Suzuki Swift HYBRID 1.0 BOOSTERJET 111KM

Autor: AutoTesty.com.pl
Data publikacji: 26 sierpnia 2018

Suzuki tym razem przygotowało nam do testów Swift’a, pomimo, iż w niedalekiej przeszłości już to auto było przez Krzyśka i Damiana testowane i mogłoby się wydawać, że nic więcej nie jestem w stanie opisać, to oczywiście zaskoczę Was (i jednak siebie) i już ostrzę sobie pazury.

Miałam trochę utrudnione zadanie jako, że chciałam skupić się na szczegółach, które męskiemu oku mogły umknąć. Dokładnie tak samo jest z oglądaniem filmu niby fabuła ta sama, a jednak za drugim razem dostrzegasz szczegóły, o których uprzednio nie miałeś pojęcia. Oczywiście działa to w dwie strony, oprócz efektów WOW, wychwytujemy też tzw. niedoróbki producentów. Jednakże mam nadzieję, że docenicie moją opinię.

Auto przeze mnie odebrane miało najszybszy kolor, czyli czerwony jak na mój gust o wiele lepiej prezentuje się w odcieniu czerwieni niż niebieskiego, aczkolwiek w redakcji zdania są podzielone.

Pod maską siedzi silnik o poj. 1-litra z dopiętą nietypową hybrydą. Powiem szczerze, że nie spodziewałam się szaleństwa na drodze, a tu proszę… miłe zaskoczenie. Przekonanie o silnikach 1.0, które wydawało się mieć swoją grupę docelową tylko dla świeżaków w gronie kierowców, zostało już obalone i tym zaskakuje nas wersja Suzuki Swift z silnikiem 1.0 BOOSTERJET HYBRID.

Dzięki zwinnej jeździe, dynamicznemu silnikowi, hojnemu (oczywiście w granicach średniej klasy aut) poziomowi wyposażenia i rozsądnej cenie, Suzuki Swift to świetny samochód. Z punktu widzenia kobiety pracującej w centrum miejskiej dżungli wręcz idealny.

To już V generacja tego mieszczucha, który został nieco powiększony a przede wszystkim obniżony, co zaowocowało niższym środkiem ciężkości. Praktyczny i dobrze wykonany, ale z umiarkowanie twardym zawieszeniem. Super zwinny co mocno odczułam podczas manewrów parkowania lub zawracania. Po każdym pokonanym kilometrze coraz bardziej dogadywałam się ze Swiftem.

Suzuki określa Swifta SHVS jako mild-hybrid, to znaczy, że nie ma mowy o silniku elektrycznym. Krzysiek z Damianem wyjaśniali system hybrydowy w poprzednim teście. W skrócie - w tego typu silnikach zamontowano niewielką litowo-jonową baterię 12V, która daje nam kilka dodatkowych niutonów podczas ruszania i gwałtownego przyspieszania. Dzięki właśnie takiemu rozwiązaniu jest ten efekt WOW, ale czy jest to konieczne? Naszym zdaniem tak, bo w końcu to jest to co nas w tym aucie urzeka. I jeszcze jedna ważna kwestia to SPALANIE! Niby hybryda, niby małe zwinne auto, od którego oczekiwać można było by spalania na poziomie ok. 5 l to niestety muszę Was rozczarować… producent podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,3 l i mogłoby się to mieścić w moim „zakresie spalania” to w żaden sposób nie dałam rady zejść na średnie poniżej 6,5 l.

Trzy cylindry, wtrysk bezpośredni i turbo. Moc 111 KM i 170 Nm, jak na dzisiejsze standardy, nie robi wrażenia, ale przy tej wadze i wielkości auta spokojnie możecie próbować startować z mocniejszymi silnikami, ale oczywiście nie przeginajmy w drugą stronę.

Swift zaoferował mi wersję z systemem bez kluczykowego dostępu do auta, z kamerą cofania, nawigacją, podgrzewanymi fotelami, automatyczną klimatyzacją oraz systemem wspomagającym jazdę. Mogłoby się wydawać, że do tego pierwszego za bardzo nie ma się do czego przyczepić, to jednak kobieca torebka i kluczyk na jej dnie jest świetnym testem dla każdego typu aut z tą opcją. Potwierdzamy, że działa ..o ile potrząśniemy torebką w celu przesunięcia kluczyka.

W kwestii kamery cofania absolutnie nie mam zastrzeżeń, nawet przy nocnej jeździe jest naprawdę dobrze, brakowało mi niestety kamery z przodu lub chociaż czujników parkowania – nasze wygodne społeczeństwo może mieć problemy z parkowaniem na tzw. żyrafę czyli wyglądanie głowy przez szybę w celu sprawdzenia jak dużo miejsca nam pozostało do ściany, a parkowanie na „czuja” nie zawsze dobrze się kończy.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Czas tworzenia: 0.6933 sekund(y). DB queries: 13.
Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie