Studio Codemasters podjęło decyzję o zwolnieniu większej części zespołu deweloperskiego odpowiedzialnego za ONRUSH. Powodem jest słaba sprzedaż gry.
Wspomniany zespół został stworzony w głównej mierze przez byłych pracowników Evolution Studios, twórców m.in. Motorstorma i DriveCluba, które następnie zostało przejęte przez Codemasters. Pierwszym projektem zespołu był właśnie ONRUSH.
Niestety, mimo pozytywnych opinii – 78/100 w serwisie Metacritic – tytuł ten nie sprzedawał się zbyt dobrze. Zaraz po premierze uplasował się na 34. miejscu listy bestsellerów w UK, przy sprzedaży zaledwie 1000 sztuk. Następnie spadł z listy i już więcej się nie pojawił.
Taki obrót spraw spowodował masowe zwolnienia. Pracę straciła ekipa managerska, w tym dyrektor kreatywny Paul „Rushy” Rustchynsky, który pojawiał się m.in. w dziennikach dewelopera. Część zespołu deweloperskiego, głównie programistów, otrzymała możliwość pozostania w Codemasters, jednak musieli ponownie przejść proces rekrutacji i będą zajmować się mniej ryzykownymi projektami.
W tym miejscu chciałbym uspokoić osoby, które zakupiły ONRUSH i oczekują zapowiedzianych DLC. Codemasters zapewniło, że mimo zwolnień, dodatki pojawią się zgodnie z harmonogramem. Nie wiadomo jednak, czy pojawi się pecetowa wersja ONRUSH, która miała debiutować jeszcze w tym roku.