Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique

Autor: Artur Ławnik (tekst + zdjęcia)
Data publikacji: 18 czerwca 2008

Najnowsza generacja Renault Laguny zadebiutowała na rynku polskim pod koniec ubiegłego roku. Właśnie ten model w najbogatszej wersji wyposażeniowej oraz z 150 konnym dwulitrowym, wysokoprężnym silnikiem pod maską, trafił na redakcyjny parking. A więc zapraszam Państwa do lektury.

Może się podobać


Trzecia generacja Renault Laguny można powiedzieć, że stylistycznie wydoroślała, stając się dostojnym autem o dość ostrych kształtach. Praktycznie nie posiada jakichkolwiek zaokrąglonych linii w swoim wyglądzie. Z przodu nasz wzrok przykuwają mocno nachodzące na błotniki i maskę reflektory, z tyłu zaś diodowe światła mijania, o charakterystycznym wyglądzie lamp, niespotykanych w żadnym innym samochodzie. Ogólnie mówiąc wygląd nowej Laguny może się podobać i tak jest na pewno.

Komfort na pierwszym miejscu


Wnętrze wita nas komfortem przeznaczonym dla 5-ciu dorosłych pasażerów. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem i niezależnie jakiego wzrostu jesteśmy, znajdziemy dla siebie wygodną pozycję. Fotele zapewniają bardzo dobry komfort jak na francuskie auto przystało. Podobnie ma się sytuacja na tylnej kanapie. Miejsca jest wystarczająco dużo, nie tylko na nogi, ale i nad głowami.

Bez problemu zapakujemy bagaże własne oraz naszych pasażerów. Do dyspozycji mamy całkowicie płaską, przestrzeń ładunkową o pojemności równej 450 litrów. Jednak, jeśli komuś mało, to możemy rozłożyć tylną kanapę uzyskując 1377 litrów.

Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Zaprojektowano ją z polotem i w dobrym guście, a w dodatku jest uporządkowana i bardzo przejrzysta. Obsługa klimatyzacji, czy radia jest dziecinnie prosta i intuicyjna. Spoglądając na zegary, nasuwają się tylko same pozytywne opinie. Są czytelne w każdych warunkach pogodowych. Kolejnym ich atutem jest bardzo miłe dla oka, białe podświetlenie. Taki kolor nie powoduje zmęczenia dla oczu kierowcy, nawet podczas dłuższej podróży w nocy.

Kończąc opis wnętrza, wspomnę kilka słów o jakości plastików oraz materiałów jakie wykorzystano w testowanej Lagunie. Plastiki są bardzo miłe w dotyku a w dodatku dobrze spasowane i nie trzeszczące. Podobnie jest z materiałami, do których nie można mieć żadnych, większych zastrzeżeń.

W sam raz


Zaglądając pod maskę testowanej dziś Laguny ujrzyjmy nowoczesną, turbodoładowaną dieslowską jednostkę Common Rail. Z pojemności 1995ccm producent osiągnął 150KM oraz 340Nm momentu obrotowego. Jak przekłada się to, na osiągi auta ważącego prawie 1500kg? Okazuje się, że nawet bardzo dobrze. Pierwsze 100km/h osiągniemy już po 9.5 sekundach, lecz na tym nie koniec i maksymalnie rozpędzimy się do 210km/h. Szczerze mówiąc, to grzechem byłoby określić te wyniki za złe, zważywszy na stan naszych dróg. Układ kierowniczy jest precyzyjny i bez wahania słucha poleceń wydawanych przez kierowcę. Podobnie jest z zawieszeniem, które w niczym nie przypomina tego z poprzedniej generacji. Zestrojone jest stosunkowo twardo jak na auto francuskie, dzięki temu, auto prowadzi się bardzo pewnie i spokojnie. Oprócz tego nie zapomniano o komforcie podróżnych, który stoi na wysokim poziomie. Silnik połączono z bardzo precyzyjną, 6 biegową manualną skrzynią biegów. Poszczególne biegi wędrują na swoje miejsce nie buntując się przy żadnej sytuacji.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

FIA European Truck Racing Championship
lipiec 2019
WRC 8
wrzesień 2019
GRID
11 października 2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie