Renault Megane R.S. Trophy 2018

Autor: Renault Polska
Data publikacji: 19 lipca 2018

Nowe Renault MEGANE R.S. TROPHY proponuje amatorom sportowej jazdy wyższe osiągi i wybitnie sportowy charakter. Nowy model wzmacnia gamę Renault Sport i jest kontynuacją linii Trophy, która pojawiła się wraz z pierwszą generacją Megane R.S.

Silnik


Wprowadzony po raz pierwszy w Nowym MEGANE R.S. nowy silnik 1.8 turbo z wtryskiem bezpośrednim został opracowany na bazie jednostki Renault-Nissan. Wprowadzone modyfikacje pozwalają osiągnąć po raz pierwszy w gamie R.S. symboliczny próg 300 KM (220 kW). Zwiększono również moment obrotowy do 420 Nm (+20 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej.

Wyższa moc oznacza lepsze przyspieszenie, również przy wysokich obrotach. Doskonały moment obrotowy, jeden z najlepszych w tej kategorii samochodów, ma wpływ na przyjemność prowadzenia. Pomimo wyższych osiągów samochód spełnia nową normę emisji spalin Euro 6Dt, która będzie obowiązywać od 1 września 2018 roku.

Konstruktorzy zwiększyli wydajność turbosprężarki poprzez wykorzystanie technologii wywodzących się z Formuły 1, by skompensować znaczny wzrost oporów przepływu w układzie wydechowym związany z zastosowaniem filtra cząstek stałych. Turbina, która obraca się z prędkością blisko 200 000 obr./min, jest teraz wyposażona w ceramiczne łożysko kulkowe. Materiał ten jest nie tylko lżejszy i bardziej trwały, ale też gładszy od stali i przyczynia się do zmniejszenia sił tarcia. Zastosowana technologia pozwoliła trzykrotnie zmniejszyć siłę tarcia w stosunku do tradycyjnie stosowanego płaszcza olejowego. To znacznie skróciło czas reakcji turbo.

Poza turbosprężarką, drugim czynnikiem, który poprawił osiągi silnika w Nowym Renault MEGANE R.S. TROPHY, jest nowy układ wydechowy. Tłumik został wyposażony w zawór mechaniczny, który umożliwia zmianę brzmienia silnika. Jest to kolejna nowość w gamie R.S.

Położenie zaworu, sterowanego automatycznie w zależności od wybranego trybu Multi-Sense, obrotów i obciążenia silnika, powoduje zmianę brzmienia. Gdy zawór jest zamknięty, spaliny przechodzą kanałem, którego konstrukcja pozwala wytłumić niskie, brzęczące tony i modulować dźwięki o średniej częstotliwości. W efekcie uzyskujemy przyjemne sportowe brzmienie, które sprawdza się w codziennym użytkowaniu samochodu. Po otwarciu zaworu opór zmniejsza się i spaliny są odprowadzane bezpośrednio do wydechu. Pozwala to w pełni podkreślić sportowy potencjał silnika, zarówno w brzmieniu, jak i w osiągach.

Podobnie jak Nowe Renault MEGANE R.S., wersja TROPHY będzie dostępna z dwiema skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach: skrzynią manualną lub automatyczną EDC z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Maksymalny moment obrotowy dla wersji ze skrzynią EDC dzięki specjalnemu mapowaniu silnika wynosi 420 Nm.

Układ jezdny


Nowy MEGANE R.S. TROPHY jest wyposażony we wszystkie nowości wprowadzone w Megane R.S., z technologią 4CONTROL na czele. Układ czterech kół skrętnych pozwala dynamicznie pokonywać ciasne zakręty i poprawia przy tym stabilność. Przy niskiej prędkości tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do przednich. Zapewnia to większą precyzję toru jazdy i lepsze wyczucie drogi, a także niezwykłą przyjemność prowadzenia jak na samochód przednim napędem. Przy wysokiej prędkości przednie i tylne koła skręcają w tę samą stronę zapewniając idealne prowadzenie tylnych kół i zwiększając stabilność samochodu.

Nowy MEGANE R.S. TROPHY jest świetnie przystosowany do sportowej jazdy. W standardzie jest wyposażony w wyczynowe zawieszenie Cup. W porównaniu do zawieszenia Sport różni się następującymi elementami:

• samoblokującym mechanicznym mechanizmem różnicowym Torsen® z nowymi ustawieniami, które ułatwiają wchodzenie w zakręty i poprawiają trakcję przy wychodzeniu z zakrętów,
• bardziej twardymi o 25% amortyzatorami i sprężynami (o 30%),
• bardziej sztywnymi stabilizatorami poprzecznymi (+10%).

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

GRID
11 października 2019
Need For Speed Heat
08 listopada 2019
Drift19
2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie