Newsy

Uratujmy Stratopoloneza !

Zwracam się o pomoc do ludzi, którym nie obojętna historia polskiej motoryzacji i sportu motorowego, przy odbudowie pojazdu wyścigowego STRATOPOLONEZ.

Zakończyła się właśnie pierwsza faza remontu jednego z najszybszych pojazdów zbudowanych przez polskich konstruktorów i mechaników – Poloneza z silnikiem Ferrari Dino zwanego też Stratopolonezem. Remont silnika był konieczny, aby uratować jego podzespoły przed całkowitym zniszczeniem, a przeprowadzony został praktycznie w ostatniej chwili. Zostały wymienione na nowe elementy, które niestety z braku wystarczających funduszy nie są oryginalne (wykonane z innych materiałów) przez to są bardziej narażone na uszkodzenia.

Celem zbiórki jest zebranie pieniędzy na zakup oryginalnych podzespołów, aby bez obaw samochód ten mógł osiągać swoją legendarną moc 285KM. Kwota, jaka jest potrzebna na te części jest uzależniona od kursu funta, dolara lub euro. Dla przykładu ceny części wynoszą odpowiednio*:

– komplet tłoków o średnicy 92,5mm 800 funtów bez VAT
93,0mm 900 funtów bez VAT
– komplet uszczelek 180 funtów bez VAT
– zawory 273 funtów bez VAT

Dodatkowo do całkowitego uzdrowienia najszybszego Poloneza w dziejach Polski potrzebny jest remont skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego niemieckiej firmy ZF(Zahnradfabrik Friedrishafen AG), potrzebne są także nowe opony wraz z felgami.

Wszystkie wydatki związane z odrestaurowaniem auta znacznie przekraczają możliwości Muzeum Techniki. Zwracam się do wszystkich ludzi dobrej woli, firm motoryzacyjnych, mediów w całej Polsce o pomoc przy uratowaniu tego pojazdu od zapomnienia i zniszczenia.

Podaję numer konta, na które można wpłacać pieniądze:

mBank
nr rach. 60 1140 2004 0000 3802 3263 8065

Dane odbiorcy:
Maciej Janiszewski
ul.Korotyńskiego 48 m.127
02-123 Warszawa
W tytule podać: nazwisko, imię lub pseudonim z dopiskiem „STRATOPOLONEZ”

Z wyrazami szacunku,
Krzysztof ”stratos” Matosek

*ceny pochodzą z cennika firmy Omicron

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments