił, po błędzie w pit road. Kosztowało to byłego kierowcę F1 dwa okrążenia straty do lidera. Stracił również Power. Zjechał zbyt późno na zmianę opon, przez co został zdublowany. Drugi stint wykorzystał na odrabianie strat. Pierwsza żółta flaga pojawiła się dopiero na 141. okrążeniu, po błędzie Veach’iego. Ułatwiła ona zadanie zdobywcy pole position, w nadrobieniu strat. Zdecydowanie najciekawsza akcja w wyścigu miała miejsce na 45. okrążeń przed końcem. Hinchcliffe objął wtedy prowadzenie. Wyścig kończy się pod żółta flagą. Hinchcliffe dowiózł zwycięstwo do mety! Podium uzupełnili Pigot i Sato. Praktycznie pewne podium stracili Newgarden i Wickens, którzy zdecydowali się na ostatni pit-stop w czasie żółtej flagi. Will Power ukończył na 6. pozycji. Ponownie okazało się, że zdobywca pierwszego pola, nie jest w stanie zwyciężyć.

Polacy w sportach motorowych

Alex Karkosik, EuroFormula Open
Młody zawodnik z Torunia startuje w tym sezonie w barwach znanego zespołu Campos Racing. Niejako otwiera to drzwi Polakowi na przyszłe starty w GP3 oraz Formule 2. Kierowca celuje oczywiście w Formułe 1.

Pierwszy wyścig niestety nie ułożył się po myśli Polaka i był zmuszony wycofać się już na samym początku.

Drugi wyścig natomiast, ułożył się już znacznie lepiej. Po starcie, bardzo szybko awansował o dwie pozycje. W dalszej części wyścigu utrzymywał dobre tempo i naciskał Hoogenbooma. Wyścig zakończył na niezłej, siódmej pozycji. Dodatkowo awansował o jedną pozycję, po karze dla innego zawodnika.

Foto:
nascar.com
indycar.com
euroformulaopen.net

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Michał Pochopień
Fan motorsportu zarówno prawdziwego, jak i wirtualnego, śledzący prawdopodobnie wszystkie możliwe serie wyścigowe na świecie - w tym, jako jedna z 3 osób w Polsce oglądam NASCAR ;)
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments