Newsy

Tylko 100 sztuk Mercedesa CLK DTM AMG

Uliczna wersja CLK DTM stworzona przez AMG ma uczcić zdobycie mistrzostwa Niemiec w wyścigach DTM przez Mercedesa w 2003 roku. Do sprzedaży trafi późną jesienią 100 sztuk, prawie wszystkie są zarezerwowane.

To nie pierwszy tego typu zabieg Mercedesa, kilka lat temu firma ze Stuttgartu wypuściła limitowaną serie Mercedesa CLK-GTR (słynnego z „latającego” incydentu podczas wyścigu Le Mans w 1999 r.). Dziś jest to samochód kolekcjonerski i tak pewnie też się stanie z prezentowanym CLK. 100 sztuk i ani jednej więcej.

Niewielkie gabaryty nadwozia kryją w sobie potężny, nieznacznie zmodyfikowany, silnik z Mercedesa SL 55 AMG. Nowy jest system chłodzenia, turbosprężarka i układ wydechowy. Wszystkie te zmiany plus niewielka waga samochodu powodują, że jest to drugi, po SLR, najszybszy obecnie oferowany Mercedes. Wspomniany silnik ma pojemność 5 litrów i moc 582 KM, a maks. moment obrotowy wynosi 800 Nm przy 3 500 obr/min. Takie parametry pozwalają mknąć z prędkością 100 km/h już po 3,9 sekundy. Zła wiadomość jest taka, że prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do „raptem” 320 km/h.

Wnętrze kryje dwa kubełkowe fotele AMG w wersji Gran Turismo (skóra i materiał) i całkiem pokaźne wyposażenie dodatkowe. Klimatyzacje, komputer pokładowy i wysokiej jakości sprzęt audio. Zbędne kilogramy Mercedes stracił dzięki tworzywu o tajemniczej nazwie CFRP, które jest modyfikacją znanego już kewlaru. Wykonano z niego wymienione już fotele, a także okładzinę drzwi i znaczną część ramy nośnej pojazdu. Tradycyjnie już dla sportowych wozów skrzynia biegów, 5-stopniowa obsługiwana jest przez skrzydełka przy kierownicy. Kluczyk zastąpiono przyciskiem start na konsoli środkowej.

Mercedes CLK DTM AMG to piękny wóz i mimo wszędobylskich spojlerów całkiem dyskretny. Niesamowite osiągi i luksusowe wyposażenie powodują, że jest on ciekawą propozycją dla fanów ostrej jazdy. Do premiery pozostało kilka miesięcy, rozpoczęcie sprzedaży nastąpi późną jesienią tego roku, co jednak z tego skoro praktycznie cała produkcja została już zarezerwowana…

News pochodzi z serwisu autoGALERIA

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments