Newsy

Toyota GR Supra Racing Concept – legenda powraca

6 marca to pierwszy dzień prasowy Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Jest to także miejsce światowej premiery samochodu wyścigowego GR Supra Racing Concept, która stanowi zapowiedź powrotu na rynek Toyoty Supry. Nowy koncept prezentuje potencjał pojazdu przeznaczonego jednocześnie na tor i na publiczne drogi.

Po 16 latach od zakończenia produkcji ostatniej do tej pory, czwartej generacji, Supra nadal cieszy się renomą auta kultowego wśród entuzjastów sportowych samochodów. Jej nieustającą popularność wzmocniła gwiazdorska rola w serii filmów akcji „Szybcy i wściekli”, a także sukces cyfrowej wersji w popularnej grze video Gran Turismo – symulatorze dostępnym na konsoli PlayStation.

Nazwa Supra pojawiła się po raz pierwszy w 1978 roku wraz z debiutem większej i mocniejszej wersji Toyoty Celiki drugiej generacji, zaś w następnych latach samochód ten stał się niezależnym modelem. Celica Supra była znana pod symbolem A40. Po niej na rynek trafiły trzy generacje Toyoty Supry – A60 w 1981 roku, A70 w 1986 roku i A80 w 1993 roku. Wszystkie cztery modele miały charakterystyczny dla samochodów GT układ z silnikiem z przodu i tylnym napędem. Czwarta generacja była najmocniejszym samochodem produkcyjnym w dotychczasowej historii Toyoty.

Nowa Toyota GR Supra Racing Concept to kompaktowy, dwudrzwiowy samochód z napędem na tylną oś i silnikiem z przodu, zbudowany z zaawansowanych, lekkich materiałów. Za jego opracowanie odpowiadali specjaliści TOYOTA GAZOO Racing. Koncept ten jest zapowiedzią przyszłej premiery Toyoty Supry piątej generacji, co sugeruje widoczny na drzwiach numer 90, nawiązujący do kodów kolejnych generacji modelu – A40, A60, A70 i A80.

Nadwozie koncepcyjnej GR Supry Racing ma dynamiczny, budzący emocje design. Wiele jego elementów, takich jak maska z wlotami powietrza, tylny zderzak, przedni spojler, nakładki progów, tylny dyfuzor, obudowy lusterek bocznych oraz duże tylne skrzydło, wyprodukowano z mocnych, lekkich kompozytów. Przednia szyba oraz oszklenie bocznych okien także powstały z odpornego tworzywa.

Samochód ma obniżone przednie i tylne zawieszenie, wyczynowy układ wydechowy, wyścigowe koła BBS oraz opony Michelin. W hamulcach zastosowano zaciski i tarcze Brembo Racing. Kabina została zaprojektowana z myślą o wyczynowej jeździe. Firma OMP dostarczyła fotele i pasy bezpieczeństwa, a także wyścigową kierownicę, zamocowaną na specjalnej kolumnie i wyposażoną w łopatki zmiany biegów. Deska rozdzielcza ma wygląd charakterystyczny dla samochodów wyścigowych, podobnie jak tablica przyrządów ze sportowymi zegarami. Drzwi od wewnątrz są pokryte panelami z włókna węglowego. Zgodnie z regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa, obowiązującymi podczas profesjonalnych rajdów i wyścigów, w samochodzie zamontowano klatkę bezpieczeństwa i gaśnice. Przewody paliwowe i hamulcowe, PedalBox, akumulator i przewody elektryczne zostały opracowane zgodnie ze standardami imprez motorsportowych.

Toyota GR Supra Racing Concept będzie dostępna w przyszłej aktualizacji Gran Turismo Sport, która pojawi się w kwietniu 2018 roku.

Pełna galeria Toyota GR Supra Racing Concept

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments