Relacje

Relacja z RBR Champ – Monte-Carlo – podsumowanie

Jeden z najtrudniejszych i chyba najbardziej prestiżowy turniej – tak się mówi o międzynarodowym turnieju RBR Champ. Odzwierciedla on szesnaście realnych rund mistrzostw świata. Zawodnicy mogą zmierzyć się w czterech klasach: WRC, N4, A8 i S1600. Lista zgłoszeń wynosi prawie 400 zawodników z całego świata! Pierwszą rundą było słynne Monte-Carlo. Po tygodniowym oczekiwaniu i lekkim zamieszaniu organizacyjnym są już znane oficjalne wyniki pierwszej rundy RBR Champ. Zawodnicy mieli do pokonania ciężkie, wymagające i zdradliwe trasy rajdu, który składał się z dwóch etapów.

WRC

Rajd padł łupem fabrycznego kierowcy Mitsubishi. Tommi Hirvela, bo o nim mowa wyprzedził o pół minuty drugiego na mecie Węgra, Ákosa Paulina w Subaru Imprezie WRC. Na trzecim miejscu z minutową stratą znalazł się drugi kierowca Mitsubishi, Sebestyén Nagy, który po pierwszym etapie znajdował się na drugiej lokacie. W generalce zapunktował również Polak – Łukasz Lach. Nasz zawodnik zajął siódmą lokatę i jak twierdził był zadowolony ze swojej jazdy, zainkasował również dwa punkty.

W klasyfikacji „fabryk” dzięki świetnej jeździe swoich kierowców lideruje Mitsubishi Motor Sport, na drugim miejscu jest zespół Peugeot VRT, trzeci jest BP-Ford, a czwarte miejsce przypadło Subaru WRT.

N4

W klasie N4 w RBR Champ najlepszy okazał się Polak – Robert Kubica(Subaru Impreza). Pierwszym liderem enki był również Polak – Jarosław Cebula, ale na drugim etapie znalazł się poza drogą. Robert objął prowadzenie i nie oddał aż do końca. 40s za Polakiem znalazł się Rosjanin Jewgienij Dozorow(Impreza). Trzecie lokata to również Polski zawodnik – Marcin Nawrocki(Mitsubishi), stracił ponad minute do lidera. Warto również zaznaczyć, że czwarta i szósta pozycja to również Polacy! Odpowiednio Michał Borowy i Sławomir Wiszczór. Jak widać nasi zawodnicy w ence są jednymi z najlepszych.

A8

Klasyfikacje A8 zdominowały pojazdy Mitsubishi i Toyoty. Lepsza okazała się Toyota , bo zawodnicy podróżujący tą marką zajęli dwa pierwsze miejsca. Zwyciężył Węgier Peter Kreisz. Drugi był także zawodnik z Węgier – Rigó Tamás. Trzecie miejsce to Rosjanin – Jernej Feltrin jeżdżący Mitsubishi. Najlepszy Polak – Marcin Tomaszewski(Toyota) był dopiero dziewiąty.

S1600

W pojeździe napędzanym na przednią oś najlepiej radził sobie Węgier Atilla Ciscely(Ford Fiesta) i to on wygrał w tejże klasie. Drugi na podium ośki był Czech David Kuèera (Fiat Punto), który tracił niespełna minute do lidera. Najniższy stopień podium przypadł dla Nenada Mirkovica(Fiat Punto). Najlepszym Polakiem okazał się Łukasz Kucharski, który zajął czwarte miejsce, a na dodatek był to jego debiut w światowym turnieju. Po pierwszym dniu najlepszym naszym zawodnikiem z Polski był Tadeusz Brzeski, ale niestety nie ukończył zmagań.

Jak widać Polacy zbytnio nie zabłysneli poza klasą N4 i dość dobrej pozycji Łukasza Kucharskiego w S1600. Jednak wszyscy zapowiadają zgodnie – w Szwecji pełne maximum możliwości!, również nasz zespół zapowiada jazdę na 100%. Czy Polacy dadzą radę świetnie spisującym się Węgrom? Wątpliwości rozwieje Rajd Szwecji!
Do zobaczenia!

Wyniki Rajdu Monte-Carlo 1 Runda RBR Champ :

1. Tommi Hirvelä (F) Mitsubishi Lancer WRC 05 01:20:01,89
2. Ákosa Paulin (H) Subaru Impreza WRC 2005 +30,25
3. Sebestyén Nagy (H) Mitsubishi Lancer WRC 05 +58,71
4. Władimir Woronin (RUS) Citroen Xsara WRC 2005 +01:36,87
5. Simon Tomazić (SI) Peugeot 307 WRC 05 +01:38,24
6. Dymitryj Łotow (RUS) Citroen Xsara WRC 2005 +01:48,46
7. Łukasz Lach (PL) Mitsubishi Lancer WRC 05 +01:52,58
8. Petri Väyrynen (F) Peugeot 307 WRC 05 +02:10,57
9. Rusłan Zajats (RUS) Peugeot 307 WRC 2005 +02:27,96
10. Marek Sepp (E) Subaru Impreza WRC 2006 +02:32,80

16. Robert Kubica (PL) Subaru Impreza WRX STI N11 +03:28,83 (1. N4)
25. Marcin Nawrocki (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +04:45,23 (3. N4)
28. Michał Ostapiuk (PL) Peugeot 307 WRC 05 +04:59,64
29. Michał Borowy (PL) Subaru Impreza WRX STI N11 +05:00,40 (4. N4)
41. Sławomir Wiszczor (PL) Subaru Impreza WRX STI N12 +07:15,56 (6. N4)
48. Marcin Tomaszewski (PL) Toyota Celica GT-Four ST205 (9. A8)


59. Łukasz Kucharski (PL) Fiat Punto Super 1600 (4. S1600)

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments