Newsy

Renault Clio III

Wczoraj, jednocześnie w 16 europejskich krajach, zaprezentowana została trzecia generacja Renault Clio. W sprzedaży na naszym rynku auto pojawi się jednak dopiero na jesieni.

Auto wykorzystuje szereg rozwiązań zastosowanych w innych modelach koncernu. Np. płyta podłogowa, zaprojektowana wspólnie przez Renault i Nissana, jest tą samą, która została wykorzystana w Modusie. Zawieszenie oraz cały układ jezdny pochodzi zaś z Megane II.

Nowe Clio będzie znacznie większe od swojego poprzednika. Ma 3.986 mm długości (+174 mm), 1.707 mm szerokości (+68 mm) i 1.493 mm wysokości (+58 mm). Rozstaw osi zwiększony został o 103 mm i wynosi 2.575 mm. Pojemność przestrzeni bagażowej, przy standardowo rozłożonych fotelach, może pomieścić 288 litrów (+36 litrów), a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 1.038 litrów.

W Europie Clio dostępne będzie w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej. Co ciekawe nie ma w planach wersji czterodrzwiowej, sprzedawanej jako Thalia, która cieszy się dość dużą popularnością. Być może Renault nie chce wprowadzać konkurenta dla Dacii Logan.

Jako źródło napędu, w pierwszej fazie sprzedaży, przewidziano trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Bazowym będzie silnik 1,2 o mocy 75 KM. Następnym w ofercie jest 1,4-litrowy silnik o mocy 98 KM, zaś najmocniejszym 1,6 o mocy 110 KM. Na przyszły rok przewidziana jest także 140-konna jednostka o pojemności dwóch litrów.

Z kolei oferta diesli obejmuje trzy jednostki o pojemności 1,5 litra. Najsłabsza osiąga moc 68 KM (w obecnej generacji Clio 65 KM), następna w hierarchii 86 KM, a najmocniejszą będzie jednostka 106-konna.

Silniki te będą współpracować m.in. z sześciobiegową skrzynią manualną, a także przekładnią zautomatyzowaną, w której może być wybrany tryb automatyczny bądź zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek umieszczonych na kierownicy.

Oczywiście przy marce Renault nie może zabraknąć tematu bezpieczeństwa. Nowe Clio będzie wyposażone w bogatą listę elementów zwiększających bezpieczną jazdę. W wyposażeniu standardowym, w zależności od wersji, montowanych będzie od 6 do 8 poduszek. Ponadto w samochodzie będą oferowane elektroniczne systemy takie, jak ABS z EBD, BAS, ESP i ASR. W opcji znajdą się m.in. reflektory biksenonowe doświetlające zakręty.

Wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji Clio nie spowoduje automatycznego wycofania jego poprzednika. Na polskim rynku trzydrzwiowe Clio zadebiutuje najprawdopodobniej w październiku, zaś wersja pięciodrzwiowa na początku przyszłego roku.

Nie są znane jeszcze ceny ani dokładne wyposażenie samochodu na polski rynek. Bardzo możliwe, iż podstawowe wersję będą uboższe od tych, jakie pojawią się na innych rynkach europejskich.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments