Recenzja RIDE 3

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jacek Piąstka aka Jaceł
Data: 10 grudnia 2018

Zrzucam bieg, wklejam się w zakręt, leciutko wciskam trigger, by wyhamować w zakręcie. Przerzucam masę ciała z lewej na prawą, ponownie się wklejam i ostro hamuje. Zaczyna mnie rzucać. Shimmy nie pozwoli bym wyrobił się w zakręcie. W końcu poddaję się, przerzucam się na prawo i mam tylko nadzieję, że przednie koło znajdzie te magiczne pokłady przyczepności i wykręcę bez wypadnię… Jednak kończę na twarzy, tracąc najlepszy czas. Wychodzę do menu i klikam restart. Tym razem opóźnione hamowanie się uda.

Strach przed pojemnością objawia się nawet w grze.

Gran Turismo Ride


RIDE 3 to kontynuacja stosunkowo młodej serii gier motocyklowych o dość otwartej strukturze. Takie Gran Turismo motocyklizacji, dostępne dla każdej wiodącej platformy. Producentem i wydawcą jest znane już 25 lat z gier motocyklowych i wyścigowych studio Milestone. Z lekkim uprzedzeniem zasiadłem do tej produkcji mając w głowie ostatni rok przeciętnych gier tegoż studia - o fizyce prowadzenia kartonu Sebasian Loeb Rally EVO i niesamowicie wręcz nurzącego tempem Gravel. Tym jednak razem temu bądź co bądź utytułowanemu studiu udało się mnie zaskoczyć.

Sprawne wciskanie się między innych wymaga wprawy.

Kubeł wody na głowę


Dodam od razu, że nie grałem w poprzednie części cyklu, więc mogę zachwycić się czymś co fani cyklu znają od przeszło 3 lat. Interfejs gry od samego początku schludnie prowadzi nas aż zasiądziemy za kierownicą motocykla. Natura Jaceła-Tryharda kazała mi ustawić najwyższy poziom trudności i gnać na złamanie karku. Jakież było moje zdziwienie, gdy w pierwszym zakręcie nie tyle nie wyrobiłem, co doprowadziłem do zblokowania przedniego koła i wyłożenia się na asfalt niczym Ja 9 lat temu, gdy wujek pierwszy raz dał mi poprowadzić Simsona. WOW. Powtórzyłem procedurę startu z 12 razy, ale nie udało mi się ukończyć wyścigu bez gleby. W końcu skruszony wróciłem do wyboru opcji. Przed wyścigiem włączyłem parę asyst i zmieniłem poziom trudności. Mimo to nie dojechałem pierwszy, ale ukończyłem wyścig z zaledwie jedną glebą. Pierwsze wrażenie zaawansowania fizyki prowadzenia motocykla – jak najbardziej pozytywne.

Cieszy ilość dostępnych kamer.

Szybka szkoła


Przyznam się, że nigdy nie podchodziły mi motocyklówki, mimo że jestem wieloletnim aktywnym motocyklistą. Po prostu nie umiem przenieść wyobrażenia prowadzenia na świat wirtualny. I w tej gierce udzielił mi się ten „brak”. Fizyka prowadzenia w RIDE 3 jest pograniczem symulacji i arcade - wciąż są uproszczenia, ale sama produkcja tak bardzo angażuje przez rozmaite niebezpieczeństwa wynikające z prowadzenia motocykla na limitach przyczepności, że nie ma mowy o graniu bez asyst przez casuali. Jest tu obecne opóźnienie wynikające z transferu masy w zakręcie, możliwość zablokowania przedniego koła i łatwej gleby, katapultowanie kierowców z siodeł przy zbyt mocnym starcie oraz wiele innych niespotykanych w „samochodówkach” przypadków ukazania zmagań z fizyką pojazdu.

Pierwszego planu mało a drugi i trzeci nieatrakcyjny.

Kręte drogi


RIDE 3 zaoferowało mi kilkakrotnie więcej zawartości niż oczekiwałem. 30 tras w różnych konfiguracjach, 270 licencjonowanych, odtworzonych w najmniejszym detalu motocykli i setki możliwych modyfikacji 2-kółek stawia produkcje obok Motorsport 7 i GT Sport. Nawet swojego kierowcę można dowolnie przebierać w różne ciuchy i upiększać na wzór simsów dokładniej niż w Horizonie 4. Ekipa Milestone zaprojektowała niesamowicie skrupulatnie modyfikacje mechaniczne do zawartych pojazdów - od szlifu cylindra, wymianę filtra powietrza aż po zmianę felg na lżejsze. Możliwe jest także oklejanie i delikatne zmiany wizualne. Jeżeli chodzi o trasy, to również zostały świetnie odwzorowane. Cieszy obecność Nurburgringu czy też legendarnego Mazda Laguna Seca.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie