Renault Laguna III Grandtour 2.0 16V Dynamique

Autor: Artur Ławnik (tekst + zdjęcia)
Data publikacji: 16 września 2008

Witam szanownych czytelników serwisu Speed Zone i "Auto Testy". Nazywam się Renault Laguna Grandtour i chciałabym dziś zachęcić Was, do spędzenia kilku chwil z moją skromną osobą.

Nie pasujący rozmiar kół


Jak wyglądam każdy widzi. Jednemu się podobam, drugiemu nie, jednak ja postaram się Was przekonać do swojego wyglądu. Z przodu spoglądam na wszystkich agresywnymi soczewkowymi reflektorami, które mocno zachodzą na błotniki. Dzięki tak zaprojektowanemu przodowi nikt mnie nie pomyli z moją bezpośrednią konkurencją. Z boku wyglądam jak młoda dziewczyna o smukłej i ładnej linii bocznej. Niestety tutaj widać moją największą wadę, a mianowicie zbyt mały rozmiar kół. Wyglądam jak duża dziewczynka w za małym obuwiu. Moje "pośladki", czyli tylna część nadwozia są zaprojektowane zupełnie w innym stylu, niż przód. Z tyłu mamy zaokrąglone światła i zgrabnie wystylizowaną klapę bagażnika z dużym napisem LAGUNA. Pomijając fakt zbyt małych kół czyż nie jestem piękna?...

Przestronnie i komfortowo


Zapraszam wszystkich do mojego przestronnego wnętrza. Na początku przednie fotele. Dzięki dobrze wyprofilowanym siedziskom są wygodne i komfortowe dla każdego kto w nich usiądzie a w dodatku zapewniają niezłe trzymanie boczne. Spójrzmy teraz do tyłu. Kanapa przez tak mocne wyprofilowanie przeznaczona, jest dla dwójki dorosłych osób. Trzecia osoba, może czuć dyskomfort siedząc na zgarbionym środku. Miejsca na nogi jak i nad głowami udostępniam całkiem sporo, więc nikt nie powinien narzekać na jego brak. Podobnie jest z bagażami pasażerów, do dyspozycji oddaję kufer o pojemności 450 litrów, który można zagospodarować w różny sposób. Ciekawą opcją ułatwiającą dostanie się do mojego bagażnika jest niezależnie otwierana szyba, tak jak w niektórych samochodach z klasy SUV. Teraz przyszła pora obejrzeć moją deskę rozdzielczą. Mój projektant zaprojektował ją z wielkim polotem i finezją, pamiętając jednocześnie o harmonii i uporządkowaniu wszystkiego. Dzięki temu, nawet kilkuletnie dziecko będzie potrafiło obsłużyć klimatyzację, czy radio. Zegary, które zostały zamontowane tuż przed moim kierowcą są czytelne i przejrzyste w każdych warunkach, a ich białe podświetlenie jest bardzo miłe dla oka. Materiały jakie producent użył w moim wnętrzu wykonane są z bardzo dobrej jakości, w dotyku sprawiam bardzo miłe wrażenie uginając się pod palcami. Ścięta u dołu kierownica, przypomina trochę woland w samolocie i powinna przypaść do gustu osobom o aspiracjach sportowych, choć nie tylko. Jej konstrukcja zapewnia prawie idealne ułożenie w dłoniach kierowcy, oraz pewne manewrowanie autem w każdej sytuacji. Niestety, wielką wadą mojego wnętrza jest szeroka, srebrna listwa ciągnąca się od drzwi pasażera, aż do miejsca kierowcy. W bardzo słoneczny dzień powoduje niebezpieczne oślepianie, osoby siedzącej za moimi sterami.

Cicho, niczym w Lexusie


Moje serce to benzynowa, dwulitrowa jednostka napędowa, osiągająca moc rzędu 140KM. Silnik ten charakteryzuje się wysoką i cichą kulturą pracy. Na jałowym biegu nie słychać czy silnik w ogóle pracuje, zawdzięczam to bardzo dobremu wygłuszeniu nadwozia. Moje ciało ważące prawie 1400kg, pierwsze 100km/h osiąga po 9.3 sekundach od startu. Niezły wynik jak, na samochód rodziny. Jednak na tym nie kończę swoich umiejętności i potrafię maksymalnie rozpędzić się do 205km/h. Serce moje współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów, na którą kierowcy narzekają z powodu stosunkowo bardzo długiego skoku lewarka między poszczególnymi przełożeniami. Poza tym do jej pracy, więcej uwag nie mają. Kierującemu udostępniam całkiem spory moment obrotowy wynoszący 195Nm, który zapewnia w miarę pewne i bezpieczne przyśpieszanie w każdej sytuacji. Mój układ kierowniczy został dobrze zestrojony i nie budzi zastrzeżeń moich użytkowników.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

GRID
11 października 2019
Need For Speed Heat
08 listopada 2019
Drift19
2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie